Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg er en aktiv utejente, men et prolaps i ryggen krever styrketrening. Så jeg har nylig fått satt opp et program, og i dag var første gangen jeg gjennomførte det på egen hånd. Veldig stolt av meg selv! Men.. jeg hadde forventet å bli mer sliten? Jeg kunne sikkert klart å plage meg selv skikkelig med LITT tyngre vekter, men var redd for å ikke kverke min egen motivasjon, og jeg var hele tiden veldig glad når pausene kom (3 X 15 med pauser på ca 30 sek) Jeg er kjempestolt av min egen innsats, og er sikker på at jeg kommer til å være rimelig støl i morgen, kjenner det noen steder allerede! Men, hvorfor ble jeg ikke mer sliten? :klø:
fitnessmamma Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Styrketrening gjør deg ikke sliten på samme måte som kardiotrening (les: jogging, sykling, fotball osv.). Her er det fokus på å bygge opp og stabilisere kroppen, ikke på å forbrenne fett. Etterhvert når du blir mere "kjent" med denne treningsformen, vil du merke at du blir sliten, bare på en litt annen måte
Gjest ts Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Å, er det sånn! Jeg er ikke helt vant med trening på den måten, jeg har alltid holdt meg i form med aktiviteter jeg har det skikkelig moro med, som "tilfeldigvis" kroppen også har godt av, og har alltid sett for meg at treningstudio-trening innebærer svetten som siler, blodsmak i munnen og at man er helt utslitt etterpå Jeg trodde at jeg enten gjorde noe grådig feil, eller at jeg var i enda bedre form enn jeg trodde Men da er jeg jo egentlig veldig lettet, for jeg HATER folk som skriker til meg at jeg skal presse meg til jeg kjenner blodsmaken i kjeften, og trodde det var det jeg ble nødt til når fysioterapeuten min sa jeg måtte begynne med styrke Så, tusen takk for at du kommer med gode nyheter og setter ting på plass for meg
fitnessmamma Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 (endret) Hehe.... Det er jo stor forskjell på hvordan folk velger å trene når de trener med vekter. Slik som i din situasjon, så ville jeg jo uansett tatt det med ro i begynnelsen. Men at du bør presse deg selv etter hvert for å få fremgang er jo bare naturlig. Men det er ikke snakk om blodsmak i kjeften akkurat, det er liksom mere musklene som blir sliten i denne treningsformen (i hvertfall er det mine erfaringer). Du kan f.eks. oppleve å få en god melkesyre i den muskelen du trener, spesielt når du trener svært tungt og med så mange repetisjoner du klarer. Selv trener jeg alltid til jeg må ha hjelp på siste repetisjonen. Det er en god måte å bygge muskler på (ja sammen med et fornuftig kosthold da selvsagt). Endret 23. mai 2008 av fitnessmamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå