Gå til innhold

Phil & Teds søskenvogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt denne vognen, og har planer om å bruke den til babyen og til storebror som da er 18 mnd. Men det er noen ting jeg lurer på....

1. Dere som brukte den til nyfødt: Hadde dere softbag eller lå babyen rett i vogna? Det står jo i bruksanvisningen at babyen kan ligge rett i vogna, men man kan bruke en softbag hvis man vil unnga "fuzz" når man skal flytte en sovende baby.

2. Jeg ser for meg at det går greit å bruke denne vogna til babyen er ca 6 mnd. Men da vil den jo opp og kikke litt av og til. Går det ann å regulere ryggen på babydelen selv om søskensetet er plassert foran?

3. Den minste skal jo alltid være bakerst står det i bruksanvisningen, pga vekta. Hvor gammelt var den minste da dere kunne flytte søskensetet bak?

Håper noen med erfaring fra denne vognen kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest *nurket*
Skrevet

Jeg har hatt denne søskenvogna, samt tvillingvogn. Tvillingvogn syns jeg ble for bred og kronglete, så derfor kjøpte jeg P&T istedet... Storebror var 16 mnd når lillebror kom, og han satt som en konge foran. Lillebror lå ikke i bag. Valgte å ikke kjøpe det siden han er kjøpt på våren. Begynte å bruke søskensete bak når lillebror var 6 mnd. Og der satt han kjempefint. Nå er det jo også kommet hvilestilling på søskensete, så det blir enda mer komfortabelt for barnet å sitte i søskensete.

Ingen grunn til å justere ryggen på babydelen når søskensete står foran. Da vil det jo bli veldig trangt for babyen, og den blir jo ikke liggende flatt lenger.

Jeg kunne ikke klart meg uten veskene som fås kjøpt til å henge på siden av vogna. De var helt geniale til å bleier/mat/skift samt småting man handlet.

Skrevet
Jeg har hatt denne søskenvogna, samt tvillingvogn. Tvillingvogn syns jeg ble for bred og kronglete, så derfor kjøpte jeg P&T istedet... Storebror var 16 mnd når lillebror kom, og han satt som en konge foran. Lillebror lå ikke i bag. Valgte å ikke kjøpe det siden han er kjøpt på våren. Begynte å bruke søskensete bak når lillebror var 6 mnd. Og der satt han kjempefint. Nå er det jo også kommet hvilestilling på søskensete, så det blir enda mer komfortabelt for barnet å sitte i søskensete.

Ingen grunn til å justere ryggen på babydelen når søskensete står foran. Da vil det jo bli veldig trangt for babyen, og den blir jo ikke liggende flatt lenger.

Jeg kunne ikke klart meg uten veskene som fås kjøpt til å henge på siden av vogna. De var helt geniale til å bleier/mat/skift samt småting man handlet.

Takk for svar!

Må bare ha et par ting inn med teskje.... den minste lå altså bak fra den bare var 6 mnd gammel? I så fall løser det jo "problemet" mitt, for det er fra 6 mnd og oppover til ca 1 år som jeg ikke helt skjønte hvordan skulle fungere.

Har ikke sjekket om det er regulering på ryggen til søskensetet siden vi ikke trenger det enda. Men vil jo tro det er en ny modell vi har siden den er kjøpt i butikk nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...