Gå til innhold

familie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei...

til dere som har familie...

har dere noen slags form for forsikring???

og hva slags???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei...

til dere som har familie...

har dere noen slags form for forsikring???

og hva slags???

Uføre- og dødsforsikring er helt klart nødvendig! Dette har jeg på både meg selv og mine barn (jeg er alene om omsorgen). Skulle ulykken først skje, trenger vi ikke økonomiske bekymringer på toppen av alt. Det finnes flere varinter av barneforsikringer - du må velge den som passer best (f.eks fri med full lønnskompensasjon for å være sammen med sitt syke barn på sykehus i inntil 6 mnd).

Har du høy gjeld, kan det være lurt å tegne gjeldsforsikring. Ingen arver gjeld gjelden din, men banken/kreditorene må få sitt om du faller fra, og dermed blir det tilsvarende mindre igjen til de etterlatte.

Helårs reiseforsikring har vi også. Den gjelder fra vi låser oss ut av døren til vi er hjemme igjen, selv om turen bare går til postkassen.

Hus, innbo og bil er selvsagt også forsikret mot det meste som kan gå galt.

Før du går i gang med å tegne forsikringer, lønner det seg å sjekke hvordan du er forsikret gjennom jobb/fagforening.

Gjest Gjest
Skrevet

Uføreforsikring er bedre enn gjeldsforsikring. Det som er veldig viktig er at du har en forsikring som dekker arbeidsmessig ufør og IKKE medisinsk ufør. Du kan være 30% medisinsk ufør, men 100% arbeidsmessig ufør.

Ta gjerne en forsikring på barna dine. Ulykke og sykdom bør dekkes. Død er jo ikke så viktig. Jeg synes det er synd at jeg ikke tok forsikring på mine da de var små for i dag så vil de få mange begrensninger pga sykdom/lyte.

Skrevet

Hei.

Datteren vår har en forikring som dekker sykdom og uførhet.

Skulle hun bli kronisk syk og ufør og sånn ikke ha muligheten til å komme seg ut i arbeidslivet vil hun allikevel motta penger hver mnd. slika t hun klarer seg godt.

Vi har uføre og livsforsikringer. Dette innbefatter også tap av inntekt ved langvarig sykmelding (utover ett år)

Min mann har et særkullsbarn, så vi har i tillegg 1,5 millioner i gjensidig livsforsikring om en av oss skulle falle i fra. Slik vil jeg ha en sjanse til å sitte med huset for våre felles barn og samtidig kunne betale ut særkullsbarnets farsarv i boet. Det er kun jeg som vil motta utbetaling fra denne forsikringen.

Hvis jeg faller i fra kan han betale ut gjelden på huset og klare seg på en lønn.

Det er kun han som har rett på denne forsikringen.

Skrevet

Vi har gjeldsforsikring og livsforsikring siden vi har så høgt boliglån at vi ikke vil risikere å måtte flytte dersom noe skulle skje med en av oss.

Barneforsikring er vi prinsipielt imot siden vi har et velferdssystem som skal ivareta slikt og vil ikke bidra til å undergrave dette slik at det på sikt bortfaller og de som da ikke har råd til forsikring blir taperne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...