Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Bare en liten utblåsning, jeg kjenner at jeg begynner å bli smågal av hannhunden min for tiden. Det må nesten være løpetid i området som gjør at han oppfører seg sånn som han gjør. Han piper og maser HELE dagen, sitter og stirrer på meg til jeg blir paranoid, hver gang jeg reiser meg spurter han bort til døra og skal ut, og i det hele tatt... Når han en sjelden gang ligger rolig og sover er det så ille at jeg nesten ikke tør å røre meg, fordi jeg vet at da er maset i gang igjen. "Hei, hun reiser seg! Skal vi ut da? Hæ? Hæ? Hæ?". Åååh, hjelp meg! Når vi er ute går han bare og snuser og slikker på ting i gresset (tispetiss?) som gjør at han får skjelvinger og skumminger rundt munnen, ikke særlig delikat, spesielt når han rister seg så skummet flakser rundt meg. I dag har vi vært ute i skogen i over to timer, han pleier alltid å være sliten etter en sånn tur, men nå sitter han og stirrer på meg igjen, ser ham i øyekroken her. Prøver å overse ham, men det er jammen ikke lett. I løpet av de fire årene jeg har hatt ham har jeg aldri opplevd at han har oppført seg så masete som dette! Det er jo slitsomt for ham også, stakkar. Fler som sliter når nabotispene har løpetid? Håper det går over snart!
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Vi har en hannhund som går på frivillig slankekur hver gang det er løpetid i nærheten. Han spiser gjerne ikke under hele løpetida, og med 5-6 tisper i nærområdet så blir det lite mat i perioder. Og de har selvfølgelig ikke løpetid samtidig! Kjempeslitsomt når han er sånn, heldigvis har han blitt litt bedre med åra. Kanskje han har innsett at han begynner å bli gammel
Gjest vimselot Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Hører ofte hannhundeiere som klager litt ja. Når jeg har passet hannhunder og det har vært løpetid i området, har jeg oversett masingen og den hypnotiserende stirringen selv om det har krevd at jeg har måttet være konsekvent. Til tider har jeg hatt lyst å bare late som jeg sover eller hatt lyst til å bare lese med ryggen vendt mot bikkja, men det kan jeg jo ikke...men jeg har hysjet ned piping, så oversett den og ikke møtt blikket når de stirrer, latt som bikkja er luft. Til gjengjeld har jeg vært veldig ivrig og latt som det er kjempespennende når det er tid for tur. Jeg forstår jo hvor spennende det er for de når det er løpetid... Det virker som bikkjene har roet seg litt og innsett at mas ikke hjelper, når jeg overser de, bortsett fra fôring og under lek/øvelser, men samtidig er like intens som de når det er tid for tur. Vet ikke om det hjelper, men verdt et forsøk.
Freckles Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Haha bikkja mi var sånn i jula! Trodde vi skulle klikke alle sammen her hjemme. Han spiste ikke,stinka høgg og var helt psyko Vi endte med å ringe til dyrlegen for å høre om dette var normalt. Han er også 4 år og har aldri oppført seg sånn. Dyrelegen beroliget oss med at han var nok bare sprengkåt stakkars Han mente at vi burde vurdere å kastrere men vi ville ikke det. Det er jo ei stund siden jul nå så om dette fks bare skjer en eller to ganger i året så klarer vi å leve med det. Må bare ta det med litt humor
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Noen som vet hvor lenge løpetiden varer sånn ca?
FantasDick Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 I fjor sommer skjønte han ikke "poenget" med løpetisper, bortsett fra nabotispa de siste dagene i løpetida hennes, så han var rolig, da. I år blir det spennende å se hvordan han kommer til å reagere - han er blitt 2 år nå, og hannhund!
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Noen som vet hvor lenge løpetiden varer sånn ca? Ca tre uker.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 I fjor sommer skjønte han ikke "poenget" med løpetisper, bortsett fra nabotispa de siste dagene i løpetida hennes, så han var rolig, da. I år blir det spennende å se hvordan han kommer til å reagere - han er blitt 2 år nå, og hannhund! Min fyller straks to år også! Da nabotispen fikk løpetid presterte han å lage bremsespor gjennom hele skogen her. Gru deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå