Gjest ? Skrevet 30. mai 2008 #22 Skrevet 30. mai 2008 Er kvalm mer eller mindre dagen lang. Går på 50 mg doxcycline daglig. Noen som har opplevd det samme? Eller er det mest sannsynlig at kvalmen er noe annet?
Saeria Skrevet 30. mai 2008 #23 Skrevet 30. mai 2008 Jeg opplevde kvalme med oxytetral, særlig om jeg tok den første dosen før jeg hadde spist. For min del var det en bråkvalme som kom fort og forsvant fort. Dog det er ikke gøy med brekninger på bussen, fordi en er kvalm. Kanskje du bør ta dette opp med legen?
Gjest solkrem Skrevet 30. mai 2008 #24 Skrevet 30. mai 2008 husk ihvertfall solkrem!! ellers får du/kan få piggmentforandring i huden... og det er kanskje ikke så pent!!! smør deg.. nå som det endelig er sol og sommer!!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #25 Skrevet 31. mai 2008 husk ihvertfall solkrem!! ellers får du/kan få piggmentforandring i huden... og det er kanskje ikke så pent!!! smør deg.. nå som det endelig er sol og sommer!! Man får ikke pigment endiringer av antibiotika, disse er hormon avhengige. Men man kan bli veldig fort solbrent når man går på antibiotika.
Gjest solkrem Skrevet 31. mai 2008 #26 Skrevet 31. mai 2008 Man får ikke pigment endiringer av antibiotika, disse er hormon avhengige. Men man kan bli veldig fort solbrent når man går på antibiotika. jo faktisk så kan man få pigmentforandring... dette gjelder feks også zon gel, ibux gel.... men det er NSAIDs går jo heller ikke på hormonene.. men slik er det. med antibiotika som er tetrasykliner og NSAIDs som man smører på huden.. man får ikke pignetforandring ved feks bruk av apocillin som er vanlig penicillin. men av av tetrasykliner får man det!!
Gjest dr Skrevet 31. mai 2008 #27 Skrevet 31. mai 2008 jo faktisk så kan man få pigmentforandring... dette gjelder feks også zon gel, ibux gel.... men det er NSAIDs går jo heller ikke på hormonene.. men slik er det. med antibiotika som er tetrasykliner og NSAIDs som man smører på huden.. man får ikke pignetforandring ved feks bruk av apocillin som er vanlig penicillin. men av av tetrasykliner får man det!! Beklager men her tar du riv ruskende feil. Man får ikke pigmentforandringer av tetracykliner. Hormonell medikamenter som f.eks p-pillen kan derimot gi pigmentflekker Her fra legemiddelhandboken.no Bivirkninger De hyppigste bivirkningene er svimmelhet, flebitt, kvalme, oppkast, diaré, kløe, utslett, stomatitt, proktitt og vaginitt. Lever- og nyreskade kan forekomme (fettlever, særlig etter i.v. tilførsel og under graviditet). Alle tetracykliner samt tigecyklin kan gi fotosensitivitet; de fleste kan også gi økt intrakranielt trykk. Både tetracykliner og tigecyklin kan påvirke kalsifiseringen (kelatdannelse) og gi irreversible tannskader og reversibel hemning i beinvekstsoner (se forsiktighetsregler).
Gjest solkrem Skrevet 31. mai 2008 #28 Skrevet 31. mai 2008 Beklager men her tar du riv ruskende feil. Man får ikke pigmentforandringer av tetracykliner. Hormonell medikamenter som f.eks p-pillen kan derimot gi pigmentflekker Her fra legemiddelhandboken.no hmmmmmmmmmmmmmmmm.... her er fra felleskatalogen: Vis forsiktighet ved bruk av Tetracyclin Alpharma: ved soling. Forsiktighet ved soling tilrådes under og noen dager etter avsluttet behandling. Solarium bør unngås. veldig rart læreren på UiO sa også det om fredagen da.. men men.. jeg aner ikke jeg. hva en professor på UiO vet...
Gjest dr Skrevet 31. mai 2008 #29 Skrevet 31. mai 2008 hmmmmmmmmmmmmmmmm.... her er fra felleskatalogen: Vis forsiktighet ved bruk av Tetracyclin Alpharma: ved soling. Forsiktighet ved soling tilrådes under og noen dager etter avsluttet behandling. Solarium bør unngås. veldig rart læreren på UiO sa også det om fredagen da.. men men.. jeg aner ikke jeg. hva en professor på UiO vet... Det er du som blander. Tetracykliner gir fotosensitivtet, akkurat som gjesten lengre opp påpeker og det står i legemiddelhåndboka. Derfor skal man være forsiktig med solig og unngå solarium. Kanskje det hadde vært lurt å ikke vært så bastant når man ikke helt vet hva man snakker om?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #30 Skrevet 31. mai 2008 hmmmmmmmmmmmmmmmm.... her er fra felleskatalogen: Vis forsiktighet ved bruk av Tetracyclin Alpharma: ved soling. Forsiktighet ved soling tilrådes under og noen dager etter avsluttet behandling. Solarium bør unngås. veldig rart læreren på UiO sa også det om fredagen da.. men men.. jeg aner ikke jeg. hva en professor på UiO vet... Ja, pga faren for solbrenthet. Pigmentflekker er noe annet. Men den lysømfindtligheten enkelte får på slikt er ikke til å spøke med, så hadde ikke overrasket med om det i de mest ekstreme tilfellene går an å få hudendringer pga forbrenning. Men da er det mer arrdannelser, med eller uten farge.
Gjest dr igjen Skrevet 31. mai 2008 #31 Skrevet 31. mai 2008 Det er du som blander. Tetracykliner gir fotosensitivtet, akkurat som gjesten lengre opp påpeker og det står i legemiddelhåndboka. Dette er overhodet ikke det samme som pigmentforandringer!! Derfor skal man være forsiktig med solig og unngå solarium. Kanskje det hadde vært lurt å ikke vært så bastant når man ikke helt vet hva man snakker om?
mitiria Skrevet 13. juni 2008 #32 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har gått på tetracyklinkur i snart 1 år nå, og er straks ferdig med kuren. har hjulpet meg kjempemye. jeg slet også med mange små kviser, en sjelden gang jeg fikk byller. gikk først på en kur i 1 mnd, men da kom de raskt tilbake. begynte så på en 1 år lang kur. skal bestille time hos legen til uka, for å høre om det er mulig for meg å begynne på p-pillene diane. som jeg har hørt er bra mot kviser, nå som jeg er ferdig med antibiotika kuren. de siste 3 mnd har jeg bare tatt 1-2 kapsler i uken. er lurt å kutte ned på dosen etter hvert som resultatet blir bedre. anbefales absolutt, gjør hverdagene mye lettere lykke til.
Gjest Kosttilskudd? Skrevet 8. august 2010 #33 Skrevet 8. august 2010 Nå har jeg imidlertid funnet noe som virker, og jeg er ubeskrivelig lettet over det! For det første brukte jeg en lang periode Skinoren, som fås på resept, den MÅ brukes over lang tid før effekten vises, men den har hjulpet meg. I tillegg har jeg de siste året tatt kalsiumtabletter, litt "overdose" (etter at jeg spurte legen min.) Overskudd av kalsium skiller kroppen ut, og ifølge legen er det ikke farlig. Etter at jeg regelmessig begynte med kalsiumtabletter + magnesium(bør tas sammen) har jeg knapt kviser lenger! Bruker ikke Skinoren lenger, men spiser kalsium og magnesium daglig. Hei Miamor. Kan jeg spørre deg hvor mange mg en "overdose" innebærer?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #34 Skrevet 8. august 2010 Jeg var plaget av myyyye acne..Begynte på Diane ppiller, etter 4-5 måneder var de borte! Og da etter å ha prøvd allsalgs kremer, kurer osv.
Isabell84 Skrevet 8. august 2010 #35 Skrevet 8. august 2010 Jeg var plaget av myyyye acne..Begynte på Diane ppiller, etter 4-5 måneder var de borte! Og da etter å ha prøvd allsalgs kremer, kurer osv. Jeg var kjempefornøyd med Dianes virkning på kvisene, men sluttet på de ved juletider og kvisene kom tilbake for fullt. Fikk i tilegg på nye steder som rygg, bryst og hals. Dette har nå stabilisert seg og er blitt noe bedre nå som jeg bruker en god hudpleieserie. Så bare så du vet det så er det en sjans for at kviseproblemene kan komme tilbake som tidligere når man slutter på pillene. Ganske så kjedelig..
Sugerøret Skrevet 9. august 2010 #36 Skrevet 9. august 2010 jeg har brukt tetracyklin i 5 mnd og huden ble kjempefin igjen.Fikk en diagnose på perioral dermatitt og hos meg har ingen ting ellers fungert.Nå går jeg på diane og huden er klart mye bedre.Men får fortsatt kviser nå og da.
Gjest Prøvd alt Skrevet 17. november 2011 #37 Skrevet 17. november 2011 Jeg hadde prøvd alt av lokal og systemisk behandling før jeg til slutt endte opp med å ta knekken på kvisene med Roaccutan! Hadde mye tørr hud og lepper under behandlingen som for meg ble 6 mnd men det funket! Nå er det 1,5 år siden kuren var ferdig, og jeg er fortsatt kvisefri i ansiktet. men har fått et nytt kviseproblem på rompa, men håper en rask antibiotika kur tar dette.
Gjest Gjest* Skrevet 3. juli 2012 #38 Skrevet 3. juli 2012 Jeg går på antibiotika mot kviser, men det var først nå jeg forsto at mitt magebesvær antagelig kan komme av pillene.
Katniss Skrevet 3. juli 2012 #39 Skrevet 3. juli 2012 Begynn heller på Diane. Langvarig antibiotika bruk er uheldig.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #40 Skrevet 3. juli 2012 Begynn heller på Diane. Langvarig antibiotika bruk er uheldig. Diane er jo heller ingen permanent løsning, og mange tåler p-piller svært dårlig. Jeg er en av de. Det er klart at langvarig bruk av tetracykliner er uheldig, og man skal vurdere annen behandling når tetracykliner ikke fungerer. Så jeg ville heller bedt om noe annet enn p-piller (hvorfor tukle med hormonene, hvis man ikke da samtidig trenger prevensjon og tåler p-piller greit), og forhørt meg om andre muligheter som roaccutan. Fungerer ikke tetracykliner, har man uansett indikasjon for å få isotretinoin/roaccutan. Anonym poster: a214759b4570e8391e279b73a368b4ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå