Gjest Mea Culpa Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har aldri brydd meg særlig om neglene mine, og jeg har hatt jobber som har ført til at de aldri har vært særlig pene ... Men nå har jeg vært syk i en uke og ikke vært på jobb så neglene har fått vokst seg ganske lange! Har lyst til å prøve å holde de pene for en gangs skyld, og da trenger jeg noen tips! Hvilken neglelakk er best og hvordan få den til å sitte lengst mulig? Kjøpte et sett fra Boots eget merke i dag, og det var ikke noe å skryte av ...
Grønt blad Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har ikke så mye peiling, men min erfaring er at det ofte sitter litt lenger med et tynt lag underlakk før du tar på den fargede neglelakken. La det gå en noen timer/dager før du legger et eller to tynne lag med overlakk. Dersom du ikke har tid til å vente legger du overlakken etter at den fargede neglelakken har tørket, men jeg har lest at det vil holde bedre hvis du venter en stund. (I mitt tilfelle er over- og underlakken den samme og kalles multilakk.) Jeg klarer ikke legge hvit stripe ytterst, så vet ikke hvordan det skal gjøres, men tror du legger det etter den fargede neglelakken. Jeg aner ikke hvilken neglelakk som er best. Det tror jeg andre vet mye mer om enn meg. Lykke til!
Gjest glamourgirl Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Jeg sverger til Dior sine neglelakker, YSL har også noen gode. Da bruker jeg ikke underlakk heller. Velger en nøytral farge, den jeg har nå heter Coconut. Jeg har ikke neglene så veldig lange, men passelig, filer dem sånn mellomting mellom firkantet og rund, har alle forholdsvis lik lengde. I det siste har jeg også lakket hvitt på tuppen etter første strøk, også har jeg to strøk over det hvite. Hvis ikke har jeg to strøk, og det tar ca fem minutter å tørke mellom hver. Jeg tar nattlys og B-vitamin og innbiller meg at neglene har blitt sterkere etter det...