Gå til innhold

Hva gjør jeg om min datters barnehage blir tatt ut i streik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her nå og er livredd for at denne streiken skal bli langvarig og at min datters barnehage blir tatt ut.

HVA GJØR JEG DA?

Jeg har nettopp begynt i ny jobb og mannen min har vært mye borte fra jobben pga at vår datter har vært alt for ofte plaget med streptokokker. (4 ganger siden februar)

Vi har ingen bestemødre, tanter e.l. som kan passe henne om det blir streik og ingen av oss har råd til å bli borte fra jobben.

Huff, kjenner jeg får vondt i magen her jeg sitter.

Har ingen alternativer om dette skulle skje:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

Dessverre er det sånn at hvis din barnehage blir tatt ut i streik, må du finne andre løsninger i forhold til barnepass. Foreldrene kan hjelpe hverandre med barnepass på omgang, f.eks. Eller du kan ta med barnet på jobb.

Eller du og mannen din må ta ut ferie for å passe barnet i streikeperioden.

En evnt streik blir nok uansett ikke langvarig.

Gjest Gjest
Skrevet

Snakk med de andre foreldrene, og se om det er mulig å få sammen en løsning slik?

Skrevet

Finn dagmamma, barnevakt, eller noe?

Skrevet

Fordi det er utrolig lett å bare finne dagmamma sånn på flekken, for et par dager? Barnevakt er heller ikke alltid like lett å finne på dagtid hvis man ikke har hjemmeværende søsken/venner eller besteforeldre.

Gjest Piper
Skrevet

Hadde du levert barnet ditt til en helt ukjent person, bare for noen dager?

Er det mulig ville jeg tatt ut ferie

Skrevet

Trenger ikke være en helt ukjent person. Kanskje noen venninner av henne har noen dagmammaer eller barnevakt de bruker. Mange skoler som er i streik nå også, så kanskje de kjenner en som er elev på en skole ..

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis vår bhg blir tatt ut, kommer jeg til å høre med none av de andre foreldrene om vi kan ta tur på å passe hverandres barn. Jeg skal alltids klare å passe på fire ekstra barn en dag, om om de andre foreldrene er med på det trenger vi jo bare være hjemme en dag i uka hver. Det tror jeg ikke bare jobben min godtar - jeg er sikker på at de vil sette pris på det! Streik er jo ikke noe man kan bestemme over, så dette er en god løsning for alle sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...