Gå til innhold

barnehjem / ungdomshjem

Gjest sola

Anbefalte innlegg

hei icon_smile.gif

er det noen her som jobber på et barne eller ungdomshjem og kan fortelle litt om det ?

jeg tenkte jeg skulle søke jobb på et ungdomshjem - men har lyst til å høre hvilke erfaringer andre har fra å jobbe innen den bransjen.

_ Sola icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags utdanning trenger man for å jobbe der?

Smil icon_smile.gif som ikke har bestemt seg for hva hun skal bli når hun blir stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på barne&ungdomshjem.

Utdannelsen man trenger for å jobbe et slikt sted får man bl.a. ved å gå på sosialhøgskole, studere psykologi og/eller pedagogikk.

Jeg jobbet som assisten og hadde ingen relevant utdannelse. Jeg ble ansatt på grunnlag av min erfaring blant annet fra Forsvaret og hundetrening(!). Samt jeg måtte igjennom et langt, selvanalyserende og grundig intervju. Blant annet ble jeg spurt ut om mitt syn på oppdragelse, hva jeg mente var viktig i så måte, hvordan jeg trodde jog kom til å takle gitte konflikt-situasjoner, hva som gjorde meg kvalifisert til å jobbe et slikt sted og om jeg trodde jeg kom til å ta med meg disse barneskjebnene hjem...

Kan legge til at mor har årelang erfaring innen barnevern og jeg nok har bagasje med meg derifra.

Angående jobben: Noe av det mest givende og samtidig mest krevende jeg kan tenke meg.

Vibeke icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Vibeke den 2002-04-11 16:41 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...