Gjest Cascabel Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Katten står og spiser mais, er dette dumt? Det er jo mye rart i den kattematen ser jeg, erter, gullrøtter osv. Men mais? Burde jeg si nei til mer mais?
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Ikke gi katten mais er du snill:) Den kan ikke fordøye maisen:)
Gjest Cascabel Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Ok Hva er forskjell på mais og gullrøtter sånn sett?
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Jeg vet ikke hva, men tror det er noe spesielt med mais og oppløsning. Alle som har vært på fylla og spist kebab har vel en eller annen gang kastet opp og blitt forundret over at maisen faktisk er hel mens resten er ganske godt fordøyd.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Katter er i motsetning til hunder rene kjøttetere og skal ikke ha noe som helst grønnsaker.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Da gjest, da er det litt rart at kattematen inneholder masse grønnsaker.... Det å spise noe som kommer ut uten å være fordøyd er ikke farlig. Men mais og andre grønnsaker bør vel ikke være hovedingrediensen i mat til kjøttspisere... Katten min elsker mais, og får alltid noen korn nåår vi har det til middagen. Han er frisk og rask
Gjest Cascabel Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Katter er i motsetning til hunder rene kjøttetere og skal ikke ha noe som helst grønnsaker. Det er da masse grønnsaker i kattematen hans. Erter, gulrøtter osv..
onyx Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Katter trenger bare 5% karbohydrater i kosten. Grunnen til at det er så mye grønnsaker etc i kattemat er fordi det er billig fyllmasse og uvitende katteeiere tror at det er kjempebra med grønnsaker til katten for grønnsaker er jo sunt for mennesker...
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Katter trenger bare 5% karbohydrater i kosten. Grunnen til at det er så mye grønnsaker etc i kattemat er fordi det er billig fyllmasse og uvitende katteeiere tror at det er kjempebra med grønnsaker til katten for grønnsaker er jo sunt for mennesker... *klappe*
Mrs. K Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Våre katter får ikke grønsaker i fôret, men de er ganske raske til å stjele frukt og grønt (agurk, melon, mais, oliven) Alle mine hankatter har spist mais. Hunkattene har vært mere sugne på is, kaker og slikt
Zarabi Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 (endret) mais er ikka farlig å spise hverken for hunder eller katter (jo..huner er også kjøttetere). Men jeg er 99% sikker på t det foret TS serverer sin(e) katter er fra en dagligvarebutikk. For som gjest skriver..så putter de oppi en haug med mat (les: grønnsaker) som dyret ikke har bruktfor bare for at det skal bli billigere å produsere. Dette resulterer i at Dyret ditt er nødt til å spise to/tre ganger så mye for å få dekket det nødvendoge behovet av vitaminer og mineraler...Dette fører igjen til at du som dyreeier bruker to/tre ganger så mye penger som du egentlig ville ha trengt på for... Anbefaler dyrebutikk eller dyrlegefor Endret 23. mai 2008 av Zarabi
Gjest Cascabel Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 mais er ikka farlig å spise hverken for hunder eller katter (jo..huner er også kjøttetere). Men jeg er 99% sikker på t det foret TS serverer sin(e) katter er fra en dagligvarebutikk. For som gjest skriver..så putter de oppi en haug med mat (les: grønnsaker) som dyret ikke har bruktfor bare for at det skal bli billigere å produsere. Dette resulterer i at Dyret ditt er nødt til å spise to/tre ganger så mye for å få dekket det nødvendoge behovet av vitaminer og mineraler...Dette fører igjen til at du som dyreeier bruker to/tre ganger så mye penger som du egentlig ville ha trengt på for... Anbefaler dyrebutikk eller dyrlegefor Katten får HIlls fra dyrlegen
Zarabi Skrevet 24. mai 2008 #13 Skrevet 24. mai 2008 Katten får HIlls fra dyrlegen Det er godt å høre . da er det bare å se bort ifa noen av de litt krasse kommentarene mine og daglivarefor.. :gjeiper:
onyx Skrevet 24. mai 2008 #14 Skrevet 24. mai 2008 Tja, dyrebutikk/vetrinærfor inneholder også hauger med unødvendige karbohydrater, men kvaliteten på de animalske råvarene er som regel litt bedre så katten får større utbytte av det.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 24. mai 2008 #15 Skrevet 24. mai 2008 Unnskyld meg, men det er helt tullete å høre på at katter får for til flere hundre kroner kiloen.. Det ene er ikke bedre enn det andre og katter får stort sett i seg det de trenger uansett. Hvordan tror dere katter har overlevd i det hele tatt? På grunn av Hills?? Nei, katter har alltid jaktet selv og fått middagsrester. Nå for tiden kjøper vi for, og det er det samme hva de får. etrinærfor er for syke dyr. Ingen friske dyr trenger for til 600 kr sekken..
Gjest Cascabel Skrevet 24. mai 2008 #16 Skrevet 24. mai 2008 Knekkebrød da? Jeg fersket han akkurat i å spise knekkebrødet mitt Den katta spiser altså alt..
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #17 Skrevet 24. mai 2008 Ingen friske dyr trenger for til 600 kr sekken.. Da syntes jeg du skal sjekke kilo prisen neste gang du kjøper for i matbutikken. Hadde de kommet i 5,7,10.15 kilos sekker som maten hos dyrebutikken/dyrlegen gjør så hadde de faktisk kostet omtrent likt. Dessuten er det mer grønnsaker i de fra butikken og katter trenger dermed mer, derfor blir det dyrere. Mine for også for fra dyrebutikken, koster vel 450 kr for en 10 kilos sekk og de holder lenge. Et par måneder kanskje, og da har jeg tre katter.
Zarabi Skrevet 24. mai 2008 #19 Skrevet 24. mai 2008 (endret) Unnskyld meg, men det er helt tullete å høre på at katter får for til flere hundre kroner kiloen.. Det ene er ikke bedre enn det andre og katter får stort sett i seg det de trenger uansett. Hvordan tror dere katter har overlevd i det hele tatt? På grunn av Hills?? Nei, katter har alltid jaktet selv og fått middagsrester. Nå for tiden kjøper vi for, og det er det samme hva de får. etrinærfor er for syke dyr. Ingen friske dyr trenger for til 600 kr sekken.. hvis du kjøper for i dyrebutikken og fordeler prisen på antall dager sekken rekker, vil du se at det koster deg omtrent 3 kr dagen..det er mindre enn et eple... Dette fordi katten kan nyttiggjøre seg mer av foret i dyrebutikken (pga innholdet i foret) og trenger derfor å spise mindre.... Endret 24. mai 2008 av Zarabi
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #20 Skrevet 24. mai 2008 Er mais farlig for katter? :klø: Les tråden da! Nei, det er ikke farlig men totalt unødvendig for tarmene til katten kan ikke fordøye det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå