Gjest StockDama Skrevet 26. mai 2008 #21 Skrevet 26. mai 2008 Beta og fullferdig produkt er som regel to helt forskjellige ting =)
FantasDick Skrevet 26. mai 2008 #22 Skrevet 26. mai 2008 Beta og fullferdig produkt er som regel to helt forskjellige ting =) Joda, men man får jo en pekepinn på konseptet, og det var dèt de ikke synes var helt det store.
Gjest StockDama Skrevet 26. mai 2008 #23 Skrevet 26. mai 2008 Joda, men man får jo en pekepinn på konseptet, og det var dèt de ikke synes var helt det store. Ærlig sak det =D
Fluffie Skrevet 26. mai 2008 #24 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er veldig nysgjerrig paa AoC, men tror ikke jeg blir aa skaffe det med det foerste. Kan ikke begynne med et nytt spill mens jeg skriver masteroppgave, for det er lett aa bli oppslukt de foerste maanedene, saa holder meg til WoW. Tror nok jeg venter til jeg har sjekket ut Wrath of the Lich King, i alle fall. Og saa er jeg nysgjerrig paa Guild Wars 2 naar det kommer, og det er det jo ikke maanedsavgifter paa saa jeg kan spille to spill samtidig. Velger jeg AoC maa jeg kutte ut WoW og forlate guildet mitt der *sukk* Tror heller det blir til at jeg ser om noen jeg kjenner kjoeper AoC og proever hos dem for aa se hvordan jeg liker spillet foer jeg bestemmer meg for om jeg vil kjoepe det eller ikke.
Gjest StockDama Skrevet 26. mai 2008 #25 Skrevet 26. mai 2008 Guildwars 2 er det enda en god stund til kommer ut =/
Heritære Skrevet 26. mai 2008 #26 Skrevet 26. mai 2008 Jeg ser også frem til Guildwars 2 når det kommer. Det var det første onlinespill jeg spilte. Er innom en gang iblant fortsatt for å snakke med guildet og venner der, men må innrømme at jeg foretrekker WoW fremfor GW så langt. Har bestilt Age of Conan idag, sambo og jeg ble for nysgjerrig etter å ha gått igjennom spillet på nettsiden. Det ser unektelig spennende ut og med ett godt konsept da
Gjest StockDama Skrevet 27. mai 2008 #27 Skrevet 27. mai 2008 Og der datt aoc i postkassa mi...*spent*
Heritære Skrevet 28. mai 2008 #28 Skrevet 28. mai 2008 Hva synes dere som har faatt spilt spillet litt? Jeg har fått laget meg en charr på min sønn's, mens jeg venter på spillet skal dukke opp i butikken igjen . Er fornøyd så langt, selv om jeg synes kanskje det er litt formløst og mørkt, men nå er jeg bare lvl 6 enda da
Gjest StockDama Skrevet 28. mai 2008 #29 Skrevet 28. mai 2008 Er også bare lvl 6, men syns det virker hyggelig så langt...hyggelige mennesker, kronglete quests. Forhåpentligvis blir det bare bedre, om man skal tro kritikerne =D
Paladin Skrevet 29. mai 2008 #30 Skrevet 29. mai 2008 Jeg er nå en level 24 Priest of Mitra og hittil så har alt vært veldig bra. Nå man er level 6 så har man knapt begynt questene i Tortage. Etter å ha samlet inn byquestene så kan man dra i områdene rundt for å løse dem og møte på diverse monstre etc. Husk at destiny questen foregår om natten mens alle andre quests foregår om dagen. Jeg anbefaler at man begynner med destiny questen en stund for å bli skikkelig involvert i historien. Se på fargen på de questene man får inn. Om de er grå, hvite, grønne eller gule så kan man gjøre dem umiddelbart. Er de oransje eller røde så bør man bytte til dagtid (dette gjøres ved å snakke med enkelte i vertshuset). Det er MANGE dagtids quests i Tortage. Jeg klarte å bli level 21 der før jeg forlot byen. Man kan også finne andre spillere for å samarbeide i grupper. Det kan gjøre enkelte quests noe enklere, men du må da dele XP og skatter. Et problem jeg oppdaget med enkelte quests var at de sa at man skulle drepe x antall av et bestemt type monster. Å vinne over monsterne er ikke problemet. Det som er problemet er at mange andre spillere er ute i det samme ærendet og det er kun den første som angrep hvert monster (såfremt man ikke er i samme gruppe) så får kreditert at monsteret ble drept. Så man kan risikere å måtte bli i samme området i lang tid for å vente på at monsterne respawner (dukker opp på nytt igjen på samme sted). Respawn frekvensen er noe slikt som 10 minutter så det kan bli endel venting. Det kan da være irriterende å ha ventet på neste respawn for så å se en annen spiller løpe inn og angripe "dine" monstre rett foran nesen din. Dette kan imidlertid løses ved å velge en annen "instance". Dette gjøres ved å trykke på pilen i minikartet. Da kan du velge en av de andre instancene. Hver instance er en blåkopi av hver sone, men med ulike spillere. Så om en instance har mange spillere som venter på samme monstre som skal respawne så kan man flytte til en annen instance for å se om man der kanskje er alene i ventingen. Det er viktig at man passer på å angripe monstre som er i riktig level til en selv. Min karakter klarer uten problemer å drepe 2 monstre med samme level som meg selv. Jeg kan klare 3 hvis jeg er godt forberedt og ikke har uflaks. 4 monstre eller fler samtidig på samme level er vanskelig og jeg forsøker unngå det. Du kan klare kanskje 1 monster som har 2-3 level over deg, men er det flere samtidig så bør du være forsiktig. Om monsterne er mer enn 3 level over deg så bør du unngå å slåss med dem. Om monsterne har lavere level enn deg så kan du klare flere samtidig. Skulle monsterne bli så mye lavere enn deg at fargekoden på dem blir grå eller hvit så vil de ikke angripe deg. Da kan du la dem være i fred om du ikke trenger å drepe akkurat disse monsterne for en quest. Du får nemlig bare 1 XP per monster så det er bortkastet tid. Husk også å sjekke fargekoden på gjenstander som du finner. Kvaliteten på gjenstandene står i manualen. Grå og hvit er ganske dårlig. Grønn og blå er bra (blå er de beste jeg har nå). Purpur og oransje er de beste (har ikke sett slike ennå). Du kan sammenlikne bonusene som hver gjenstand gir og om du har valget så bør du velge blå fremfor grønn, grønn fremfor hvit, hvit fremfor grå etc. Så langt er jeg veldig fornøyd med spillet. Veldig pen grafikk, bra lyd, fin musikk og greie quests. Det tar litt tid til å bli vant til brukergrensesnittet, men nå går det greit. Kartet er også fint fordi man lett kan se hvor man finner nye quests (! symbol), hvor man må gå for oppdatering på quests (?) og hvor man finner målet med questen (X). Det eneste jeg ikke liker er kartet inne i hulene. Den viser omtrent ingenting og mange huler har ulike nivåer og krysset som viser målet sier ikke om man må lete høyt eller lav i hulen. Så det kan bli endel leting for å finne alle kryssene inne i hulene.
Heritære Skrevet 29. mai 2008 #31 Skrevet 29. mai 2008 Jeg er nå en level 24 Priest of Mitra og hittil så har alt vært veldig bra. Nå man er level 6 så har man knapt begynt questene i Tortage. Etter å ha samlet inn byquestene så kan man dra i områdene rundt for å løse dem og møte på diverse monstre etc. Husk at destiny questen foregår om natten mens alle andre quests foregår om dagen. Jeg anbefaler at man begynner med destiny questen en stund for å bli skikkelig involvert i historien. Se på fargen på de questene man får inn. Om de er grå, hvite, grønne eller gule så kan man gjøre dem umiddelbart. Er de oransje eller røde så bør man bytte til dagtid (dette gjøres ved å snakke med enkelte i vertshuset). Det er MANGE dagtids quests i Tortage. Jeg klarte å bli level 21 der før jeg forlot byen. Man kan også finne andre spillere for å samarbeide i grupper. Det kan gjøre enkelte quests noe enklere, men du må da dele XP og skatter. Et problem jeg oppdaget med enkelte quests var at de sa at man skulle drepe x antall av et bestemt type monster. Å vinne over monsterne er ikke problemet. Det som er problemet er at mange andre spillere er ute i det samme ærendet og det er kun den første som angrep hvert monster (såfremt man ikke er i samme gruppe) så får kreditert at monsteret ble drept. Så man kan risikere å måtte bli i samme området i lang tid for å vente på at monsterne respawner (dukker opp på nytt igjen på samme sted). Respawn frekvensen er noe slikt som 10 minutter så det kan bli endel venting. Det kan da være irriterende å ha ventet på neste respawn for så å se en annen spiller løpe inn og angripe "dine" monstre rett foran nesen din. Dette kan imidlertid løses ved å velge en annen "instance". Dette gjøres ved å trykke på pilen i minikartet. Da kan du velge en av de andre instancene. Hver instance er en blåkopi av hver sone, men med ulike spillere. Så om en instance har mange spillere som venter på samme monstre som skal respawne så kan man flytte til en annen instance for å se om man der kanskje er alene i ventingen. Det er viktig at man passer på å angripe monstre som er i riktig level til en selv. Min karakter klarer uten problemer å drepe 2 monstre med samme level som meg selv. Jeg kan klare 3 hvis jeg er godt forberedt og ikke har uflaks. 4 monstre eller fler samtidig på samme level er vanskelig og jeg forsøker unngå det. Du kan klare kanskje 1 monster som har 2-3 level over deg, men er det flere samtidig så bør du være forsiktig. Om monsterne er mer enn 3 level over deg så bør du unngå å slåss med dem. Om monsterne har lavere level enn deg så kan du klare flere samtidig. Skulle monsterne bli så mye lavere enn deg at fargekoden på dem blir grå eller hvit så vil de ikke angripe deg. Da kan du la dem være i fred om du ikke trenger å drepe akkurat disse monsterne for en quest. Du får nemlig bare 1 XP per monster så det er bortkastet tid. Husk også å sjekke fargekoden på gjenstander som du finner. Kvaliteten på gjenstandene står i manualen. Grå og hvit er ganske dårlig. Grønn og blå er bra (blå er de beste jeg har nå). Purpur og oransje er de beste (har ikke sett slike ennå). Du kan sammenlikne bonusene som hver gjenstand gir og om du har valget så bør du velge blå fremfor grønn, grønn fremfor hvit, hvit fremfor grå etc. Så langt er jeg veldig fornøyd med spillet. Veldig pen grafikk, bra lyd, fin musikk og greie quests. Det tar litt tid til å bli vant til brukergrensesnittet, men nå går det greit. Kartet er også fint fordi man lett kan se hvor man finner nye quests (! symbol), hvor man må gå for oppdatering på quests (?) og hvor man finner målet med questen (X). Det eneste jeg ikke liker er kartet inne i hulene. Den viser omtrent ingenting og mange huler har ulike nivåer og krysset som viser målet sier ikke om man må lete høyt eller lav i hulen. Så det kan bli endel leting for å finne alle kryssene inne i hulene. Tusen takk for masse god informasjon . Jeg sliter litt med brukergrensesnittet da jeg er for vant med WoW sitt, men samtidig så er det jo kjekt at det ikke er for likt heller da
murray Skrevet 29. mai 2008 #32 Skrevet 29. mai 2008 Hadde ikke tenkt å spille, men ser ut som jeg begynner lell :kaffe: Selvfølgelig er det utsolgt, whyyyyyyyyy! Vil spille nå NÅ!
DollyDelux Skrevet 30. mai 2008 #33 Skrevet 30. mai 2008 Hadde ikke tenkt å spille, men ser ut som jeg begynner lell :kaffe: Selvfølgelig er det utsolgt, whyyyyyyyyy! Vil spille nå NÅ! Jeg gleder meg til du kommer Murray!
Gjest Gjest_Karina_* Skrevet 2. juni 2008 #34 Skrevet 2. juni 2008 Jeg spiller Herald of Xloti og Ranger på Bori. Er kjempefornøyd så langt.
Heritære Skrevet 2. juni 2008 #35 Skrevet 2. juni 2008 Etter å ha spilt i 4 dager så kunne jeg plutselig ikke å logge på, trodde det var en patch eller noe slikt, men nei. Fortsatt etter 5 dager og reinstalleringer, downloading av alle sister driver versjoner så får jeg fortsatt ikke logge på. Det skjer faktisk absolutt ingenting når jeg klikker på programmet, spillet vil ikke engang åpne seg
Gjest StockDama Skrevet 2. juni 2008 #36 Skrevet 2. juni 2008 Da må du ta kontakt med customer service folka?
Heritære Skrevet 3. juni 2008 #37 Skrevet 3. juni 2008 Har sendt dem mail, men ikke fått noe svar etter 4 dager. Lest en del på forumet og ser jeg er ikke alene om problemet og flere har nå gitt opp siden de ikke får svar i det hele tatt når de sender mail . Min samboer har ikke noen problemer og vi har ganske så lik pc, men han har noe bedre graphic kort enn meg. Hater det når jeg får problemer.....fikk til og med pc min til å krasje så jeg slet med å få den opp igjen, men det endte bra. Men, jeg måtte reparere WoW etter krasjet da jeg fikk "unknown" på alle rundt meg når jeg logget meg på. Tror ikke pc tåler sommervarmen ute så kanskje like greit å vente til sommeren er over med å spille nettspill og heller kose meg mest mulig ute
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå