Gå til innhold

Bestillle kirke?

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem for å bestille kirken. Har prøvd å finne et "kirkekontor" i porsgrunn, ingenting såvidt jeg finner på nett. Eneste telefonnummeret jeg fant var til sentralbordet for porsgrunn kommune... Og hva sier man på telefonen? "Hei, jeg skal bestille tidspunkt for vielse?" Eller må man ringe direkte til kirken? Meninghetshuset til den kirken? Fant liksom ingen telefonnummer i det hele tatt. Og jeg begynner å bli lovlig sent ute nå også... >.<

Jeg hater å ta slike telefoner :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem for å bestille kirken. Har prøvd å finne et "kirkekontor" i porsgrunn, ingenting såvidt jeg finner på nett. Eneste telefonnummeret jeg fant var til sentralbordet for porsgrunn kommune... Og hva sier man på telefonen? "Hei, jeg skal bestille tidspunkt for vielse?" Eller må man ringe direkte til kirken? Meninghetshuset til den kirken? Fant liksom ingen telefonnummer i det hele tatt. Og jeg begynner å bli lovlig sent ute nå også... >.<

Jeg hater å ta slike telefoner :sjenert:

Jeg ringte til menighetskontoret i min kommune. De satte meg over til "riktig" menighet. Fant ikke tlfnr til kirka jeg skulle gifte meg i heller. Har du prøvd å søke på nettet?

Prøv å søke på "menighetskontor Porsgrunn" på google, så kommer det opp mye rart.

Endret av mia83
Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Ja, er der jeg har lett. Har søkt på "Vessia Kirke", "Vestsiden kirke", "Vestre Porsgrunn Kirke" osv. Men finner ingen telefonnummer.

Hva sa du når du snakket med de på telefonen?

Edit: Der fant jeg hvertfall et telefonnummer som er verdt å prøve! Men æsj, må vente til mandag nå da.

Endret av Grafica
Skrevet
Ja, er der jeg har lett. Har søkt på "Vessia Kirke", "Vestsiden kirke", "Vestre Porsgrunn Kirke" osv. Men finner ingen telefonnummer.

Hva sa du når du snakket med de på telefonen?

Edit: Der fant jeg hvertfall et telefonnummer som er verdt å prøve! Men æsj, må vente til mandag nå da.

Jeg sa bare: Hei, det er xxxx som ringer, jeg og samboeren min har bestemt oss for å gifte oss.

Og så sa dama noe om at det var hyggelig osv, og spurte hvilken kirke. Så ble vi satt over til det menighetskontoret. Og da sa jeg det samme en gang til.. :fnise: Og så sa jeg at vi ønsker å gifte oss 21. juni og spurte hvilke tidspunkt som er ledig osv osv.. så gikk praten av seg selv :)

Så fikk vi beskjed om at vi skulle få noen papirer i posten. De papirene skrev vi under på som en bekreftelse på at vi skal gifte oss den datoen og klokkeslettet. Pluss at det står litt annen info.

Skrevet

Hvis du går inn på http://kirken.no/ så skriver du gateadresse / postnummer der du bor så får du opp hvilken kirke du hører til og kontaktinfo.

Burde være ganske greit å komme i kontakt med noen.

Skrevet (endret)
Her finner du kontaktinfo for kirken i Porsgrunn. Endret av Kristin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...