Donpedro Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Hvordan er næringsinnholdet i frosne grønnsaksblandinger man kjøper i frysedisken? jeg har tent det er omtrent 0, men noen sier at det er helt ok. Hadde vært kjekt å hatt i reserve til Junior på 16 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 De sier at frosne grønnsaker kan være vel så sunne som grønnsaker som har ligget lenge i ferskvaredisken. Endel grønnsaker taper seg jo endel når de ligger i luft, selv om de kan SE friske ut. Så frosne grønnsaksblandinger er nok fullverdige til tross for litt kjedeligere smak
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har også hørt at de er like sunn og bra som ferske grønnsaker. Fedon Lindberg sier jo også at det er greit å fryse ned grønnsaker, så da tar jeg det som god fisk.
Gjest Zia Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Friske grønnsaker rett fra åkeren er det som har høyest næringsverdi. Grønnsakene man kjøper i butikken har derimot som regel tapt en del av næringsverdien gjennom transport og lagring. Frosne grønnsaker fra frysedisken har ofte mer i behold, fordi de fryses ned rett etter innhøsting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå