Melonas Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Melonas-mannen driver med jakt! Dette fører til at vi har fryseren full av godt elg-kjøtt, men det fører også med seg trofeer! Vi har et digert elg-hode i trappeoppgangen! Dette har hengt her i årevis og er ganske imponerende! Dette er helt greit, for det er ikke i veien for noe/noen, eller "skjemmer ut" huset på noen måte. I vår fikk Melonas-mannen "viljen sin" og dermed smatt det opp et elg- gevir i gangen!! Jeg var nok litt skeptisk, men greit nok. Det var liksom den første , store elgoksen han tok. Faktisk passet det inn der det henger nå også.. Men, nå går han med planer om å henge opp andre ting, bla et skinn (ikke fra elg). Jeg mener vi kan holde oss til veggen i trappeoppgangen, men Melonas-mannen vil ha det i gangen... Han her tidligere uttalt at det er jeg som er "sjef" for innredning, men på dette området er han litt vanskelig å "få på gli"... Det er forsåvidt ikke et stooort problem, men hva mener dere andre med jegere i huset?? Har dere trofeer rundt om i huset, eller på en trofe' vegg?
Rosalie Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Både jeg og samboer driver med jakt, men da bare på småvilt. Jakttrofeer som det der hadde ALDRI kommet innendørs i mitt hjem - slike ting gjør seg best utendørs på låve/garasje eller hytteveggen.
Maneo Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg synes det å henge opp "trofeer" av døde dyr blir groteskt, og kommer aldri til å finne sted i mitt hus.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Det er vel begges hus? Da må dere kunne komme til et kompromiss! Det handler vel ikke bare om at du skal ha det interiøret som du har lyst på?
Gjest Bond Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Kanskje han kan bygge seg en liten hytte i hagen? I mitt hjem hadde det aldri vært aktuelt, og jeg er utrolig gla at samboeren ikke er så interessert i å noe sånt heller.
Gjest antigartner Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Antigartnermannen er jeger, og det er Antigartner også. Vi har ogsåjakttrofeer av ymse slag, slik som Melonas og mannen. Vi har valgt å begrense antall trofeer som skal få "bo inne", og de som er inne i varmen er plassert i ett enkelt rom (trappegangen her også!). Det blir for voldsomt for oss å ha trofeer i flere rom. Vi vil ikke at hjemmet vårt skal ha preg av jaktslott, heller. Vi har lagt enkelte ting på lager, i påvente av en eventuell framtidig hytte.
Melonas Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2008 Jakttrofeer som det der hadde ALDRI kommet innendørs i mitt hjem - slike ting gjør seg best utendørs på låve/garasje eller hytteveggen. Jeg synes faktisk det er utrolig "harry" med låveveggen full av div gevir og trofeer! Det kommer aldri noe slikt opp her hos oss!! Antigartnermannen er jeger, og det er Antigartner også. Vi har ogsåjakttrofeer av ymse slag, slik som Melonas og mannen. Vi har valgt å begrense antall trofeer som skal få "bo inne", og de som er inne i varmen er plassert i ett enkelt rom (trappegangen her også!). Det blir for voldsomt for oss å ha trofeer i flere rom. Vi vil ikke at hjemmet vårt skal ha preg av jaktslott, heller. Vi har lagt enkelte ting på lager, i påvente av en eventuell framtidig hytte. Jeg sier meg nok mer enig i dette. Tror skinnet skal få en plass på veggen i trappeoppgangen. Skal snart pusse opp der, så det skal bli fint til slutt. Der kan det jo beskues både fra 1. og 2. etg! Det handler vel ikke bare om at du skal ha det interiøret som du har lyst på? Vi bor i Melonas-mannens barndomshjem, så det er ingen fare for at han ikke har noen innvirkning på innnredningen her.
Gjest Jente37 Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Jaktrofeer hengende i huset er så jalla og stygt Sånt ville aldri kommet over dørstokken min.. Kan ikke mannen din henge dem på låveveggen, garasjen, kjellerstua eller på sitt kontor på arbeidsplassen?!
Melonas Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2008 Jaktrofeer hengende i huset er så jalla og stygt Sånt ville aldri kommet over dørstokken min.. Kan ikke mannen din henge dem på låveveggen, garasjen, kjellerstua eller på sitt kontor på arbeidsplassen?! Da har du kanskje ikke en mann som driver med jakt heller..?? Når det gjelder låvevegg og garasje, synes jeg det er mer jalla at det henger trofeer der, enn at man har et par hengene på egnet plass inne. Kjellerstue har vi ikke, og kontoret/arbeidsplassen er nettopp inne i huset vårt.. Nei, det blir nok trappeoppgangen. Ikke det at vi skal fylle den opp; til nå har vi to ting hengene oppe, og et skinn på vent...
Gjest Phoenix Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Ingen i mitt hus, men hos foreldrene mine er det fullt... Henger vel tre svære i trappen, div smådyr sitter rundt omkring i huset, to andre store i spisestuen, samt kranier an mas på en annen vegg i samme rom... Merkelig, jeg trodde foreldrene mine (ihvertfall min far som er skyld i alt dette), hadde smak jeg... Men jeg tenker faktisk ikke over det så mye, men kommer jeg inn til andre med utstoppede dyr mener jeg det er forferdelig harry, så...
Dalila Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Jeg synes det er skummelt med sånne trofeer på veggen jeg... Hadde ikke turt å gå opp den trappa hvis der hang et svært elghode. Men jeg hører nok til mindretallet da. Heldigvis har jeg ingen jegere i familien eller slekta...
Karmela Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 Jeg syns det kan være evig stilig jeg, kombinert med den rette innredningen! Spesielt nå med natur-trenden!
Gjest Helen Parr Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 Vi har et lite rådyrskinn på veggen på hytta, (og flere saueskinn i stolene) men jeg kan ikke se for meg store elggevir på veggen der. I den rette settingen kunne det imidlertid vært fint med et stort gevir, men jeg hadde neppe hatt hele hodet på veggen. For øvrig er jeg motstander av ren troféjakt, og det hadde neppe blitt noen stor samlig i mitt hjem. Skinn derimot....
wok Skrevet 26. mai 2008 #14 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har vært i et hus det et digert elghode hengende over sofaen, og det var i en stue med normal takøyde, så elghodet satt liksom ved siden av meg... skrekk og gru! Men i en trappeoppgang eller stor hall passer det bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå