Gå til innhold

Brudekjoleannonser på Finn.no

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_frustrert_*
Skrevet

Dette er en liten utblåsning av frustrasjon. :frustrert: Jeg tenkte jeg skulle spare litt penger ved å kjøpe en brukt kjole, men etter å ha gått inn på og lest uttallige annonser på Finn, så er jeg frustrert.

Hvorfor i all verden er det så utrolig mange elendige brudekjoleannonser på Finn. Det blir utførlig skrevet om at kjolen er nydelig, flott og hvordan den ser ut, men ikke et ord om størrelse eller hvilken høyde kjolen er tilpasset for. For meg som kjøper er kjolen uaktuell dersom den er tre nummer for stor/liten, eller er lagt opp til en høyde på 162, når jeg er ti centimenter høyere. Kjolen kan være så nydelig den bare vil, men passer den ikke, så er den uaktuel. Jeg blir så forbauset over at de som selger ikke skjønner dette, spesielt siden det er kjøpers marked, ikke selgers.

Et annet irritasjonsmoment er bildene. Jeg er på jakt etter en kjole, og ønsker da å se gode bilder av kjolen, ikke av ansiktet til deg og din utkårede. Eller et bilde forfra med en brudebukett som holdes altfor høyt oppe og dermed dekker hele det "nydelige og vakre" broderiet. Det hjelper ikke at du skriver det er vakkert, for jeg vil se hvordan det ser ut. Ha skarpe bilder av kjolen forfra og bakfra, og gjerne noen detaljbilder. Jeg skal bare såvidt nevne alle de som har bilder av kjolen på en kleshenger. Gir det et godt inntrykk av kjolen? Nei! Mest sannsynlig leser jeg ikke engang annonsen

Det siste irritasjonsmoment som jeg skal nevne her er unødige kommentarer, som bare oppfattes som latterlige. Her er et eksempel.

FIKK MEGET STOR OPPMERKSOMHET I BRYLLUPET.!

Fikk du stor oppmerksomhet i ditt eget bryllup? :hakeslepp:

Det var da rart. :sprettoy:

Kjære alle dere som skal til å selge brudekjolen deres. Vær så snill å lage en annonse der du opplyser om størrelse, om den er sydd inn eller ut og hvilke høyde den er tilpasset samt produsent og navn på kjolen (mange leter etter en bestemt kjole). Legg ut gode bilder av kjolen, gjerne også bilder fra produsent, og dropp unødige kommentarer som den ovenfor og at du følte deg som en prinsesse (de fleste føler seg fin på bryllupsdagen). Les også gjennom og luk ut grove skrivefeil som f.eks. drømme kjole.

Takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest oppgitt finn.no brud
Skrevet

Deler din frustrasjon. Har kikket etter kjole på finn selv men har nesten gitt opp.

Hvor vanskelig kan det være å ha en overskrift som innholder:

Merke

Modell

Str

I annonnsen vil jeg vite:

Str den er tilpasset til

Om den er renset

Hvor mange ganger den er brukt

Pris

Resten BRYR jeg meg ikke om. Om ikke annonnsen inneholder som over så gidder jeg ikke en gang å kikke på annonnsene lengre.

Et lite tips til dere som prøver å selge eller planlegger å selge kanskje?

Skrevet

Jeg er enig med dere. Jeg ergret meg over det samme da jeg kikket på Finn.no.

Særlig det med høyde. At en kjole er omtrent størrelse 38 sier meg ikke så veldig mye. Jeg vil vite om den er sydd inn/ut eller lagt opp og jeg vil vite hvor høy personen som har brukt den er. Et skikkelig bilde som viste alle detaljer hadde også vært fint.

Skrevet

Jeg har selv kjøpt kjole brukt på nettet, så jeg er enig i det du skriver.

Likevel tenker jeg at det koster ikke mer enn en kalori eller to å sende en mail til den som selger, og spørre om det du lurer på..

Ikke la dette ergre deg så vanvittig!!

Jeg har sendt mail til MANGE i min leting etter rett kjole, og så er det bare å vente.. De jeg fikk svar av var flinke til å opplyse om det som manglet av informasjon i teksten, og da jeg reiste rundt til endel av de for å prøve kjolen var de aller fleste veldig hyggelige og hjelpsomme.

Det at jeg hadde all verdens informasjon på forhånd kunne likevel ende med at jeg ikke valgte den aktuelle kjolen, fordi den ofte ikke var like fin på meg som på bildet osv..

Mitt poeng er at folk som selger ting (alt fra gassgriller til brudekjoler..) på nett bør bli mer bevisst på hva kjøper trenger å vite, og at gode bilder er en forutsetning for å få gjennomført noe salg i det hele tatt, men jeg tenker som så at hvis de ikke legger mer innsats i annonsen enn enkelte gjør så gidder jeg heller ikke å kjøpe noe av vedkommende..

Da ville jeg uansett ikke følt meg trygg på å handle noe.

Derfor - pust godt inn gjennom nesa og ut gjennom munnen, tell til ti og bruk energien din mer konstruktivt!

Send mail med det du lurer på, be om å flere bilder, og er du fortsatt ikke tilfreds med det du får tilbake så dropp hele greia og kjøp ny kjole.

Lykke til!

:goodbye:

Skrevet

Det gjelder ikke bare brudekjole annonser på finn.no, men alle typer annonser på finn.no generelt! Ingen størrelser, ingen beskrivelser, uskarpe bilder, eller ingen bilder i det hele tatt. Det finnes ei gruppe på facebook, "For oss som fascineres av bildene på Finn.no", hvor er det mange mange eksempler..

Det som er spesielt med brudekjole-annonser, er at så mange legger ut sine bryllupsbilder.. Er det så vanskelig å få på seg kjølen for å ta et nytt bilde, eller må de bare vise sine bryllupsbilder til alle? :roll:

Skrevet

Jo da, jeg skjønner hva du mener! Jeg har vært gjennom det samme som deg. MEN , - som skrevet over her så legg vekk frustrasjonene (du sparer maaange penger...hihi) og let videre. Send epost eller ring til de som du er interessert i.

Jeg har gjort det, og fant drømmekjolen til under halv pris + alt tilbehør gratis.

Lykke til!

Skrevet
Det som er spesielt med brudekjole-annonser, er at så mange legger ut sine bryllupsbilder.. Er det så vanskelig å få på seg kjølen for å ta et nytt bilde, eller må de bare vise sine bryllupsbilder til alle? :roll:

Er det ikke hyggelig å titte på bilder fra andres bryllup da? Får tips til både hår og blomster som kan passe til den aktuelle kjolen jeg da!

Heller det enn bilder av kjolen på kleshenger eller tatt uten noe "stæsj" - da klarer jeg ikke helt å se for meg kjolen brukt i et bryllup..

(Eks. masse rot i bakgrunnen, bilde tatt barbeint osv..)

Skrevet

Synes også det er bra at de legger ut bilder fra bryllupet, får mye mer et helhetsinntrykk av kjolen enn at de tar den på i etterkant, i sokkelesten i stua si , med ustelt hår hehe. Pluss er morro å gå inn på finn å se på buketter, kjoler, slør, tiara ol. for å få inspirasjon. De fleste har jo nogenlunde grieie bilder slik at man får et visst intrykk av kjolen og lurer man på mer er det jo bare å ta kontakt ikke verre enn det. Man må jo skjønne at det er helt vanlige folk som legger ut annonser og ikke alle er like flinke med bilder og slike ting. Kanskje noen ikke legger ut så mye info med vilje netopp fordi folk skal ta kontakt. ikke vet jeg. Ikke noe jeg gidder å irritere meg over hvertfall :)

Skrevet

Må si meg enig med ts, det er utrolig mange dårlige annonser på finn.no ja. Overskrifter som "verdens fineste brudekjole" etc. Veldig originalt liksom....

Det som er interessant er jo: Merke, str., om kjolen er sydd inn/ ut, gode bilder av kjolen etc.

Det er over 2000 annonser i kategorien bryllup, og det er ikke noe rart at det er vanskelig å selge kjolen når kvaliteten på bildene er for dårlig eller det er for lite info.

Selv har jeg kjøpt kjole i salong men tenkte at jeg skulle kjøpe tilbehør brukt på finn. Problemet er at nesten alle tar kun bilder av kjolen, ikke sko, veske etc. Ikke rart at det er vanskelig å selge brudekjole/ tilbehør spør du meg :forvirret:

Skrevet

Tips til dere som syns det er for dårlige annonser:

Lag annonse selv, under "ønskes kjøpt"!

Gjest Gjest
Skrevet
Tips til dere som syns det er for dårlige annonser:

Lag annonse selv, under "ønskes kjøpt"!

Gjest nr 2 her.

Har lat ut et par "ønskes kjøpt" annonse på kjolen jeg ønsker meg uten napp. Faktisk veldig få som kikket på den overhode, så det var ikke mye hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...