Gjest sola Skrevet 9. april 2002 #1 Del Skrevet 9. april 2002 hei er det noen her som jobber på et barne eller ungdomshjem og kan fortelle litt om det ? jeg tenkte jeg skulle søke jobb på et ungdomshjem - men har lyst til å høre hvilke erfaringer andre har fra å jobbe innen den bransjen. _ Sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 11. april 2002 #2 Del Skrevet 11. april 2002 Hva slags utdanning trenger man for å jobbe der? Smil som ikke har bestemt seg for hva hun skal bli når hun blir stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 11. april 2002 #3 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg har jobbet på barne&ungdomshjem. Utdannelsen man trenger for å jobbe et slikt sted får man bl.a. ved å gå på sosialhøgskole, studere psykologi og/eller pedagogikk. Jeg jobbet som assisten og hadde ingen relevant utdannelse. Jeg ble ansatt på grunnlag av min erfaring blant annet fra Forsvaret og hundetrening(!). Samt jeg måtte igjennom et langt, selvanalyserende og grundig intervju. Blant annet ble jeg spurt ut om mitt syn på oppdragelse, hva jeg mente var viktig i så måte, hvordan jeg trodde jog kom til å takle gitte konflikt-situasjoner, hva som gjorde meg kvalifisert til å jobbe et slikt sted og om jeg trodde jeg kom til å ta med meg disse barneskjebnene hjem... Kan legge til at mor har årelang erfaring innen barnevern og jeg nok har bagasje med meg derifra. Angående jobben: Noe av det mest givende og samtidig mest krevende jeg kan tenke meg. _________________ Vibeke 1212[ Dette Innlegg er endret av: Vibeke den 2002-04-11 16:41 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå