Gjest acne Skrevet 23. mai 2008 #1 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei! Var hos legen i dag og fikk antibiotikakur mot acne. Skal i følge legen merke forskjell etter 6 uker. Har ikke store kviser, men har mange små på rygg, bryst, ansik og rumpe. Ikke akkurat koselig når man er 27. Lurer på om det er noen som har erfaringer med antibiotikakur mot kviser? Noen som meg som ikke hadde store men bare mange, fikk dere effekt? Hvor lenge gikk det før kvisene ble borte? Skal i bryllup første helgen i juli og hadde håpet at jeg kunne gå i kjole uten å vise frem kvisene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvisa Skrevet 26. mai 2008 #2 Del Skrevet 26. mai 2008 Ingen andre som har gått på antibiotika mot kviser? Evnt har noen andre tips til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. mai 2008 #3 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Moren min har gått på Tetracyclin i lengre perioder flere ganger på grunn av acne. Kurene har hjulpet veldig bra på huden, men har forårsaket andre plager. Slike kurer er en stor utfordring for magen og fordøyelsen og krever at du er kjempeflink til å spise produkter med probiotika slik at du ikke ødelegger tarmsystemet. Endret 26. mai 2008 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. mai 2008 #4 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg trodde at ingenting kunne hjelpe og var skeptisk til og begynne på de, men de har effekt som var synlig etter ca 10 dager. Gikk på de i ca tre måneder første gangen, og huden min ble en helt annen. Ca tre uker etter jeg slutta kom kvisene tilbake, men da med halvert styrke. Merket ingen bivirkninger med kuren. Jeg gikk så på kur nr 2 i ca ett år. Jeg var ikke klar over at antibiotika kunne være så ødeleggende for fordøyelsessystemet når man tok de så lenge. Til slutt tok jeg ikke flere piller fordi det gikk opp for meg at mageprobleme jeg hadde fått plutselig og pillene hang sammen. Huden min ble (enda) bedre etter den andre kuren, men etter noen uker kom det litt tilbake. Alt i alt så har to kurer gjort at jeg har gått fra mange store røde og betente kviser til noen små kviser her og der som kan dekkes over med concealer. I tillegg er ikke huden min like rød lenger. Men jeg fikk store problemer med magen etter den andre kuren fordi jeg visste ikke og legen sa ikke noe heller om at å bruke antibiotika i så lang tid er probematisk. I ettertid så har andre fortalt meg at man absolutt bør kjøpe noe som heter probiotika på helsekost mens man går på antibiotika langvarig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. mai 2008 #5 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Det kan gå opp til tre måneder før man merker en forbedring, men mange merker det før. Selv er jeg en av de som det ikke hadde noen effekt på. Jeg er nå i sluttfasen av en Roaccutankur. Endret 26. mai 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #6 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg vil fraråde deg på det sterkeste å bruke antibiotika mot kviser. Det er ikke bra for kroppen, og du risikerer mange bivirkninger. Dessverre er leger altfor raske med å skrive ut antibiotika. Jeg har fått god hjelp av noen kapsler som heter Derma Cleanse fra ZenMed. Gå inn på www.zenmed.com og klikk deg fram til acne-produktene. Der finner du det. Dette er et naturlig urtetilskudd som ikke har noen bivirkninger. Kjempegod effekt på hele kroppen, og du ser forskjell etter et par uker. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. mai 2008 #7 Del Skrevet 26. mai 2008 Så lenge en har hormonelt betingede kviser (acne), som faktisk talt er en hudsykdom, så må det sterkere lut til. Da nytter det ikke med urter. Nei, å gå på tetracykliner i årevis er ikke bra, det er ikke slik at legene skal skrive ut for år av gangen. Det er meningen at en skal gå på dette en gitt periode. Den evt. resistensen en kan få er også reversibel. Når det kommer til acne, så er det en gitt behandlingsstige som følges. Det antibiotikumet en del får, er ikke som en hvilken som helst penicillinkur, denne er rettet mot å redusere hudproblemene. Før den tid vil de aller fleste leger prøve ut diverse kremer og linimenter. Siste trinn, hvor jeg befinner meg, er Roaccutan. Siste utvei, kraftig lut, men det funket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humptihum Skrevet 26. mai 2008 #8 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har også brukt tetracyklin i to perioder, først et års tid, hvor jeg var bra lenge etterpå -- og nylig i tre måneder. Etter den siste kuren kom kvisene veldig fort tilbake, og jeg har hørt i ettertid at jeg burde ha fortsatt med lokalbehandling (krem) da jeg sluttet med pillene -- det anbefaler jeg deg å snakke med legen om, for det er ikke gøy å gå på antibiotika til ingen nytte! Jeg hadde ingen alvorlige bivirkninger av tetracyklinen, men litt ubehag med urolig mage og bakteriell vaginose, derfor vil jeg ikke ha fler slike kurer. Derimot har jeg fått en ny krem av legen som heter Clindoxyl -- og den fungerer mye bedre enn noe annet jeg har vært borti. Alle små kviser og røde hudområder forsvant den første uka, og de store kvisene er også på vei bort. Jeg synes dessuten den tørker ut huden mye mindre enn Skinoren, som jeg har brukt før. Lykke til! Kviser er noe dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #9 Del Skrevet 26. mai 2008 Saeria: Jeg er helt enig med deg i at hormonelt betingede kviser, som ofte er store og betente, behandles med antibiotika - som en SISTE utvei. Men her skriver jo ts at hun ikke har store kviser, men mange små på rygg, bryst, ansikt og rumpe. Antibiotika er sterke saker, og slik hun beskriver problemet tror jeg hun vil få veldig god hjelp av zenmed-kapslene, og i tillegg slipper bivirkninger. Jeg hadde de samme plagene, og ble helt kvitt det takket være Derma Cleanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. mai 2008 #10 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Men det som beskrives som kviser på den siden er komedoner, og komedoner kan ofte tas med utvortes midler. Hormonelle kviser kan også være små. Tro meg. Er det komedoner som er problemet her, så kan noe så enkelt som MDs rensesystem funke. Forøvrig er det flott at du har blitt fin i huden. Jeg vet hvor kjipt det er å slite med hudproblemer. Endret 26. mai 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 28. mai 2008 #11 Del Skrevet 28. mai 2008 Kjekt å høre at det er mange som har fått hjelp av antibiotikakur. Håper virkelig at det tar kvisene mine også. Saeria: Jeg er helt enig med deg i at hormonelt betingede kviser, som ofte er store og betente, behandles med antibiotika - som en SISTE utvei. Men her skriver jo ts at hun ikke har store kviser, men mange små på rygg, bryst, ansikt og rumpe. Antibiotika er sterke saker, og slik hun beskriver problemet tror jeg hun vil få veldig god hjelp av zenmed-kapslene, og i tillegg slipper bivirkninger. Jeg hadde de samme plagene, og ble helt kvitt det takket være Derma Cleanse. Jeg har prøvd alt av urter og annet tull som ikke virker, dyre hudpleie produkter, lagt om kosten, drikker mye vann, sol eksopnering osv. Vil også minne om at hverken urter eller medikamentell behandling som har effekt er uten bivirkninger. Det eneste som har hjulpet er Diane, men at dem fikk jeg stygge permanente pigmentflekker. Har vurdert krem i tillegg, men det er litt vanskelig siden jeg har kviser spredd utover hele kroppen Når det gjelder antibiotika så er dette faktisk langt fra siste utvei. Tusen takk for dere som har fortalt om deres erfaringer. Har gått på antibiotika i litt over en uke nå, ser ikke den helt store endringen men håper jeg ser forskjell før jeg skal i bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mai 2008 #12 Del Skrevet 28. mai 2008 Nei, tetracykliner er ikke siste utvei. Roaccutan (isotretinoin) er siste utvei, og her sitter jeg og knasker to til dagen. ts: Gi tetracyklinene noen uker. Da ser du forhåpentligvis forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #13 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har også maaange små kviser på ryggen, før pleide de å forsvinne når sommeren kom (heldigvis) men i år har dem bestemt seg for å bli. Akk. Det er vanskelig å vaske seg på ryggen uten hjelp, har prøvd det ene og det andre, skrubb er ikke til å anbefale for min del, ble mye verre. Vil dere anbefale antibiotika da? Har vurdert D-pillen Diane men er redd for bivirkninger (har ingen erfaringer med p-piller).. spesielt angående å bli deprimert og legge på seg... vil gjerne vise ryggen min i sommer jeg trener mye og tror det kan komme av mye svette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #14 Del Skrevet 28. mai 2008 Vil dere anbefale antibiotika da? Vil anbefale deg å snakke med legen din om dette! Det er ingen leger som skriver ut antibiotika eller andre medikamenter på ordre. Man får ikke antibiotikakur for litt kviser. Alle medikamenter har bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mai 2008 #15 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville tatt en tur til legen. Det kan godt hende at litt Basiron wash (rens) Differin eller Skinoren (krem) er alt som skal til. De to sistnevnte må du ha resept på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #16 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg gikk i ca to år på kraftig antibiotikakur mot kviser. Etter selvfølgelig å ha prøvd alt annet. I begynnelsen spiste jeg fire store kapsler hver dag, det siste ett og et halve året var det to kapsler per dag. De hjalp meg ganske godt, husker jeg. Men det var utrolig dyrt. Og at jeg var litt redd for å utvikle toleranse mot antibiotika... Ellers ingen bivirkninger av noen slag. Da jeg sluttet med dette, kom selvfølgelig kvisene tilbake. Jeg var vel rundt 25 år gammel på den tiden. Så leste jeg om Diane, og bestemte meg for å prøve det. Det har vært helt fantastisk - har aldri hatt så få kviser som nå, selv om det dukker opp noen i ny og ne. Men de holder seg i allefall stort sett unna brystet og ryggen nå. Jeg må si jeg er litt irritert på at ingen fortalte meg om Diane før, selv om jeg har hatt mange hudleger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mai 2008 #17 Del Skrevet 28. mai 2008 Så flott at du fant noe som hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abraxas Skrevet 28. mai 2008 #18 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. mai 2008 #19 Del Skrevet 29. mai 2008 Det er ulempen en del opplever med tetracykliner. Roaccutan er det eneste som tar knekken på problemet for godt, hvertfall hos de aller, aller fleste. Indikasjonen for bruk av Roaccutan har endret seg litt, nå som det er tatt av prøvebasisen. Så en trenger ikke ha nodulocystisk acne (byller) for å få det, men en må gjennom en grundig vurdering av hudlege, og alt annet skal ha vært prøvd først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamor Skrevet 29. mai 2008 #20 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Jeg er 30 år og fortsatt plaget. I fjor fant jeg endelig noe som virker på meg, etter å ha prøvd ALT utenom Roaccutane. Turte ikke prøve det pga bivirkningene, og at jeg kke har fått barn enda. Har brukt hundretusener (!) på behandlinger og produkter opp gjennom årene, og vet alt om hvor frustrerende det er å aldri bli kvitt problemet. Nå har jeg imidlertid funnet noe som virker, og jeg er ubeskrivelig lettet over det! For det første brukte jeg en lang periode Skinoren, som fås på resept, den MÅ brukes over lang tid før effekten vises, men den har hjulpet meg. I tillegg har jeg de siste året tatt kalsiumtabletter, litt "overdose" (etter at jeg spurte legen min.) Overskudd av kalsium skiller kroppen ut, og ifølge legen er det ikke farlig. Etter at jeg regelmessig begynte med kalsiumtabletter + magnesium(bør tas sammen) har jeg knapt kviser lenger! Bruker ikke Skinoren lenger, men spiser kalsium og magnesium daglig. Skulle ønske jeg visste om dette for lenge siden, med tanke på alle problemer, frustrasjon, arr og penger brukt opp gjennom årene. Er bare sjeleglad jeg fant det ut! Prøv noe naturlig før du prøver anitbiotika. Resultatet jeg fikk etter antibiotikakurerne var merkbare, men små, bivirkningene store. Masse soppinfeksjoner og mye ubehag. Bestiller kalsium hos Rosemarys Health Foods på nett. En bitte liten kostnad i mitt budsjett, og jeg hadde gladelig betalt langt mer. Husk at du må betale toll om du bestiller stor leveranse. Har funket for meg! Får av og til en og annen kvise før mensen, men store betente byller er jeg kvitt, og jeg kan faktisk gå en måned uten kviser i det hele tatt. Anbefaler deg virkelig å prøve! Endret 29. mai 2008 av Miamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå