Gå til innhold

Enkel fingermat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Runa_*
Skrevet

Vi skal ha en liten sammenkomst med noen venner på besøk, og jeg vil gjerne servere noe enkelt. Maten skal liksom være like enkel å spise som chips og nøtter, altså fingermat uten grisete sauser og olje som drypper. Og det skal helst kunne lages i god tid i forveien, sånn at jeg slipper å stå midt i matlagingen når gjestene kommer. Altså må maten kunne serveres avkjølt eller romtemperert.

Noen som har noen ideer? Jeg har prøvd meg på lefser fyllt med smøreost, skinke osv. Men det ble litt "rart" pga lefsevalg. Det ble liksom så mye og melete lefse i forhold til fyllet, som jo er det som skal gi smak.

Skrevet

Hvis du skal lage lefse med fyll, så syns jeg potetlefser gjør seg best.

Ellers kan du sette ost på cocktailpinner og du kan lage krydrede kjøttboller med dipp. Oliven er også godt som småmat i selskap.

Gjest Gjest_Runa_*
Skrevet
Hvis du skal lage lefse med fyll, så syns jeg potetlefser gjør seg best.

Ellers kan du sette ost på cocktailpinner og du kan lage krydrede kjøttboller med dipp. Oliven er også godt som småmat i selskap.

Når du sier potetlefser så tenker jeg lomper, som i pølse med lompe. Er det sånne du mener?

Krydrete kjøttboller med dipp var en god idé. Har laget sånne med stort hell før, men har ikke tenkt på dem som fingermat. De kan jo lages dagen i forveien, og så bare varmes lett i en ildfast skål på svak varme i ovnen før gjestene kommer, sånn at de er lunkne.

Skrevet

Jeg tenker på sånne store lefser, ikke lomper. Du finner dem i butikken.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tenker på sånne store lefser, ikke lomper. Du finner dem i butikken.

Store, firkantede "lomper"?

Gjest Gjest_Runa_*
Skrevet

Hehe, disse potetlefsene er vanskelige greier...

Har du et merkenavn på de? Og nøyaktig hvilken butikk finner du de i? Har aldri sett sånne jeg.

Skrevet

Jeg kan tenke meg at jeg har funnet dem på Meny siden det er der jeg handler oftest.

Jeg vet ikke om det er dette merket, eller om det er Tago (heter det det?) - men det er en grei forklaring på hva det er ihvertfall.

Håper dette hjelper litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...