Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt lillepus (som nå er 13 uker gammel) et halsbånd hos dyrlegen, samme som voksenkatten har bare mindre, for å ha et sted å skrive adr., at han har microchip etc.

noen tips til hvordan jeg venner han til halsbånd? har ikke fått det på enda, han vil bare leke med det og gjør alt han kan for å få tak i det om jeg holder det i hendene..

morsomme pusen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm jeg lot bare pusen leke litt med det en dag eller to... også når han var blitt vant til det, satte jeg det på han og lot han ha det på først et par timer, så litt lengre..Men aldri når jeg IKKE var tilstede. Det gikk helt fint:)

Jeg lar han aldri ha det på om natten og når jeg ikke er hjemme, men dette er kun en innekatt, men er redd han setter seg fast ol. Kun for pynten sin del;)

Skrevet

Jeg anbefaler ikke å bruke halsbånd. Stoler ikke på at låsen løser ut eller strikken gir etter nok dersom pus setter seg fast. Sluttet å bruke halsbånd etter at jeg oppdaget det 5-6 meter over bakken i et grantre. De setter seg lett fast, kattene, og jeg tror sannsynligheten for at båndet ikke løsner én av 20 ganger er alt for stor.

Gjest Gjest
Skrevet

Halsbånd er en nødvendighet mener jeg da. Men ikke om man bare har innekatt, da er det strengt tatt bare tull...

Halsbånd er nødvendig slik at folk som observerer katten min lett kan se at han har en eier, og hvor han hører hjemme.

Med microchip kan man ikke automatisk se at katten har et hjem uten å ta den med seg....

Vi har bånd med strikk i, som sitter løst om halsen, men ikke så løst at han får haken innunder kanten. Det kan være ganske farlig vil jeg tro.

Har prøvd å ta av han båndet ved å hekte fingeren innunder kanten rundt hele for å se at han klarer å lirke seg ut uansett, og det gikk bra.

Jeg stoler ikke på utløsninsmekanismen på de båndene med spenne. Har prøvd å rykke opp mange av dem, og mange av dem er for harde i spennen....

For tilvenning er det fryktelig dumt å lære katten å leke med det da det ikke er et leketøy! Da vil det ta lenger tid å venne han til det.

Jeg tok det rett og slett bare på han jeg. Du må sikkert holde han fast første gangen. Du må være bestemt. Så begynnte jeg å leke med han rett etterpå slik at han skulle glemme halsbåndet.

Etter et par dager der jeg tok det av og på var han vant med det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...