Gå til innhold

Global oppvarming

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jesus_*
Skrevet

Tror du virkelig på alt det snakket om at det er menneskeskapt?

Ekspertene snakker ut om at størsteparten av grunnen til global oppvarming er menneskeskapt, men er det virkelig det, eller er det kun for at nå har markedet gått tom for ideer å lure folk til å kjøpe nye ting på, så de lager biler med mindre co2 utslipp til en dyrere pris, for at folk skal bite på og kjøpe?

Ja, jeg vet at polene smelter, men det gjorde det også for flere tusen år siden, og så ble det ny istid igjen.

har du en vannglass med isbiter, vil isbitene smelte sakte til å begynne med, men etterhvert som de blir mindre, smelter de fortere. Er ikke det bare naturlig da?

ja, jeg vet også at vi BURDE kutte ned på energiforbruket vårt.

men tror dere virkelig at dette er så ille som f.eks Al Gore skal ha det til?

Flere seriøste eksperter har trukket seg fra klimapanelet, fordi det er for mye politikk og for lite vitenskapelige bevis.

Se her, her ser du at noen forskjellige temperatur-statistikker..

Men dette er jo mitt synspunkt. Vi bør kutte ned på energiforbruk og forurensing, men jeg tror vi kun har med jordas syklus å gjøre når det kommer til at jorda bli varmere.

når polene har smeltet og vannet stiger over land, og vi mennesker kutter ned på forbruket vårt, vil det ta noe tusen år igjen, så vil temperaturen dale og en ny istid vil komme. helt naturlig. tror jeg da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn jeg har forstått det så sier ikke forskerne at selve globale oppvarmingen er menneskeskapt, men menneskene har klart å fremskyve hele prosessen.

Altså hadde det ikke vært for menneskene så ville denne syklussen ha gått saktere og vi ville ikke ha komme like langt i den.

Skrevet

Ja, jeg mener at det er så ille. Vi har ikke råd til å tro noe annet når bevisene er så sterke. (Jeg klarer heller ikke å tro noe særlig på konspirasjonsteoriene, siden dette vil føre til større utgifter for nasjonene, ikke inntekter).

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er så ille. Og som trådstarter lenker til, så har temperaturene alltid forandret seg.

Men jeg synes vi skal spare strøm, kildesortere etc.

Skrevet

At temperaturene alltid har forandret seg betyr ikke at dagens endringer ikke er menneskeskapte. De temperaturene vi kan få om femti år er mye høyere enn hva vi har hatt på kloden på mangfoldige tusen år, og de går mye raskere med et mye høyere CO2-nivå enn hva man har sett før. Dette får alvorlige konsekvenser for både mennesker, natur og dyreliv om vi ikke gjør noe med det nå.

Her er en interessant lenke som tar for seg noen av mytene fra en del skeptikere:

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=10961

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det kan være ille, samtidig er det galskap at "all" miljøfokus og veldig mange tiltak i dag kun retter seg mot CO2-redusering. Det er mange andre ting som burde være interessante, som bevaring av mangfold både når det gjelder landbruk og uberørt natur. Og det er vel ikke mye tvil om at mange miljøtiltak er styrt av sterke næringslivsinteresser mindre enn reflektert forskning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...