Gjest mamma til 3. Skrevet 16. mai 2003 #1 Del Skrevet 16. mai 2003 Den 11 mai hadde jeg konfirmant. Dagen gikk fint, vi var 29 stykker, hadde leid lokale og fikk alt servert. Gutten var storfornøyd. Gutten ble 15 for noen mnd siden og i konfirmasjonen kom faren hans. Faren var sikkert så stolt av seg selv og for innsatsen. Han har vært å besøkt ham 2 ganger siden 1989. Prøvde å overtale gutten til å be den andre familien, og han var ikke helt enig med meg. Men så kom dagen og han syntes alikevel det var fint å se sin andre familie, ja for det kom hele 7 stykker fra den kanten. Åssen kan fedre kutte ut barna sine sånn og bare komme til dekket bord. Han var der når gutten ble født, nå ved konfirmasjonen og neste gang blir vel i brylluppet hans om en 10-15 år eller noe sånt. Og det jeg er mest irritert over, er at jeg var ikke 16 år engang da jeg ble gravid, han var over 21 og bare gav blaffen.Han skulle jo ha vært mer voksen og ansvarsfull enn meg. Vi klarte ikke ansvaret så barnevernet tok over omsorgen i 88. Jeg kjempet og fikk han tilbake alene uten hans hjelp. Nå har han bodd hos meg i 11 år. Tenker han aldri på det at hadde det ikke vært for meg, så hadde han aldri kunnet sett sin sønn igjen, aldri kommet i en konfirmasjon. I dag er gutten så sporty, trener, jobber og selvfølgelig skolen, verken røyker eller drikker og aldri så mye som et takk, aldri får jeg vite at jeg er flink eller sterk eller at han setter pris på alt jeg har gjort. Vil han komme å besøke gutten så har jeg tilbydt han rom her så han sakl slippe å legge seg inn på hytter eller hotell, jeg skal hente han på togstasjonen eller flyplassen, men aldri har han tatt imot tilbudet. Men alikevel så har han i åresvis gått rundt å sagt at jeg har nektet ham kontakt, noe som ikke er tilfellet. Det er for lettvint å gi blaffen i unga sine. det skulle vært straffbart. Fengsel,foreldrekurs,samfunnstjeneste, ja noe skulle disse slabedaskene ha fått som straff. Det er for enkelt å bare gi dem mer bidragsgjeld, de gir blaffen i å betale alikevel. De må lære seg å ta ansvar og bli menn. basta. grrrrrrrrrrr :evil: :evil: jeg blir så sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. mai 2003 #2 Del Skrevet 16. mai 2003 Den diskusjon der skal du kanskje ta med farmor/farfar... Foreldrene kan ofte for sine barns holdning. Håper du vet å innprente ett annet syn mht barn & ansvar i din sønn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NonJuan Skrevet 16. mai 2003 #3 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei Mamma til 3! En trist historie og jeg skjønner deg så innmari godt! Det er ikke lett og formulere 11 år på et a4 ark. Så det blir veldig mye inntrykk og tanker som du setter i spill hos meg! Men først og fremst må jeg få si at du virker som en mor som vil at sønnen sin skal få det så godt som mulig, samt få kontakt med de som "tilhører" han. Dette er ikke enkelt!! Det som er enkelt er å skape barn og deretter gi fullstendig fa*n. Slik har jeg forstått at det har blitt mer og mer av her i verden! Du skriver at han burde ha vært mer voksen enn deg på en tiden..... men slik er det ikke... vi menn er ikke så modne som dere kvinner. Kvinner blir rett og slett veldig mye mer voksne enn det vi menn. (stemmer ikke alltid... men stort sett) Jeg kan tenke meg hvordan det er å kjempe for et barn da barnevernet er i bildet, det må jo være et rent helvete. Er stolt av deg som klarte det!!! Jeg synes eksmannen din er er egoistisk drittsekk. Jeg beundrer ditt mot til å ta kontakt med han, for at sønnen din skal få lov til fremdeles å ha en pappa. Jeg er også enig med deg at det burde vært en "straff" mot mennesker som gir f. i ungen(e) sine! Til slutt vil jeg bare si...... Stå på mor til 3. Jeg ville ha vært VELDIG stolt hadde jeg vært deg. Håper også at sønnen din forstår hva du har gjort for han da han blir "enda" eldre! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til 3 Skrevet 16. mai 2003 #4 Del Skrevet 16. mai 2003 Den diskusjon der skal du kanskje ta med farmor/farfar... Foreldrene kan ofte for sine barns holdning. Håper du vet å innprente ett annet syn mht barn & ansvar i din sønn.... Jada prøvde å ta det opp med gamlingene for mange år siden, men jeg mener også det at når barnefaren er 37 år gammel, så vet han selv forskjell på rett og galt. Det er han som har svikta som far for min sønn og ikke hans foreldre. Det blir litt for lettvint å skylle på foreldrene liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. mai 2003 #5 Del Skrevet 17. mai 2003 Kjære deg, barna mine har også sånn pappa!!!! Forferdelig slitsomt og det hjelper ikke å slite seg mer ut på å irritere deg over det. Vær trygg på at når ungen din er voksen vil han være veldig klar over hva du har gjort for han og hva pappa ikke har gjort. Du får din lønn, om enn ikke før i himmelen. Og se på praktekemplaret ditt, fy fillern hva du har klart alene. Tenk hvis han hadde vært der og blandet seg inn, slett ikke sikkert at det hadde vært til det beste for gutten din. Faren er en gjest i din sønns liv, og det kan han få lov til på dine premisser. Gjester kommer til dekket bord, men ikke faen om de får være med på å bestemme hva som skal stå på det bordet!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå