Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når man begynner på nye produkter, er det ofte slik at det blir verre før det blir bedre? Slik at alt "grums" skal komme ut? Eller er det bare en myte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Eneste grunnen til at det skulle bli "verre før det ble bedre" i mine øyne må vel være hvis man skal ha noen slags knallhard peeling av et eller annet slag. Jeg fortsetter aldri med produkter som gjør at huden min blir verre, mye på grunn av at jeg ofte får hudirritasjoner, allergi etc. og da må jeg bare styre unna med mindre jeg skal se ut som en kjøttkake i ansiktet.

Jeg ser ikke hvorfor produkter skal få "grums" til å komme ut av huden. Det er vel stort sett resten av kroppen og hormonene spesielt som styrer formen huden er i til syvende og sist.

Skrevet

Hørtes skummelt ut spør du meg....

Gjest Lacuna
Skrevet

Det er vel kun delvis sant, og gjelder i så fall bare sterke produkter med virkestoffer som en høy konsentrasjon av fruktsyrer (høyere enn vanlige produkter), samt for eksempel produkter med retionoider/A-vitaminsyre.

Når det gjelder serier som for eksempel Decleor, Dermalogica osv, synes jeg kanskje slike utsagn er å ta vel i, siden det stort sett er snakk om mildere produkter.

Men hvis du for eksempel leser på visse nettfora, får du gjerne inntrykket av at det de på engelsk kaller "purging" (som ikke akkurat er et svakt begrep) er ganske vanlig, men der snakker de da også om sterke, reseptbelagte produkter.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jo men fruktsyrer går vel under "peeling" etc? Eller?

Gjest Lacuna
Skrevet
Jo men fruktsyrer går vel under "peeling" etc? Eller?

Jo, det er jo den fremste effekten til syrer, nemlig å bryte ned døde hudceller. Men i tillegg har de evnen få ingredienser har, nemlig å trenge (litt) dypere ned i huden, og det er vel først og fremst dette som kan framprovosere kviser osv. Jeg har også hørt om denne effekten hos et antirynkevirkestoff som kalles kopperpeptid, hvor folk har opplevd at pigmentflekker er blitt mørkere, arr mer framtredende osv etter en tid fordi disse stoffene får uhumskheter til overflaten.

Personlig slutter jeg med et produkt hvis jeg får en reaksjon, og venter til den forsvinner. Deretter prøver jeg på nytt, og hvis det samme skjer, vet jeg at det er produktet som har skyld, og derfor slutter jeg med det. Men nå er jeg ikke særlig plaget med kviser, takk og pris.

Skrevet

Dr. Hauschka blir ofte verre før det blir bedre. Husker venninna mi sa det før jeg begynte med det. Ikke så mye som skjedde med meg, men flere andre fikk nesten noen kviselignende greier, fordi så mye grums som ligger under huden kommer til overflaten. Men etterpå ble ting bedre.

Skrevet

Jeg har begynt på MD Formulations nå, og lurer litt på hvor lang tid det tar før det blir verre. Foreløpig er det ingen forskjell. Nå gjennomfører jeg kun "AM Regimen" som det sto foreskrevet de første 1-2 ukene, men vurderer å trappe opp til både AM og PM siden huden ikke ser ut til å reagere noe særlig. Ok, jeg er kanskje litt utålmodig, det har ikke gått en full uke en gang... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...