Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Sommerfølelsen og optimismen tok meg i dag, og jeg ble gående og kikke på musserende og rosévin på polet. Men jeg har ikke peiling på området (vet jeg kunne spurt personalet), sist jeg drakk rosévin må være ti år siden, og champagne og annen musserende har jeg heller ikke drukket mye av - jeg foretrekker til vanlig øl og rødvin og er kanskje litt "røffere" i smaken enn de av min omgangskrets som har prøvd å dytte i meg diverse rosa og hvite søte drikker Jeg liker tørr hvit- og musserende vin, tror jeg, mens jeg IKKE liker søte og veldig syrlige viner (unntatt søte dessertviner, men det blir jo en annen sammenheng). Så nå vil jeg gjerne ha et par gode tips til rosé og musserende til å drikke uten mat fortrinnsvis. Gjerne i standardutvalget, men også bestillingsvarer. Det er fint om vinen ikke BARE er lettdrikkelig, den kan gjerne smake GODT
Gjest Lacuna Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har rosétips: Rosaura (fruktig, men tørr) Conte Ricci Chiaretto (tørrere, min favoritt hittil) Denne er også blitt lovprist, og jeg har bestilt to flasker, men har ikke smakt den foreløpig. Ellers kan du jo teste Il Mimo hvis du får tak i den? Når det gjelder musserende, er selvsagt ekte champagne det beste, men du kan også sjekke ut cava, altså de spanske variantene, og de som kalles enten brut eller ultra brut (de ekstra tørre). Ellers kan jeg anbefale denne, som jeg synes er ganske OK for prisen.
Gjest Eurydike Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Denne er også blitt lovprist, og jeg har bestilt to flasker, men har ikke smakt den foreløpig. *Står fram som lovpriser* Denne rosévinen har dyp farge og karakter, tåler det meste av mat med litt fraspark, og passer ypperlig til tapas. Jeg synes også den kan drikkes på egenhånd, men en del syre og tanniner har den. Hvis du har noen ekstra kroner å svi av, anbefaler jeg gjerne også denne champagnen. Tørr, men særdeles lettdrikkelig.
Gjest hyggelig Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 jacobs creek musserende rosevin er veldig god.frisk, lettdrikkende men ikke for søt. koster 103-105kroner på polet.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Takk for tips, mye som ser spennende ut her Er det noe jeg bør tenke på når det gjelder årganger?
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Delapierre Cava Brut er en veldig god og billig musserende vin. 75 kr, tørr og frisk!
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Takk for det tipset også Jeg kjøpte forresten en fransk rosa sak som sto i champagnehylla, nå hadde jeg allerede glemt navnet, så det spørs om jeg kommer til å huske tipsene deres , men det må være denne. Jeg likte den godt med tanke på tørrhet og sånt, men den hadde kanskje litt lite smak. Det var i hvert fall to fluer i en smekk med tanke på trådens tema, kan man si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå