Gjest Mea Culpa Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har aldri brydd meg særlig om neglene mine, og jeg har hatt jobber som har ført til at de aldri har vært særlig pene ... Men nå har jeg vært syk i en uke og ikke vært på jobb så neglene har fått vokst seg ganske lange! Har lyst til å prøve å holde de pene for en gangs skyld, og da trenger jeg noen tips! Hvilken neglelakk er best og hvordan få den til å sitte lengst mulig? Kjøpte et sett fra Boots eget merke i dag, og det var ikke noe å skryte av ...
Grønt blad Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har ikke så mye peiling, men min erfaring er at det ofte sitter litt lenger med et tynt lag underlakk før du tar på den fargede neglelakken. La det gå en noen timer/dager før du legger et eller to tynne lag med overlakk. Dersom du ikke har tid til å vente legger du overlakken etter at den fargede neglelakken har tørket, men jeg har lest at det vil holde bedre hvis du venter en stund. (I mitt tilfelle er over- og underlakken den samme og kalles multilakk.) Jeg klarer ikke legge hvit stripe ytterst, så vet ikke hvordan det skal gjøres, men tror du legger det etter den fargede neglelakken. Jeg aner ikke hvilken neglelakk som er best. Det tror jeg andre vet mye mer om enn meg. Lykke til!
Gjest glamourgirl Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Jeg sverger til Dior sine neglelakker, YSL har også noen gode. Da bruker jeg ikke underlakk heller. Velger en nøytral farge, den jeg har nå heter Coconut. Jeg har ikke neglene så veldig lange, men passelig, filer dem sånn mellomting mellom firkantet og rund, har alle forholdsvis lik lengde. I det siste har jeg også lakket hvitt på tuppen etter første strøk, også har jeg to strøk over det hvite. Hvis ikke har jeg to strøk, og det tar ca fem minutter å tørke mellom hver. Jeg tar nattlys og B-vitamin og innbiller meg at neglene har blitt sterkere etter det...
Bex Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Jeg bruker neglelakk fra Chanel. Legger et tynt lag, og det sitter hvertfall en ukes tid. Er også veldig fornøyd med filer og poleringskloss fra ArtDeco. Bruk mild håndsåpe, hansker når du vasker og ta på en god håndkrem før du sovner. Mine negler er hvertfall fine nå
Gjest glamourgirl Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Vil bare skrive under på Bex sitt innlegg... Det er lurt å pleie hendene også når man ikke lakker dem... Siste tips, jeg tar en skikkelig omgang for føttene og hendene et par ganger i måneden. Da har jeg føttene i mildt såpevann, klipper og filer og ordner. Da bruker jeg en god scrub på føttene og hendene... Da blir de veldig fine og mye etter en omgang med krem. Jeg er også så syk at jeg av og til smører et tykt lag hånd og fotkrem på, og sover med respektive hansker og sokker... Secret Singel Behaviour
Gjest A.S. Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Fine negler: God håndkrem som sterker neglene er godt å ha. Deretter er det veldig praktisk med en vanlig neglfil, slik at du kan file neglene slik du vil ha dem. Jeg vil også anbefale å kjøpe en poleringsfil slik at neglene dine får en fin, blank overflate. Hvis du vil ha sånn fin hvit tupp på neglene er Isadora nail white pencel et bra valg. Du bare fukter den med vann, og deretter "maler" du under neglene med den. Det er lurt å ha noen q-tips slik at du får vekk det hvite som kommer på kanten av neglen. Til slutt vil jeg anbefale Isadora wonder nail, i farge 112 (gjennomsiktig neglelakk, med bittelitt rosa i seg). Følger du disse stegene får du blanke, pene negler med hvit tupp;)
Essie_ Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Hvis du vil ha sånn fin hvit tupp på neglene er Isadora nail white pencel et bra valg. Du bare fukter den med vann, og deretter "maler" du under neglene med den. Det er lurt å ha noen q-tips slik at du får vekk det hvite som kommer på kanten av neglen. Depend har også en sånn. Helt genialt..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå