Gå til innhold

Hest som tema i bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vision_*
Skrevet

Heisann, jeg er ny her inne, har vært her en del å kikket på dere da :)

Hva syns dere om hest som tema i bryllup? Vi jobber begge med hest og travsport og det er også den stooore interessen. Og en stor del av våre venner og familie har også samme interesse.

Har noen av dere gode forslag til dekorasjon, kjole, pynt, invitasjoner osv..

All hjelp mottas med stor takk :)

Noen må gi meg beskjed hvis dette er alt for sært...... :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann, jeg er ny her inne, har vært her en del å kikket på dere da :)

Hva syns dere om hest som tema i bryllup? Vi jobber begge med hest og travsport og det er også den stooore interessen. Og en stor del av våre venner og familie har også samme interesse.

Har noen av dere gode forslag til dekorasjon, kjole, pynt, invitasjoner osv..

All hjelp mottas med stor takk :)

Noen må gi meg beskjed hvis dette er alt for sært...... :jepp:

Det blir for sært etter min smak, men det er jo deres dag. Dere må gjøre det som er riktig for dere personlig. :bryllup:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Det finnes muligheter for hest på en humoristisk bryllupskake, f.eks med håndlaget toppfigur av et forelsket hestepar.

Ellers ville jeg ikke hatt noe gjennomgående hestetema i et bryllup, da det handler om at dere to blir en familie.

Skrevet (endret)

Jeg vet at min mors tremenning har hest, og denne hesten kom til kirken når selve vielsen var over (med følge, vel og merke). Var selv ikke tilstede i dette bryllupet, men jeg tror det var noe sånt...

Jeg syns nok også, som de over her, at det å ha et gjennomgående hestetema i et bryllup muligens blir litt sært, men hva med å kunne prøve å få tak i f.eks. hest og kjerre som kan bringe deg og din kjære fra vielsen til festlokalet? Både originalt og romantisk, mener nå jeg. Og siden dere begge er aktive innenfor hestesporten ville jeg tro at det å få tak i dette ikke vil bli det aller største problemet.

Lykke til videre med planleggingen iallefall :love:

Endret av PiPPi_
Gjest Gjest_vision_*
Skrevet

Takk for svar:)

Vi er kanskje så opphengt i dette til daglig at vi ikke ser hvor sært det kan virke....

Hadde evt tenkt utendørs vielse ridende, evt jeg skal ri, han går ved siden av å leier. Kanskje bedre med hest og kjerre?..

Evt hestesko som bordkort..

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det høres spenstig ut jeg. Mye mindre harry en "rosa og gull tema" eller what ever.

Lykke til!

Skrevet

Hesten er et gammelt og mye brukt symbol for styrke og fruktbarhet. Passer godt som tema i et bryllup synes jeg.

Sjekk ut noen bøker på biblioteket om symbolbruk i folkekunsten, så får dere nok mange ideer.

Gjest Gjest
Skrevet

Hestesko er jo symbolsk for lykke, så det syns jeg passer kjempefint i bryllup. Går jo an å bruke det som et gjennomgående dekorasjonsmoment? Og på kaken og borddekorasjoner/ bordkort etc

Skrevet

Et bryllupstema kan jo godt si noe om hvem man er. Og siden dere begge tydeligvis er veldig opptatt av hester så syns jeg at det er det helt riktige temaet for deres bryllup.

Selv vurderer vi et slags middelaldertema, fordi vi begge er opptatt av historie.

Noen velger grillparty i bastskjørt og andre vil ha hvit marsmellowkjole og rosa og gull. Vi er alle forskjellige, og spør man om noe er sært, ja så er det helt klart noen som syns at det er det.

Noen gode ideer har dere allerede og flere har du fått her.

Hestesko som bordkort er jo helt glimrende, bli henta i hest og kjerre misunner jeg dere, og en kakepynt med to hester hørtes stilig ut.

Det du må vurdere er om hest skal være en liten del av bryllupet, eller en stor del. Personlig syns jeg det kan være nok med de tre tingene. Da blir hesten en del av bryllupet uten å ta over. Men man kan selvsagt gå lenger.

Servietter med hestemotiv

Drinker med navn på kjente travhester

Sanger om hest (blir nok uansett litt hest i sangene)

Hestemotiv på kjolen og dressen

Høy i krokene på lokalet

Seletøy og andre sånne ting som dekorasjoner

Det er deres bryllup og dere som bestemmer hvordan det skal være. Ønsker du hest som tema, ja så sett i gang! :goodbye:

Gjest vimselot
Skrevet
Takk for svar:)

Vi er kanskje så opphengt i dette til daglig at vi ikke ser hvor sært det kan virke....

Hadde evt tenkt utendørs vielse ridende, evt jeg skal ri, han går ved siden av å leier. Kanskje bedre med hest og kjerre?..

Evt hestesko som bordkort..

Høres romantisk ut å komme ridende. Dere kan evt. begge komme ridende. Lykke til. Høres ikke sært ut.

Skrevet

Jeg vil bare stikke inn en kommentar. Ja, hest høres ut som et helt riktig tema for dere, så kjør på :) det er deres dag!

MEN, tenk på om noen av de som er invitert er allergiske (dette vet dere sikkert om i så fall). Selv er jeg så allergisk for hest at jeg ikke kan være i nærheten av et plagg som har vært nær en hest engang. Derfor kunne ikke jeg gått i et bryllup der det hadde vært en hest involvert uten å ha proppet i meg antihistaminer på forhånd. Så husk å si ifra om temaet til gjestene, tilfelle allergikere. Litt sær kommentar dette kanskje, men men :sjenert:

Men, bilder, hestesko etc blir man jo ikke syk av :)

Gjest Gjest_vision_*
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :jepp:

Nå fikk jeg mange gode forslag til bryllupet. Vi har tenkt på andre tema, men det blir feil for oss. Hest er jo en livsstil.

Kom gjerne med flere forslag :) Supert, vi hadde ikke kommet på alt dere skriver om, mange gode forslag. Takk .

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg synes det høres helt supert ut, skulle gjerne hatt det selv, hvis min kjære hadde vært litt mer enn... kremt-ikke-i-det-hele-tatt-kremt... interessert i hest...

Skrevet (endret)

Syntes det høres ut som en morsom ide jeg..

Men forskjellige ideer kan jo f.eks være:

- invitasjoner med galloperende hest på

- bordkort med samme hesten

- drinker med travernavn

- Kaketopper med hest (søk på horse wedding cake topper)

Med disse tingene så inkluderer du jo hest inne i brullypet uten at det merkes så veldig.

Endret av Gjest
Skrevet
Høres romantisk ut å komme ridende. Dere kan evt. begge komme ridende. Lykke til. Høres ikke sært ut.

enig i denne :jepp:

Lykke til :)

Gjest Gjest_Jeanette_*
Skrevet

Lykke ti, høres utrolig kult ut!

Men vil fraråde det med høyet på det sterkeste... Tenk på evt. allergikere...

Skrevet
Syntes det høres ut som en morsom ide jeg..

Men forskjellige ideer kan jo f.eks være:

- invitasjoner med galloperende hest på

- bordkort med samme hesten

- drinker med travernavn

- Kaketopper med hest (søk på horse wedding cake topper)

Med disse tingene så inkluderer du jo hest inne i brullypet uten at det merkes så veldig.

Jeg ville trodd jeg var på sommerfest i Pennyklubben :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...