hanbto Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 noen tips til hvordan få lille og storepus til å gå bedre overens? vår voksne, steriliserte hunnkatt og den lille hannpusen på 13 uker. vi fikk han for et par uker siden, og hun går enda rundt og freser til han og slår etter han om han kommer nær. noen ganger springer hun unna han, noe som selvfølgelig gjør at han springer etter, og får seg et slag over nesen. stakkar, han som bare vil leke.. skjønner jo at det ikke bare er å sette to katter sammen, og så blir de automatisk venner. men ønsker at hun kunne akseptere han iallefall, for om hun legger seg til å hvile etc. lar han henne være. han er bare "ute" etter henne når hun stresser rundt. de har forskjellige steder å være i fred, og hun får være helt i fred om hun går og legger seg der. hannpus har underkastet seg for lenge siden, om hun kommer mot han legger han seg ned på rygg, og gjør ikke en mine mot henne. har lest at man ikke skal gripe inn, men hvor lenge kan en slik periode vare? jeg syntes det er veldig sårt, sikkert noe mer pga at jeg snart skal bli mamma selv, men... hadde hun vært et menneske ville jeg sagt til henne at det bare er å overse han, så lar han henne være, men fungerer jo ikke slik.. noen tips?
Gjest Cascabel Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Det kan ta noen måneder før storpusen venner seg. Jeg tror du bare får la dem være i fred og ta det i sitt eget tempo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå