Gjest Gjest denne gangen Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 En kvinnelig kollega av meg har begynt å date en mann som ikke er den han gir seg ut for. Jeg kjenner han godt, og vet at han har banket flere av eksene sine, og er en notorisk rundbrenner. Jeg kjenner ikke henne noe særlig, men jeg kan vel kalles en slags kompis av han. Vi er ikke venner, men jeg prater med han av og til når vi treffes. Og han har gitt uttrykk for at han har interesse for hun som jeg jobber med. Skal jeg tipse henne om hvordan han er? Er redd for å blande meg, men samtidig så vet hun ikke hvilket helvete som venter henne. Er også redd at hun sier til han hva jeg har sagt, og jeg er litt redd hele fyren. Han blir fort aggressiv og har som sagt brukt vold tidligere.... men for all del kanskje han endrer seg nå? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, blir hun slått helseløs så komme jeg til ha dårlig samvittighet for at jeg ikke sa ifra...
Gjest Lillebøll Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Nja, kjærlighet gjør vel uansett blind så hun kommer nepe til å ville høre på deg. Synd men det er ofte den som sier ifra som blir den slemme.
Mrs. K Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Jeg tror at jeg hadde fortalt om ham dersom jeg vet helt 100 % at han ikke er helt god.
Blåklokke Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Jeg synes absolutt du skulle si ifra, men på en forsiktig og pen måte. Selv om det dessverre er slik at budbringeren ofte ikke får den takken hun/ han fortjener, gjør du det eneste riktige.. Lykke til.
Fiol Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Jeg synes også du bør si ifra. Om du ikke vil at han skal vite det var deg kan du jo sende en anonym mail eller et brev. Kanskje litt vanskelig å skaffe adresse, men går vel an å prøve.
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Jeg synes du skal holde kjeft. Du vet aldri hva som var foranledningen for hendelsene i forrige forhold. En sånn sak har alltid 2 sider. Kanskje hun er akkurat den snille gode personen som skal til for at både han og hun kan være lykkelige sammen? Nei, ligg unna, og prøv heller å åpne en god kommunikasjonskanal til henne slik at hun har noen å snakke med.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Kommer kanskje an på hva du faktisk VET stemmer om fyren. Om du vet at han har vært voldelig mot flere (eller flere ganger) synes jeg det er bra om du forteller dette til kollegaen din. At han er rundbrenner synes jeg er mindre viktig. Jeg har kjent flere menn som har hatt mange forhold og i perioder vært mye rundt, men som har oppført seg fint mot kjærester og sånt likevel. Man har jo uansett ingen garanti for at noen man møter vil være trofaste enten de har dårlig rykte eller ikke. Men vold synes jeg er alvorlig.
Serina Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Snakk med kollegaen din. Det er et ansvar vi har, alle sammen. Å si ifra om vold, bl.a. Hvis hun velger å gå videre med denne mannen, så vet hun iallefall noe om han, hun kan få et forvarsel om at noe kan skje. Hvorfor skal vi alltid være så redde for å si noe???? Du trenger jo ikke slenge ut "forresten - han du dater nå slår damer!!!". Si det på en god måte, si at du har vondt av å vite det du vet og at du synes du må si ifra. Hva tror du hun hadde følt i ettertid dersom han slo og bedro, og hun fikk vite at du visste om det fra før?
Foxylady Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Det hadde jeg kommet til å sagt til henne. Slike menn bør en holde seg unna. Hadde satt pris på om noen hadde sagt det til meg også om det var jeg som var i den situasjonen.-)
The Kitten Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 En kvinnelig kollega av meg har begynt å date en mann som ikke er den han gir seg ut for. Jeg kjenner han godt, og vet at han har banket flere av eksene sine, og er en notorisk rundbrenner. Jeg kjenner ikke henne noe særlig, men jeg kan vel kalles en slags kompis av han. Vi er ikke venner, men jeg prater med han av og til når vi treffes. Og han har gitt uttrykk for at han har interesse for hun som jeg jobber med. Skal jeg tipse henne om hvordan han er? Er redd for å blande meg, men samtidig så vet hun ikke hvilket helvete som venter henne. Er også redd at hun sier til han hva jeg har sagt, og jeg er litt redd hele fyren. Han blir fort aggressiv og har som sagt brukt vold tidligere.... men for all del kanskje han endrer seg nå? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, blir hun slått helseløs så komme jeg til ha dårlig samvittighet for at jeg ikke sa ifra... Huff da, lei situasjon dette her. Jeg ville sagt i fra, og deretter latt avgjørelsen være opp til henne. Hilsen The Kitten :banantroll:
Alice Ayres Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 Jeg synes du skal si ifra - hvis det du skriver er noe du vet med sikkerhet, og ikke bare er rykter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå