Gå til innhold

Trenger litt fargeforslag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt nytt hus. Badet er nesten nyoppusset, og har farger som terracotta, beige og litt rødlig eikeinteriør.

Dette er ikke farger jeg er så veldig glad i. Blir litt for oransje for meg.

Så jeg klarer ikke finne en farge jeg kan ha på håndklær osv. Helst en farge som stjeler oppmerksonheten fra det røde/oransje, men ikke komplementærfarger.

Blir litt for typisk..

Vanskelig dette :)

Noen som har noen bra tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenkte var om du kunne prøve en varm, litt mørk grønnfarge. Så lenge du finner farger som er varme (og ikke for lilla kanskje) burde vel det meste gå greit. Men du må passe på at det er litt "skitne" farger (men det skal virkelig ikke mye til), og ikke klare sukkertøyfarger eller babypastell, for det blir ikke pent. Det kommer veldig an på nyansene på badet ditt, men gammelrosa kan kanskje være et dristig, men pent alternativ som får balansert litt av det oransje? Kremfarget er jo ellers et standard alternativ, men det trekker kanskje ikke fokusen vekk fra det rødoransje.

Det er fryktelig vaskelig å si noe om farger når man ikke har sett badet. Men du kan kanskje gå ut og kjøpe noen vaskekluter og ta hjem som fargeprøver og se hvordan det passer før du bestemmer deg for noe endelig? Du kan vel gjerne bytte dem igjen også, hvis du bare lar merkelappen henge på.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skal ut og kjøpe noen vaskekluter ned en gang :)

Skrevet

Lykke til, håper du finner noe du liker ;)

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg tenker mørkt blått, eller kalde beige og brun-toner som balanserer ut det veldig varme orange-skjæret.

Skrevet

Jeg har alltid likt sånn gråblått med terrakotafargen. Men det er jo da nyanser der også, noen som blir veldig typiske.

Men jeg hadde heller også kanskje prøvd å balansere det ut med noen kaldere farger i stedet for varme?

Men jeg kan bare legge til at jeg liker gråblått til nesten alt og er generelt ikke gla i varme farger :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...