Gjest k81 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har (egentlig) godt selvbilde og synes ikke jeg ser sååå verst ut...men blir helt slått ut hver gang jeg ser bilder av meg selv... Er jeg bare lite fotogen eller ser man sånn ut som man ser ut på bilder? :o pinlig tema, men jeg blir døds deppa hver gang.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Lite fotogen. Jeg er en relativt pen jente, som alltid har vært godt likt av guttene. Men på bilder ser jeg helt idiotisk ut. Det har mye å gjøre med smilet mitt, jeg kniper sammen øynene og viser mye tenner og får et veldig "puffy" ansikt. Mange har komentert at jeg ikke ser slik ut til vanlig, og at noe rart skjer på bildene. Mannen min opplauderer hver gang vi ender opp med å få et bilde hvor jeg ikke ser idiotisk ut. Hehe (men han syntes jeg er veldig pen til vanlig da) Jeg trøster meg med at alle som kjenner meg vet hvordan jeg egentlig ser ut, så at jeg ser rar ut på bildene dems får heller så være.
estrella Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Det er nok bare det at du er lite fotogen, og ikke at du ser slik ut i virkeligheten. Veldig mange er uheldige foran kamera! Jeg blir kun fin i en spesiell vinkel ..ellers så ender jeg opp med alt mulig slags rare bilder. Jeg har et ganske rundt ansikt, så hvis jeg smiler masse så får jeg veldig små øyner Slik ender jeg alltid opp på bilder ..men heldigvis så går jeg ikke rundt å ser slik ut, hele veien iallefall :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Det jeg tror er forklaringen på hvorfor man ofte ikke helt kjenner seg igjen på bilder, er at man da ser et speilbilde av det man er vant til å se i speilet, om du skjønner. De færreste har et helt symmetrisk ansikt, og dette blir veldig tydelig når man ser er bilde av seg selv. Vi er alle litt skjeve, men har vent oss til å se dette i speilet. På et foto blir skjevhetene "motsatt", og man ser dermed ganske annerledes ut. Dette var utrolig tydelig med min superkjekke eks, han smilte litt skjevt. Han syntes selv han så "normal" ut i speilet og rar på bilder. For meg var det omvendt, jeg syntes han så annerledes ut i speilet og "normal" på bilder.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Hihi, jeg kjenner meg SÅ igjen i dette. Jeg ser også helt merkelig ut på bilder, og det skal mye til for at jeg greier å få tatt et bilde av meg selv som jeg synes ser ok ut. Finnes ikke fotogen i det hele tatt! Håper jeg ser bedre ut i virkeligheten enn jeg gjør på bilder.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Det handler nok om å være fotogen eller ikke ja. Det er jo mange smellvakre damer som ikke egner seg som fotomodeller, fordi de stivner foran kamera. Selv er jeg ikke blant de peneste i landet her, så er jeg ganske fornøyd når jeg ser meg selv i speilet. Men på bilder... Huff!!! Hater å se bilder av meg selv. I virkeligheten har jeg glimt i øyet og en viss sjarme. På bilder forsvinner dette helt, og jeg ser ut som et gammelt troll.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Det var en sak om dette på tv for ikke så lenge siden (i hjelpekorpset på tv2, om jeg ikke tar helt feil). Der intervjuet de en "modelljeger", som kunne fortelle at selv de peneste personer kunne se helt forferdelige ut på bilder, på grunn av at formen/symmetrien i ansiktene eller et eller annet på enkelte personer rett og slett ikke lar seg feste på film på en normal måte. Knotete forklart av meg, men noe sånt var det. Jeg er heller ikke noe fotogen, så for meg var det en lettelse å høre dette, selv om jeg ikke er verdens peneste nekter jeg å tro at jeg ser så jævlig ut som jeg gjør på bilder.
Gjest Tigress Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Klart ein ser slik ut, ellers ville jo ikkje kameraet klart å fange det opp!
absinthia Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Klart ein ser slik ut, ellers ville jo ikkje kameraet klart å fange det opp! Neida, vi ser mye vakrere ut enn hva vi gjør på bilder! Det forteller ihvertfall jeg meg selv nåt jeg ser enkelte bilder av meg.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Klart ein ser slik ut, ellers ville jo ikkje kameraet klart å fange det opp! Vinkler og lys (blitz = mongoansikt på veldig mange) har faktisk mye å si. Dessuten er det mange som stivner og lager de merkeligste grimaser når de får et kamera på seg, så jeg tror nok ikke nødvendigvis man skal gå og henge seg selv om man på BILDER ser helt grusom ut. Jeg vet i hvertfall om mange nydelige jenter som overhode ikke ser bra ut på bilder.
milla-mor Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 Jeg ser ihvertfall best ut på bilder hvis de blir tatt uten min viten. Hvis jeg ser et kamera, så presser jeg munnen litt opp og frem, og gjør noe merkelig med øyenbrynene. Tror nok at jeg i øyeblikket innbiller meg at det er forferdelig sexy, men det ser bare fjernt ut... Hehe.
Sans Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 En venninne av meg ser alltid merkelig ut på bilder. I virkeligheten er hun er hun en av de vakreste jeg vet. Så at fotografier lyver, er helt sant!
Gjest Tigress Skrevet 24. mai 2008 #13 Skrevet 24. mai 2008 Vinkler og lys (blitz = mongoansikt på veldig mange) har faktisk mye å si. Dessuten er det mange som stivner og lager de merkeligste grimaser når de får et kamera på seg, så jeg tror nok ikke nødvendigvis man skal gå og henge seg selv om man på BILDER ser helt grusom ut. Jeg vet i hvertfall om mange nydelige jenter som overhode ikke ser bra ut på bilder. Sjølvsagt, men då ser dei faktisk ikkje slett ikkje så bra nett når biletet blir tatt. Det er vel inga tvil om at lys og vinklar har mykje å seie, men biletet visar jo berre sanninga - at ein ser teit ut nedanfrå eller kva.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #14 Skrevet 24. mai 2008 Sjølvsagt, men då ser dei faktisk ikkje slett ikkje så bra nett når biletet blir tatt. Det er vel inga tvil om at lys og vinklar har mykje å seie, men biletet visar jo berre sanninga - at ein ser teit ut nedanfrå eller kva. Er du fotogen eller?
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #15 Skrevet 24. mai 2008 Sjølvsagt, men då ser dei faktisk ikkje slett ikkje så bra nett når biletet blir tatt. Det er vel inga tvil om at lys og vinklar har mykje å seie, men biletet visar jo berre sanninga - at ein ser teit ut nedanfrå eller kva. Men inntrykket vil vært et helt annet hvis man hadde sett øyeblikket i virkeligheten Prøv å sett en videofilm av en modell på pause og det kan se helt latterlig ut, selv om man ikke la merke til det da man så filmen i vanlig hastighet.
moi86 Skrevet 24. mai 2008 #16 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har (egentlig) godt selvbilde og synes ikke jeg ser sååå verst ut...men blir helt slått ut hver gang jeg ser bilder av meg selv... Er jeg bare lite fotogen eller ser man sånn ut som man ser ut på bilder? :o pinlig tema, men jeg blir døds deppa hver gang. Jeg har ei "venninne" som er skjønn men har et ganske skeivt ansikt, attpåtil sminker hun seg ganske (hva skal jeg si) slurvete, klæsjer på litt kajal her og der, litt flekkete rouge osv.. hun er ikke pen akkurat.. Men, på bilder, fy faen for ei dame..skikkelig fotogen.. det virker som om hun tror at hun ser slik ut til vanlig og bruker camera som speil.. ikke så lurt egentlig.. Så, jeg tror nok det kommer an på om man er fotogen eller ikke!
moi86 Skrevet 24. mai 2008 #18 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har ei "venninne" som er skjønn men har et ganske skeivt ansikt, attpåtil sminker hun seg ganske (hva skal jeg si) slurvete, klæsjer på litt kajal her og der, litt flekkete rouge osv.. hun er ikke pen akkurat.. Men, på bilder, fy faen for ei dame..skikkelig fotogen.. det virker som om hun tror at hun ser slik ut til vanlig og bruker camera som speil.. ikke så lurt egentlig.. Så, jeg tror nok det kommer an på om man er fotogen eller ikke! Forresten, har ei i klassen også... på samme måten og hun sjegler tilogmed... (sjegler?sjeler? uh, husker ikke hvordan det skrives) hihi
Gjest hyggelig Skrevet 25. mai 2008 #19 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har ei "venninne" som er skjønn men har et ganske skeivt ansikt, attpåtil sminker hun seg ganske (hva skal jeg si) slurvete, klæsjer på litt kajal her og der, litt flekkete rouge osv.. hun er ikke pen akkurat.. Men, på bilder, fy faen for ei dame..skikkelig fotogen.. det virker som om hun tror at hun ser slik ut til vanlig og bruker camera som speil.. ikke så lurt egentlig.. Så, jeg tror nok det kommer an på om man er fotogen eller ikke! Jeg vet også om ei jente som ser bedre ut på bilder enn til vanlig. på bildene kan hun se ut som en modell, men i virkeligheten har hun øynene for langt fra hverandre, skjevt smil og gule tenner. så hun er nok et eksempel på at det går an å være fotogen uten å være pen
Gjest Peachbud Skrevet 25. mai 2008 #20 Skrevet 25. mai 2008 Jeg er fotogen, og synes ofte jeg er penere på bilder enn i virkeligheten. Har pent smil da, så det kan ha noe med det å gjøre. Håper ikke det er meg noen av dere snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå