Gjest Lottemor Skrevet 16. mai 2003 #1 Skrevet 16. mai 2003 har dere noen ganger tenk over at når dere kritiserer menn for å drive kvinnen inn i strippe bransjen og eller andre yrker der man tjener sinn lønn på å gi sexuelle tjenester og eller viser frem sim kropp så er dere med på å trykke kvinnen ned. Er dere klar over at dere sier at kvinnen er for svak til å bestemme selv om hun vil drive med dette for å tjene måndens lønn og at det er mennene som tar valger for henne?! Kan dere Feminister tenke dere til at det er faktisk pengene som lokker eller at de tenner på at menn vil se på dem og bli tennt på dem , eller betale for å ha sex med dem ?
deesdab Skrevet 17. mai 2003 #3 Skrevet 17. mai 2003 Hjelp! Er det noen som betaler for å sette fyr på kvinner??? Da kan jeg jammen meg forstå at feminister reagerer. Ild og kvinner hører ikke sammen, det er derfor menn bør ha ansvar for å tenne fyr i peisen på hytteturer og lignende. Dere kvinner er søte, men ikke med brent hår. Kan dere Feminister tenke dere til at det er faktisk pengene som lokker eller at de tenner på at menn vil se på dem og bli tennt på dem , eller betale for å ha sex med dem ?
Melian Skrevet 19. mai 2003 #4 Skrevet 19. mai 2003 Kjære Lottemor. Nå skal en feministekstremist uttale seg om noe. Har du noen ganger tenkt over at det er en forskjell mellom kvinner som må gjøre slike ting, og de fåtallet som vil gjøre det? Uansett er min motstand til prostitusjon og slik industri fordi jeg synes det handler om makt. Makt er et veldig vanskelig begrep å kunne definere. Derfor også kanskje veldig vanskelig å kunne diskutere og forklare og 'bevise' i slike situasjoner. Men jeg vil påstå at man kan tvinge mennesker til å gjøre noe, selv om en ikke holder kniven på strupen. Jeg vil dra sammenligning til makt i andre lignende situasjoner. En kvinne som blir slått av mannen sin, sier på sykehuset når hun blir behandlet for benbrudd, at hun falt ned trappen, og at hun absolutt ikke har problem. Hun velger selv å bo hos en mann som mishandler henne. Men er det frivillig? Er det ikke mannen som har makt over henne, selv når han selv ikke er tilstede? Kvinner som bor i samfunn der det er akseptabelt at det bare er mannen som har maktposisjon, sier gjerne at de synes det er slik det skal være. De mener det er rett, og at det er naturlig at kvinner skal være underlagt mannen. Selvfølgelig mener jeg de har rett til å synes det, men jeg ser heller meningene deres som følge av samfunnet de lever i. Jeg har svært vanskelig å forstå at mennesker av fri vilje velger å ikke være fri. Selvfølgelig finnes det mennesker som med hele hjertet mener de vil leve som undertrykte mennesker. Og de vil ha sin rett til å leve som undertrykte mennesker. Min teoretiske hjerne sier at det har de rett til, men samtidig ikke. Dette fordi de ødelegger for alle som ikke vil være undertrykt. Og for grunner jeg ikke vil gå inn på her, så er det grunner for hvorfor mennesker 'frivillig' vil være undertrykte. Du sier jeg er med på å undertrykke disse menneskene selv, ved å si at meningene om deres egen frivillighet ikke holder mål. Jeg forstår at dette er et filosofisk paradoks, at jeg er for likestilling men mener at jeg 'vet bedre' enn noen andre. Men samtidig er det ikke det. Eks: En 13 år gammel gutt i Thailand trenger penger til mat og sted og bo. Han har sett de andre guttene som selger kroppene sine alltid har penger til mat, bosted og mere til. En sikker inntekt, i forhold til mange ustødige strøjobber. Han velger å gå på stripa for å selge kroppen sin. Ingen har kidnappet han, ingen hallik tvinger han, det er helt av fri vilje han selger kroppen sin. Er barneprostitusjon greit for det? Selvfølgelig er det annerledes siden det gjelder barn, men poenget var å få frem at frivillighet ikke alltid rettferdigjøring. Den industrien vi snakker om, handler om makt. De som produserer industrien utnytter alle for å tjene mest mulig penger = makt. De som benytter seg av slike tjenester gjør det for å eie andre mennesker for noen minutter = makt. Har det aldri slått deg hvorfor det gjennom alle tider har vært barn og kvinner som blir undertrykte? Dette er fordi kvinner og barn er fysisk svakere enn menn. Alle som har erfaring, utdanning eller jobber med makt og undertrykkelse, vet at maktmennesker bare søker minste motsands vei. Dermed blir de som er fysisk "mindre" en utsatt gruppe.
:-) anna Skrevet 20. mai 2003 #5 Skrevet 20. mai 2003 Er så fullstendig enig med Melian!!! Kloke ord!!! Og må i tillegg få si at: Vi lever i en verden med sult, nød, kynisme og likegyldighet. Jeg fatter ikke at folk synes "retten til å prostituere seg" er en sak som er verdig deres engasjement. Så Lottemor og andre anti-feminister: Det går jo an å velge sine kamper da... bruke engasjementet sitt til å prøve å gjøre verden litt bedre ... :blunke:
Gjest Lott@ Skrevet 20. mai 2003 #6 Skrevet 20. mai 2003 Lottemor - JEG ER 100% ENIG MED DEG!!!!!! Jeg har selv arbeidet ved en strippeklubb (i yngre dager) - og ja, det var HELT frivillig og jeg tjente MASSE penger. Poenget er: Ikke alle kvinner som driver med denslags gjør det fordi de må, men fordi de har lyst - hvilket disse mannehatende extremfeministene har store problemer med å innse. :evil:
Gjest Missuganda Skrevet 20. mai 2003 #7 Skrevet 20. mai 2003 Lottemor, når du argumenterer på denne måten så skjønner jeg ikke helt hvem du snakker til. Snakker du nå om feminismedebatten?? Har du fulgt dem i de debattene vi har her inne på kg? Hvis du så hadde gjort så hadde du sett hvilke argumneter vi feminister bruker for å argumentere for like rettigheter for begge kjønn. Og stadig vekk drive å rote med disse stripperen skjønner jeg ingenting av. De er faktisk bare en liten del av dagens kvinner som aktiv demonstrere mot strippeklubber. For meg virkere det som om at dette er det eneste argumentet dere "ikke-feminister" har igjen å spille på. Våkn opp, får deg litt kunnskap om hva dette EGENTLIG handler om...
Gjest Lott@ Skrevet 20. mai 2003 #8 Skrevet 20. mai 2003 Våkn opp, får deg litt kunnskap om hva dette EGENTLIG handler om... Synes du selv skal våkne opp litt jeg - få deg litt kunnskap om hva likestilling mellom kjønnene faktisk dreier seg om.
Gjest Missuganda Skrevet 20. mai 2003 #9 Skrevet 20. mai 2003 ' Deler av innlegget er fjernet. Personangrp tillates ikke. Tusenfryd - moderator.
deesdab Skrevet 20. mai 2003 #10 Skrevet 20. mai 2003 arrgh! Der forsvant alt jeg hadde skrevet. Kom visst borti feil knapp...
Gjest Lott@ Skrevet 20. mai 2003 #11 Skrevet 20. mai 2003 Men, helt greit, jeg skal holde meg unna diskusjonen, som tydeligvis er forbeholdt dine meningsfeller. God debatt Deler av innlegget er fjernet. personangrep tillates ikke. Tusenfryd - moderator
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2003 #12 Skrevet 20. mai 2003 Ok, hva med å diskutere sak? Hvis dere har behov for å snakke ned om hverandres måter å diskutere på, så ikke gjør det her.
deesdab Skrevet 20. mai 2003 #13 Skrevet 20. mai 2003 Ikke det at jeg har noe med dette å gjøre, siden jeg ikke kjenner noen av dere her. Men måten du argumenterer på Missgunda, undergraver vel bare din egen sak. Ingen tar deg seriøst når du kommer med personanngrep. Og å gjenta personangrepene er vel heller ingen vits i. Deler av innlegget fjernet. Tusenfryd - moderator
deesdab Skrevet 20. mai 2003 #14 Skrevet 20. mai 2003 Hva kom jeg med personanngrep??? Nå får du gi deg! slett enten hele innlegget mitt eller ingen ting. Blir feil å slette deler av noe.
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2003 #15 Skrevet 20. mai 2003 Nei, du kom ikke med personagrep. Og det skrev jeg heller ikke. Men de personagrepene de andre kom med ble gjentatt. Og de hadde jeg akkurat slettet, så det var vel ingen vits i å sitere dem? Kan vi få diskusjonen på track her igjen?
deesdab Skrevet 20. mai 2003 #16 Skrevet 20. mai 2003 Nei, du kom ikke med personagrep. Og det skrev jeg heller ikke. Men de personagrepene de andre kom med ble gjentatt. Og de hadde jeg akkurat slettet, så det var vel ingen vits i å sitere dem? Kan vi få diskusjonen på track her igjen? Det er vel alltid vits å sitere, hvis man ønsker at budskapet man har skal komme til rett person. Jeg kunne jo ikke vite at du hadde slettet innlegget. Du slettet det vel samtidig som jeg svarte.
Gjest Missuganda Skrevet 20. mai 2003 #17 Skrevet 20. mai 2003 Denne kritikken skjønner jeg ikke noe av. Jeg har ikke gått til personangrep, jeg bare sier at Lott@ ikke har forutsetninger for å gå inn i denne diskusjonen, etter min mening. Og som dere ser, tar hun dette til etterretning og trekker seg, fordi hun vet sine begrensninger. Synes hun er tøff som innser dette. :blunke:
Gjest Lott@ Skrevet 20. mai 2003 #18 Skrevet 20. mai 2003 jeg bare sier at Lott@ ikke har forutsetninger for å gå inn i denne diskusjonen' date=' etter min mening.[/quote'] Og hva legger du til grunn for denne påstanden lille venn???? At jeg er MOT ekstremfeminisme og dermed ikke er av samme "ulla" som deg???
Gjest Missuganda Skrevet 20. mai 2003 #19 Skrevet 20. mai 2003 Neida, det er ikke det jeg mener. Jeg har bare fulgt deg i flere diskusjoner/debatter og mener at du ikke har "det lille" som skal til for å skjønne kompleksiteten av dette tema. Du ser ikke nyansene og derfor blir diskusjonen dratt ned på et lavere nivå. Men du kan fortsatt stille på møter til FRP Ha en god dag
Gjest Lott@ Skrevet 20. mai 2003 #20 Skrevet 20. mai 2003 det ser jammen ikke ut til at det er andre enn deg selv som skjønner "kompleksiteten" av dette enmet. God bedring.
Anbefalte innlegg