Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjenner en 12 års gammel gutt som har begynt å like svart..

han kler seg svart og går med en svart "hatt"...

og på skolen fikk han hørt av en lærer : det er ikke fint å dyrke satanisme.."

gutten ble selvsagt sjokkert... for det er ikke det han gjør... han liker bare svart..

hva ville dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Gjest Pysepus
Skrevet (endret)

Jeg hadde snakket med læreren om det at gutten ikke gjør det. At gutten har reagert på utsagnet til læreren. Hadde selv en gutt i praksis som kledde seg mye i svart og tegnet svarte tegninger osv., men vi kommenterte det aldri til ham...

Endret av Pysepus
Gjest Gjest
Skrevet

Klønete utsagn av læreren, ta det opp med han/henne når helga er over! Ungdommene våre bruker litt tid på å finne sin identitet, og da får vi rundt dem være litt overbærende. Og forøvrig - du kan jo gi læreren beskjed om å dele sine "bekymringer" over barnet deres med dere, har han/hun observert noe annet i tillegg til klærne som bygger under utsagnet? Det er for dumt, rett og slett..!

Skrevet

Uansett: dersom gutten dyrket satanisme er det faktisk religionsfrihet i dette landet, og et slikt utsagn er like ille som å si "Det er ikke fint å være muslim." Det der hadde jeg reagert KRAFTIG på!

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Denne læreren har jo tydeligvis ikke tenkt seg om i det hele tatt. Veldig tydelig at det er en del uvitenhet ute og går.

Jeg er selv lærer, og kommenterer aldri elevenes påkledning. Det er oppførsel som skal vurderes, og der er ikke klærne med i betraktningen. Kanskje med unntak av dersom jeg heter Anne Olsen og en elev går med ei T-skjorte der det står "Anne Olsen må dø!". ;) Men sånt har jeg aldri hørt om!

Jeg ville snakket med denne læreren (kanskje en eldre lærer?) og forklart at gutten din ikke er satanist selv om han går i svart. Det er bare hans valg av klær. Og om det ligger et slags ungdomsopprør i klesvalget, så er det da en veldig ufarlig og fin måte å gjøre opprør på. Spør om gutten noen gang har sagt eller gjort noe som skulle tilsi at han var satanist. Hvis ikke, så fortjener faktisk gutten en unnskyldning. Men husk å være rolig når du ringer. Lærere er mennesker, og mennesker reagerer ofte negativt dersom man får kjeft så ørene flagrer, uansett om kjeften er velfortjent. :)

Skrevet

Tror det er noen lærere som ikke helt tenker over hva de sier til elevene sine, for ei jeg vet om fikk en utrolig slem kommentar av sin gymlærer. Klassen hadde en løpetest, men hun har kyssesyken og hjalp dermed kun til å ta tid o.l. Når testen er ferdig så er det ei som sier at hun er sulten og denne jenta her da(hun med kyssesyken) fikk ikke med seg hva jente nr 2 sa, så dermed sa hun "hæ".Da kommer læreren med at hun har lov til å spise, men noen bør ikke spise mat hele tiden.

Husker ikke helt hva hun sa at han sa, men han siktet iallefall til henne. Noe som er utrolig dårlig gjort! Hvilken lærer kommenterer elevenes vekt og matvaner, når man vet at eleven tar seg nær av det?

Det er bare slemt :kjefte:

Skrevet
jeg kjenner en 12 års gammel gutt som har begynt å like svart..

han kler seg svart og går med en svart "hatt"...

og på skolen fikk han hørt av en lærer : det er ikke fint å dyrke satanisme.."

gutten ble selvsagt sjokkert... for det er ikke det han gjør... han liker bare svart..

hva ville dere gjort???

Denne fikk søstra mi også høre av den ene læreren hun hadde på ungdomsskolen... Hun er verdens søteste og snilleste jente, hun bare er seg selv og på den tida var alle klærne hennes svarte... Mamma var rimelig irritert da vedkommende lærer benevnte dette (igjen) på et kontaktmøte, tror han fikk så hatten passet kjenner jeg min mor rett...

Skrevet

he he he - Da var jeg satanist en periode også.

Er det mulig?!?!?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det egentlig med lærere? Jeg har aldri hørt om et yrke som har så mange idioter som læreryrke (det finnes greie også, jeg vet det). Elever blir mobbet av lærere, lærere bryr seg ikke om å stoppe mobbing. Jeg fikk en gang høre av en lærer når jeg sa at noen plaget meg "du får orne opp selv" så gikk henne. Jeg har gått på fire forskjellige skoler i mitt liv og det er få lærere jeg har noe godt å si om av de jeg har møtt. Mitt søsken har også "bare" idioter til lærere, spesielt klasseforstanderen som er ute etter h*n. Klasseforstanderen sa til mitt søsken det samme læreren sa til TS barn.

Jeg har lyat til å :slåss:

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet
Hva er det egentlig med lærere? Jeg har aldri hørt om et yrke som har så mange idioter som læreryrke (det finnes greie også, jeg vet det). Elever blir mobbet av lærere, lærere bryr seg ikke om å stoppe mobbing. Jeg fikk en gang høre av en lærer når jeg sa at noen plaget meg "du får orne opp selv" så gikk henne. Jeg har gått på fire forskjellige skoler i mitt liv og det er få lærere jeg har noe godt å si om av de jeg har møtt. Mitt søsken har også "bare" idioter til lærere, spesielt klasseforstanderen som er ute etter h*n. Klasseforstanderen sa til mitt søsken det samme læreren sa til TS barn.

Jeg har lyat til å :slåss:

Nå må du rulle inn da. Det er vel en grunn til at det er en del dårlige lærere i skolen, og det skyldes holdninger som din...

Det finnes feil og mangler ved alle mennesker, defor også i alle arbeidsgrupper. Man kan ikke forlange at lærerene skal være feilfrie.

Når foreldre snakker nedsettende som lærerstanden og yrket, er det ikke til å unngå at det smitter over på elevene. De tar med seg denne holdningen inn på skolen og ødelegger et bra læringsmiljø- Tenkt over det.

Når læreryrket er så sett ned på forsvinner de beste lærerne til andre jobber, der de får den respekten de fortjener. De flinke som kunne søkt seg inn på lærerutdanningen ser at yrket er underbetalt, masse arbeid og ikke minst; man blir sett ned på og kritisert over en lav sko. Disse potensielt flinke lærerne tar andre utdanninger, fordi de har karakterer til å kommer inn både på medisin og andre studier som gir høyere status..

Nei, skal den norsk skolen bli bedre så må vi heve kvaliteten på utdanningen, heve lønna og få tilbake statusen.

Når det er sagt så var det klønete av denne læreren, du er sikker på at det ikke var ment som spøk?

.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå må du rulle inn da. Det er vel en grunn til at det er en del dårlige lærere i skolen, og det skyldes holdninger som din...

Det finnes feil og mangler ved alle mennesker, defor også i alle arbeidsgrupper. Man kan ikke forlange at lærerene skal være feilfrie.

Når foreldre snakker nedsettende som lærerstanden og yrket, er det ikke til å unngå at det smitter over på elevene. De tar med seg denne holdningen inn på skolen og ødelegger et bra læringsmiljø- Tenkt over det.

Når læreryrket er så sett ned på forsvinner de beste lærerne til andre jobber, der de får den respekten de fortjener. De flinke som kunne søkt seg inn på lærerutdanningen ser at yrket er underbetalt, masse arbeid og ikke minst; man blir sett ned på og kritisert over en lav sko. Disse potensielt flinke lærerne tar andre utdanninger, fordi de har karakterer til å kommer inn både på medisin og andre studier som gir høyere status..

Nei, skal den norsk skolen bli bedre så må vi heve kvaliteten på utdanningen, heve lønna og få tilbake statusen.

Når det er sagt så var det klønete av denne læreren, du er sikker på at det ikke var ment som spøk?

.

Det du sier der om meg er ikke sant så nå misforstår du. Jeg ser ikke ned på alle lærere, jeg ser ned på lærere som mobber elevene og jeg har møtt svært mange av dem. Jeg har aldri gjort lærere noe men har blitt sviktet av de fleste.

Nei, det var ikke ment som en spøk da det er flere lærere som ute etter å ta mitt søsken. De er etter h*n for den minste ting, de beskylder h*n for ting han ikke har gjort og lista er lang. Jeg sier heller ikke at alle kærere er sånn.

Det er akkurat det jeg mener.

Gjest Gjest
Skrevet

Legg merke til at jeg sa "bare" idioter til lærere..... ikke bare.

Skrevet
Jeg ville snakket med denne læreren (kanskje en eldre lærer?)

Ehh..? Hvorfor nødvendigvis ta opp dette med en lærer som er eldre? Tror du at gamle lærere har mer autoritet enn unge? Dette var usaklig..

Gjest ha ha
Skrevet
Ehh..? Hvorfor nødvendigvis ta opp dette med en lærer som er eldre? Tror du at gamle lærere har mer autoritet enn unge? Dette var usaklig..

Ha ha, du er dum :fnise:

(tror hun mente at hun tror at læreren som sa dette var en eldre lærer, som ikke har lært seg at man ikke trenger være satanist for å gå i svart...noe jeg er enig i, tviler på at det var en 28-åring)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...