Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som lurer angående dette med selvbruning så tenkt jeg kunne informere litt hvordan det gikk med meg og fortelle litt om hele prosessen...

Jeg har normale hud, og tok natten før skrubbehansker på. Tok peeling og skrubbet hele kroppen (L'Occitane Shea Butter Body Scrub) samt brukt peeling på ansikt (Dermalogica Skin Prep). Etterpå tok jeg og smurt meg inn godt med Body Shop body butter (Brazil Nut).

Rett før behandlingene tok jeg og dusjet meg, uten å ta på noe lotion, krem, eller kosmetikk. Tok og masserte litt olje på neglene og tærne for jeg har hørt at farge kan enkelt sette seg her.

Salongen brukt Sol Glo spraybruning. Jeg tok på meg kun engangs truser og hårnett og sto i en slags "kabinett". Hun slo på en bråkete maskin som hørtes litt ut som en kraftige støvsuge og begynte å spraye på. Væske var ikke farget mens hun sprayet, og munnstykke sprayer og blåser slik at det skal tørke fort. Måtte holde armene opp og snu meg litt i mens. Det tok ikke mer enn 15 minutter (tror jeg). Etterpå sa hun at jeg må ikke komme bort i huden ellers etterlater det spor. Tok ikke BH på, kun løse, mørke klær.

Huden kjente litt klissete og fargen så ikke ut med det første. Siden man kan ikke svette og ikke trykke på så er det egentlig ikke mye man KAN gjøre. Jeg måtte bare ligge på sofa mesteparten av dagen faktisk, det var utrolig kjedelig. Men fargen ble fint! Spesielt på armene.

Jeg har en liten merke der jeg visst har datt bort i armen, litt uheldig, men det er litt irriterende at det er så vanvittig lett å forstyrre fargen med de første timene. Hun anbefalte at jeg vente med dusjing til neste dag.

Men kvelden da jeg så jeg det på fottene så hadde det lagt seg litt rundt neglene og tærne, selv om jeg hadde tok og masserte litt olje rundt neglene og tærne samt litt krem rett før behandlingen. Tok og skrubbet de men det ble ikke vekk, heller ikke med neglelakkfjerner. :frustrert:

I dag morges har jeg dusjet og føler at fargen har blitt mye mer naturlig, men har mer eller mindre forsvant på ansikt. Og tærne ser ikke særlig pen ut. Ellers er det faktisk helt perfekt. Tok på body lotion som anbefalt, og om jeg måtte gjette så tror jeg farge har forsvant innen 3-4 dager.

Tror nok jeg hadde ikke gjentok behandling med mindre jeg skal på noe spesielt, det var alt for mye arbeid for en så kortvarige brunfarger...heldigvis var det tilbud på salogen ;)

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert med tips. Høres ikke veldig interessant ut å bruke penger og tid på, hvis man må være så forsiktig og det varer så kort.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Ah! Bra innlegg! :)

Jeg husker mamma tok en sånn behandling for to år siden da hun skulle på ferie. Hun hadde samme opplevelse med mørkere farge på føttene. Hun var dog litt mer uheldig enn deg, for behandleren hadde brukt feil farge enn den mamma hadde valgt, hun ble da veeeldig brun, ganske unaturlig på en ellers lys nordmann :P Fordelen (??) var at fargen holdt lenger enn hva den ville gjort med en lysere farge :P

Mamma fikk halve prisen tilbake siden de gjore en så grov feil..

Skrevet

Har hørt at det forsvinner "flekkvis"? Stemmer det?

Skrevet
Har hørt at det forsvinner "flekkvis"? Stemmer det?

Stemmer vel delvis, siden fargen forsvinner fortest der man har tørr hud,har jeg hørt...

Skrevet

Jeg tok St. Tropez sin selvbruning på salong for et ca. 3 år siden, skulle til syden og tenkte det ville være lækkert.

Joda, det var pent nok den første dagen (dagen etterpå), men så begynte det å falme flekkvis. Jeg så ut som en gulrot i tillegg. Jeg fikk totalt skrekken, for jeg betalte ca. litt over 400,-!

Jeg både skrubbet huden godt kvelden før og gjorde sånne råd jeg fikk, ikke deo\krem på osv. på selve dagen.

Nå har jeg faktisk bedre erfaring med å bruke selvbruning hjemme, bare velge en god en. Jeg synst DC sin er kjempe god, gir den beste fargen på meg iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...