Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det?

Og i så fall, vet noen om nettsider som selger dette til en ok penge?

Jeg får så lett veldig uren hud av vanlig fundation, og har forsøkt pudderfundation i mineralsminke. Får ikke uren hud av den, men skulle gjerne hatt flytende fremfor pudderkonsistens. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

*henge på*

jeg vil også vite

Gjest Gjest_alfakrøll_*
Skrevet

Glo minerals har flytende mineralsminke.

Selges billig på Ebay :)

-@-

Gjest Lacuna
Skrevet

Det sies at grunnen til at mineralsminke er så bra for huden, ikke er på grunn av hva den inneholder, men på grunn av det den IKKE inneholder. Pigmentene er stort sett de samme i tørr mineralsminke som i konvensjonelle flytende foundationer, men i motsetning til disse, inneholder ikke vanlig mineralsminke den flytende basen, emulgatorer osv for å danne en fin, sammenhengende base. Hvis man så lager en flytende "mineralfoundation" vil forskjellen mellom denne og andre foundationer være forsvinnende liten, og noe av de egenskapene som gjør mineralsminke skånsom for huden, forsvinner.

GloMinerals (til og med den løse) er forresten ikke mineralsminke i ordets egentlige forstand, fordi produktene inneholder en hel armé av andre ingredienser i tillegg. "Ekte" mineralfoundation inneholder ofte bare fire-fem ingredienser.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilke merker er mineralsminke i ordets rette forstand da??

Gjest Lacuna
Skrevet

Tja, det finnes tusenvis av ekte mineralsminkemerker, men i farta kommer jeg på disse.

Alima

Aromaleigh

Cory

Everyday Minerals

Illuminare

Kiss Me Minerals

Lily Lolo

Lumiere Cosmetics

Meow cosmetics

Pure Luxe cosmetics

Signature Minerals

Silk Naturals

Youngblood

Og sikkert mange flere.

Gjest Gjest
Skrevet
Tja, det finnes tusenvis av ekte mineralsminkemerker, men i farta kommer jeg på disse.

Alima

Aromaleigh

Cory

Everyday Minerals

Illuminare

Kiss Me Minerals

Lily Lolo

Lumiere Cosmetics

Meow cosmetics

Pure Luxe cosmetics

Signature Minerals

Silk Naturals

Youngblood

Og sikkert mange flere.

Er ikke ID ren mineralsminke heller?

Gjest Lacuna
Skrevet
Er ikke ID ren mineralsminke heller?

Det spørs hva du mener med "ren"; den inneholder jo en god del bismuth, som mange reagerer på, men bortsett fra det er jeg ikke helt sikker. Den er i hvertfall taknisk sett mer ekte mineralsminke enn hva GloMinerals er, som inneholder ganske mange ting utenom rene mineraler.

Personlig er jeg ikke så fanatisk, og bruker litt av hvert, men jeg synes det blir feil å markedsføre flytende mineralsminke som så mye renere enn andre foundationer, når de i realiteten er mer eller mindre samme ulla.

Skrevet

Dvs at det ikke finnes flytende, ren mineralfundation?

Og siden jeg reagerer på vanlig fundation så kommer jeg mest sannsynligvis til å reagere på flytende "mineralfundation" fra GloMinerals osv?

:sukk:

Gjest Lacuna
Skrevet

Har du prøvd mineralfoundation i løs form, da? Det er jo greit å starte der, siden den har færre ingredienser, og dermed mindre mulighet for å gi allergisk reaksjon.

Et bra sted å starte, er www.kissme.no, som er norskprodusert mineralfoundation, og hvor du kan bestille prøver for 20-30 kroner pr. stk. Den har en svært behagelig konsistens, hvis du kan finne en fargematch.

Skrevet

Jeg har forsøkt mineralfoundation i løs form. Reagerer ikke på den, men jeg liker ikke helt den løse pudderformen. Liker best foundation som er flytende, for ellers så syns jeg at det sees så godt (på lik linje med pudder, legger seg på småhår og i nesevingen).

Takk for link, skal ta en kikk :)

Nå har ikke forsøkt så mange foundationer da, så kanskje jeg skal lete litt mer før jeg slår med ned med at jeg ikke tåler vanlig foundation? Jeg har bare forsøkt fra Isadora og L'Oreal og sliter med at jeg etter bruk i fire-fem dager får endel kviser. Til vanlig har jeg ingen kviser overhodet og veldig ren hud, så det virker som om foundation tetter til porene mine og dermed gir meg urenheter.

Spørsmålet er hvilke ingredienser jeg skal eliminere først. Hadde det vært en ide å prøve oljefri kanskje?

Skrevet

Jane Iredale har også en flytende mineralfoundation.Helt herlig.

Foretrekker flytende fremfor puddersølet.Legger seg i linjene gjør det også.

Gjest Gjest_alfakrøll_*
Skrevet

Å, nei... det syntes jeg var skikkelig kjipt å høre, at Glo Minerals ikke er ekte mineralsminke :(

Og jeg som synes produktene er SÅ gode, og hadde SÅ god samvittighet for huden min... hehe :)

Ja, ja... Det er vel uansett ikke noe værre enn annen sminke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...