moi86 Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Jeg drømmer nesten hver natt..jeg drømmer så mye rart at jeg ikke en gang får fatt på hva jeg drømmer: surrealisme, barndom/nåtid, filmer...osv osv osv. Jeg har til og med drømt om at jeg reddet Mikke Mus fra en kidnapping, hallo??? Jeg kan våkne sliten om morningen, stresset, sur, lei meg, andre ganger glad grunnet en omfattende drøm. Det kan gi seg et par dager og så er PÅan igjen. Er det noen som har tips for at jeg kan drømme mindre? jeg drømmer mest når jeg sover dypt. på en annen side, hvor finner man og hva koster det med en seriøs "drømmetyder"? (jeg husker ikke hva dem kalles:o
Gjest drømmetyder Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Du kan finne drømmetydere på Eksperthjelp, du finner linken og drømmetydere direkte om du trykker på menyvalget horoskop på denne siden. Du bør tenke om drømmene dine at de kanskje vil deg noe, de vil gjerne være et redskap for deg. Ettersom du har lite erfaring med drømmene dine vil drømmene virke alt fra surrealistiske til virkelige for deg. Det er vanlig at man drømmer mest i REM fasen, dvs når du egentlig sover ganske lett. Rett før du våkner eller rett etter du har sovnet. Det kan føles som om drømmene varer lenge, med filmen i hodet ditt avspilles ganske fort, herpå at betegnelsen REM, rapid eye movement, øynene går fort frem og tilbake når du opplever filmen. Det er derfor ikke sikker at du er på så veldig dypt nivå når du drømmer. Kanskje drømmer du mer i en fase hvor du er oppmerksom på at du drømmer mye. Fordi du har vennet deg selv til venne fokus mot drømmene dine. MItt råd er å ikke ønske å drømme mindre, men heller forsøke å få fatt på hva drømmene handler om og hva de kan bety. Det er en meget rik kunnskap å tilegne seg og drømmene vil fortone seg mer virkelige og betydningsfulle fordi de vet at du lytter til de.
Gjest Gjest_Rita_* Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Drømmer har ofte en betydning som det er drømmeren selv som lettest kan forstå.. fant en side med noen drømmetydning-symboler: Drømmetydning - symboler Lykke til med å tyde drømmene dine!
Gjest Gjest_Jasmin_* Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Det siste jeg hørte når det gjelder forskning på drømmer var at drømmer er forberedelse på ulike situajoner. Vi drømmer forskjellige opplevelser, gleder og spesielt farer for å være bedre forberedt på disse hvis lignende skjer i virkeligheten. Jeg er akkurat som ts, drømmer masse masse, er sliten når jeg våkner og ofte preget av drømmen hele dagen. Hjalp meg litt å få høre om denne forskningen, føler at jeg er "bedre" forberedt enn mange andre til alle slags syke og mindre sprøe situasjoner. Har fått drømmetydning mange ganger, men setter mer lit til min egen refleksjon og "tyding" av hva mine drømmer skal bety.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Seriøst? er det virkelig noen som tror at drømmen hvor en redder en tegneserie mus er en drøm man kan tyde og prøve å fortelle deg noe? Jeg drømmer også hver natt,og husker alt. Lurer på hvorfor det er sånn jeg og. Sover jeg ikke dypt nok kanskje? Vil vite årsaken som ikke er "magisk"... - Ikke TS Anonym poster: 0bdebbf07d79f4a5443c0bd5f789530e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Jeg tror det er sånn at alle drømmer flere drømmer per natt. Bare at de fleste mennesker glemmer ("opplever ikke") drømmene sine. Anonym poster: b625989e3f014d352c0ba2aa7775b35b
LiveLaughLove Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Utdrag fra artikkelen under: "REM-fasen (Rapid Eye Movement) er nummer fem i rekken av søvnfaser. Den begynner etter cirka halvannen times søvn. Under REM-søvnen er hjernebølgene nesten de samme som når man er våken, men alle kroppens muskler er fullstendig avslappede. Som navnet antyder, beveger øynene seg raskt. De fleste drømmer kommer under REM, men man kan også drømme i de andre fire søvnfasene." http://www.forskning.no/artikler/2009/juni/223321
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Jeg drømmer nesten hver natt..jeg drømmer så mye rart at jeg ikke en gang får fatt på hva jeg drømmer: surrealisme, barndom/nåtid, filmer...osv osv osv. Jeg har til og med drømt om at jeg reddet Mikke Mus fra en kidnapping, hallo??? Jeg kan våkne sliten om morningen, stresset, sur, lei meg, andre ganger glad grunnet en omfattende drøm. Det kan gi seg et par dager og så er PÅan igjen. Er det noen som har tips for at jeg kan drømme mindre? jeg drømmer mest når jeg sover dypt. på en annen side, hvor finner man og hva koster det med en seriøs "drømmetyder"? (jeg husker ikke hva dem kalles:o Høyt melatonin nivå gir deg veldig livlige drømmer, men det burde du ikke ha så lenge du ikke tar melatonin som søvnmedisin. Noe jeg nesten kan si sikkert at du ikke gjør da jeg er en av de få i norge som har dette siden det er et uregistrert preparat. ZMA, som er kosttilskudd med Zink og Magnesium er kjent for å gi ganske livlige drømmer. Har en kompis som bruker dette og sliter med at han er helt utslitt når han våkner, gjerne gjennomvåt av svette og som følge av drømmene. Hvis du ikke bruker noen av delene, så kan det jo være at du har en veldig zink eller magnesium rik diet som resulterer i samme resultat. Ellers vet jeg ikke hva det kan være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå