Gjest Oisann Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Hjelp meg? På kort varsel har jeg blitt forespurt om å servere i bryllup i morgen. Og jeg sa JA, det fikser jeg. Men nei? Det fikser jeg vel ikke? Angrer!! Herlighet, jeg kan inget om servering, skikk og bruk. Hvordan foregår bryllupsservering egentlig? Kan noen komme med gode tips? Jeg kommer til å servere suppe i fanget på brudgommen og rødvin på kjolen til brura. Helt sikkert. Tenk å spolere et helt bryllup!! Åååh!!
Gjest Frøken Freken ii Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Slapp av:) Er kjempestress nå, men jeg har gjort noe lignende. Og grua meg som bare det. Men, det er sannsynligvis ikke du som skal servere brudeparet, det gjør sikker noen litt mer erfarne. Prøv å hold deg på den delen av bordet (hvis det er mulig selvfølgelig) som er nære kjøkkenet, skulle det skje noe da, er det ikke langt til "redningen". Og husk at du ikke hadde blitt spurt hvis ikke de som spurte hadde hatt tro på deg! Hvordan bryllupsserveringen foregår varierer, men det kommer du til å få en innføring om i morgen når du kommer dit.
The Kitten Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Hjelp meg? På kort varsel har jeg blitt forespurt om å servere i bryllup i morgen. Og jeg sa JA, det fikser jeg. Men nei? Det fikser jeg vel ikke? Angrer!! Herlighet, jeg kan inget om servering, skikk og bruk. Hvordan foregår bryllupsservering egentlig? Kan noen komme med gode tips? Jeg kommer til å servere suppe i fanget på brudgommen og rødvin på kjolen til brura. Helt sikkert. Tenk å spolere et helt bryllup!! Åååh!! Mitt tips: Slapp av! Det skal mye til for å ødelegge et helt bryllup. Dette fikser du hvis du har tro på deg selv. Se på det som et vanlig middagsbesøk; du skal bare servere noe mat og noe drikke. Verre er det ikke. Lykke til, og god fornøyelse Hilsen The Kitten :banantroll:
Nigo-san Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Øh, jeg antar du ikke er alene? At det finnes en person som har styring på hva som skal gjøre, og når? Når du er spurt dagen før, så vil jeg tro du er en av 5-10 "undersåtter" som skal gjøre en jobb for en eller annen overkikador som bestemmer hvordan ting skal gjøres. I så fall kan du ta det helt med ro. Du får antagelig ikke hovedbordet (med brud og brudgom), du får ingen fryktelig vanskelige oppgaver, og så lenge du hører på instruksene er det lite du kan gjøre feil. Et tips: gå inn for at vinen settes på bordene, etter første servering. Da holder det med en runde skjenking for ditt vedkommende, du må bare passe på å ta ut tomme flasker og bære inn nye. Rødvin gir fæle flekker, så hvis servitørene er uerfarne er det mye bedre å la dem skjenke selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå