Gå til innhold

Betaling for servering

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor mye er det "vanlig" å gi pr time til de som skal servere? 4 av dem er skoleelever, og 16-19 år.. Er det lite å gi dem 100 kr timen? Det er snakk om 5 timers jobb, så da blir det 500 kr på hver. Er det for lite? De to siste servitørene har erfaring og er voksne (ca 50 år). Hun ene er mitt søskenbarn, og hun andre er samboer med et annet søskenbarn av meg. Hva bør jeg evt gi dem for jobben?

Edit: Skoleelevene går ikke servitørlinje og har ingen spesiell erfaring.

Endret av mia83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres helt greit ut jeg. Vi betaler mellom ca. 1500 kr pr servitør for hele kvelden pluss at de kommer 3 timer før for å dekke på o.l. , pakker ut gaver , rydder vasker , og pakker ned alt vi skal hente neste dag. Dette er ordentlige servitører, den prisen du sier burde være ganske grei for skolelever o.l.

• 1 måned senere...
Gjest DropIn
Skrevet
Synes det høres helt greit ut jeg. Vi betaler mellom ca. 1500 kr pr servitør for hele kvelden pluss at de kommer 3 timer før for å dekke på o.l. , pakker ut gaver , rydder vasker , og pakker ned alt vi skal hente neste dag. Dette er ordentlige servitører, den prisen du sier burde være ganske grei for skolelever o.l.

Hei

Prisen for servitørene du hadde hørtes ganske fornuftig ut. De servitørene jeg har kommet i kontakt operer med helt andre priser... Er de i Oslo? Er du interessert å videreformidle? Jeg skal gifte meg i Oslo 23.08.08.

Gjest Pysepus
Skrevet

Våre servitører får 100,- i timen og de er fornøyde med det :)

Skrevet

Vi hadde elever fra servitørlinja og de ba om 85kr timen.

Skrevet

Jeg ville i utgangspunktet sagt det var litt lite med 500 kr for 5 timer... men det er fordi jeg har gjort denne jobben selv, og det er mildt sagt MYE jobb... er ganske hardt arbeid å servere... mye stress og mye jobb.. MEN kommer selvsagt an på hvor mange oppgaver du pålegger dem...

jeg serverte i en 50 års dag, og så mye jobb det var (servering av velkomstdrink, servere mat, rydde og vaske opp etter middag og kake) så hadde jeg vært ganske misfornøyd med 100 kr timen... jeg fikk ikke noe for denne jobben da, fordi vi gjorde det som en vennetjeneste.... men det har fått meg til å vurdere om jeg skal være så "grei" igjen.. var helt utslitt etter kvelden var omme... så om det er en enkel og grei jobb så er sikkert 100 kr timen helt ok (virket sånn på de andre her også..) men er det med oppvask så ville jeg ha gitt mer... det er mer jobb enn en tror.

Skrevet

Vi ga de 500kr hver, kollegaer av meg :) De ville egentlig ikke ha noe, :gjeiper: men kunne ikke la dem "servere meg" uten noe for det. Også var de med på festen etterpå også da, fri bar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...