Titta Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 (endret) Gikk gjennom konoutskriften for kredittkortet mitt idag og ser at jeg er belastet for en taxi-tur. Det står i notatfeltet at det gjelder en tur i begynnelsen av august-07, men den ble altså først belastet i går. Jeg har jo sikkert tatt turen, umulig for meg å huske nå, men er det ikke en grense for hvor lenge etterpå et brukersted kan belaste kortet? Over 9 mnd. etterpå synes jeg er ganske drøyt. Endret 24. mai 2008 av Titta
lillesky Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Det var lang tid! Jeg hadde ringt banken eller taxi-selskapet og sjekket det.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Jeg synes det var veldig lang tid. Når man betaler med kort i drosje er det opp til hver enkelt drosjeeier hvor ofte han videresender kravene til banken, eller hvor de nå sender det. Jeg spurte en drosjesjåfør om det engang i en periode der jeg tok masse drosje pga jobben. Han sa at som regel så sendte drosjeeieren krav videre hver 14. dag, men at det i grunnen var opp til den enkelte. For noen år siden hadde jeg et liknende problem med et flyselskap. Jeg bestilte turen et par mnd før avreise, og selv tre mnd etter at reisen var unnagjort hadde flyselskapet fortsatt ikke trukket beløpet fra kontoen min. Jeg undersøkte litt rundt det der da, og fikk høre at bedrifter faktisk har lov til å trekke deg i inntil tre år etter at du har brukt kortet! Jeg synes det er en håpløs regel som kan gjøre det vanskelig å holde kontroll på økonomien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå