Gjest Anonym på dette Skrevet 16. mai 2003 #1 Skrevet 16. mai 2003 Ok... jeg har drømt om dette lenge. Og nå gidder jeg ikke være fornuftig lenger....lever jo bare en gang!!!! Har tenkt å prøve det ut, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem, hvem skal jeg spørre? Ønsker ikke å spørre en venninne, er redd for å ødelegge vennskap, eller gjør det det? Vil veldig gjerne ha tips og råd....Eventuelt egne erfaringer....
Gjest Kira Skrevet 16. mai 2003 #2 Skrevet 16. mai 2003 "I'm a trysexual, I'll try everything once". Men gå for det du føler for, du.
Sister Blue Skrevet 16. mai 2003 #5 Skrevet 16. mai 2003 "I'm a trysexual, I'll try everything once". Digger Sam i Sex & Singelliv! Personlig er jeg ingen tilhenger av jentesex, men har forsøkt. Det var ikke den helt store opplevelsen. Dette var faktisk med en venninne, uten at vennskapet ble merkelig, anstrengt, eller ødelagt, av den grunn. Vi har alltid vært veldig fysiske. Klemmer og kysser hverandre stadig vekk på vennskapelig vis. Men det jeg stusser litt ved er at du spør om "hvem du skal spørre"..? Det blir jo litt rart dersom du ikke har noen i sikte som du kunne tenke deg å prøve ut dette med. Ingen du føler deg tiltrukket av? Du får vel ta deg en tur på byen på et utested hvor det vanker lesbiske/bifile og se om du ikke skyter gullfuglen.. Bon apetite!
Englepusen Skrevet 17. mai 2003 #6 Skrevet 17. mai 2003 Hva med å prøve www.spray.no eller andre sider du kan legge ut kontaktannonser? Der er det lett å komme i kontakt med andre med samme interesser og der kan bli litt kjent på nettet før dere eventuelt avtaler å møtes. Er jo greit hvis du bare vil treffe noen for sex og slippe å se de hver dag osv..
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2003 #7 Skrevet 17. mai 2003 Det er ikke det spor merkelig at hun lurer på hvem hun skal spørre. For hørt noe nytt: Det finnes ei legning som heter biseksuell... (go figure!) Dermed kan det jo tenkes at hennes omgangskrets står for det meste av heterofile, og det dermed ikke er en hel bøling å spørre. Har man vært i et fast forhold med en av det andre kjønn og levd i et heteromiljø (og hvorfor skulle man ikke det, går dere å proklamerer deres legning hvis dere er hetero?), har man ikke akkurat en en omgangskrets av villige. (og siden myten er at skjeive og særlig biseksuelle gjør det med alle og enhver og er generelt promiskuøse "utrolig" nok har vist seg ikke å være sann). Og da er vel neste spørsmål om hvordan hun da kan drømme om å ha sex med en jente (?) Tja, si det! Hva drømte dere heterofile om før dere hadde sex med noen? Var det bare om menn? Hvorfor det? Hvordan visste dere at dere bare var tiltrukket av menn før dere hadde prøvd? (nå snakker jeg IKKE om bi-"nyskjerrighet", men om legning). For svaret blir kanskje "fordi dere bare vet hvem dere blir tiltrukket av", ikke sant? Tenk at slik er det for andre også... Wow! Ny og revolusjonerende oppdagelse! Altså er det vel like lite sannsynlig at dere som er hetero hvis dere var single ville ha en spesiell person å rette deres hetero-legning mot som en med andre legninger har det. Det er utrolig at det i vår tilsynelatende opplyste tid må fortelles om dette. Kanskje er "anonym på dette" biseksuell eller bi-nyskjerrig, hva vet vel jeg. Men å DRØMME om andre jenter seksuelt over tid pleier å være et tegn på det første, selv om den det gjelder ikke engang har vedkjent dette overfor seg selv engang. Å ha prøvd å ha sex med en jente eller fler og ikke likt det er en ærlig sak, men et lite råd til deg "anonym": Selv om du vil ha sex med en jente vil du ikke føle at kjemien stemmer seksuelt med ENHVER jente, akkurat som det ikke gjør det med enhver mann. Prøv å bruk tid på å finne en som du faktisk blir ordentlig tiltrukket av. Det vil gjøre opplevelsen langt bedre. Ellers er å gå på et sted hvor det vanker folk med den legningen du har en god idé, samme med å bruke "spray", eller lignende. Mitt råd er å ta deg god tid uansett hva du vil ha ut av det. Lykke til!
Gjest Anonym på dette Skrevet 19. mai 2003 #8 Skrevet 19. mai 2003 Takk gjest for et flott svar, du fikk virkelig sagt det for meg!!!! Netopp det du påpeker med å vanke i et fullstendig hetero miljø, og alle venninner er fullstendig fremmed for tanken gjør det vanskelig for meg. Ikke at jeg ønsker å blande dem inn i dette heller... Jeg har prøvd spray en del, men ble utsatt for sinnsykt mange slibrige mennesker...ikke minst gutter som utga seg for å være jenter!! :o Ønsker ikke å stille meg åpen til skue med "legningen" heller, har to barn som ikke har noe med min seksualitet å gjøre. Hadde jeg vært bifil, hadde saken vært en annen!!!
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #9 Skrevet 19. mai 2003 Hei igjen! Bra at innlegget var til nytte :D Skal skrive litt langt og litt personlig til deg igjen fordi dette er noe som opptar meg. Jeg stiller i samme leir selv, og det er ikke en lett sti å gå på alltid, om du skjønner, og særlig ikke "i skapet". Hm... Så det med spray var ikke noen god ide ... Hva kan jeg foreslå da, tro? La meg si det slik: Mange bi- (seksuelle, file, nyskjerrige) har en "radar" når det gjelder å "føle" at andre er det samme. Kan ikke forklare hvordan det er, men det er noe med utstålingen i andre man plukker opp, det kan også slik at være blikket, hvordan folk fører seg, etc. Hvis du ikke har opplevd dette selv, prøv å "se" litt på folk og se om du kan "øve" deg opp i dette. Vær åpen selv når det gjelder din egen utstråling, ikke "slå av" ovenfor andre jenter. Noen ganger er det slik at blikk møter blikk og ting kan skje. Hvis det du vil ha er et one night stand for å tilfredstille nyskjerrigheten, er en annen ide å reise til en annen by der ingen kjenner deg, kanskje for en weekend. Men det må være en by av størrelse (kanskje i utlandet) der de har kvelder på klubber for biseksuelle (eller/og lesbiske). Undersøk på forhånd. Men er det en jente du har blitt kjent med over tid du vil ha, må du jobbe med dette, akkurat som du ville med ethvert annet forhold med noen du vil bli kjent med, og kanskje noe mer. Er det ingen i din omgangskrets du stoler på og kunne ha fortalt dette? Å fortelle til om så bare en (som vil holde hemmeligheten for seg selv), letter på trykket ganske betraktelig. Dessuten vet man aldri hvilke muligheter det kan gi, for noen kjenner noen, som kan introduseres for.... Men også for deg selv er det en god ide. Er ALLE fordomsfulle? Dessverre er det slik for noen at deres komplette omgangskrets sender mildest talt negative vibber som gjør at man ikke vil si noe. Min bestevenninne (som er hetero) vet ALT og det hjelper noe sinnsykt da jeg lever pent og pyntelig i et fast, monogamt heteroforhold selv. Til henne kan jeg uttrykke all min intense frustrasjon over alskens og møter noen som trøster og bare ler når jeg titter med lange blikk, det være seg etter en kjekk mann eller vakker jente. Hun har også forsvart biseksualitet overfor andre fordi hun ikke utstår alle de fordomsfulle og ignorante kommentarene ovenfor "din legning", som hun uttrykker det. Og hvordan kan man hinte overfor venninner? Vel... En metode er litt morsom. Det er en jeg egentlig bruker for å sjokkere de litt pripne og fordomsfulle, men du ser hvor folk står. Sørg for sammen å leie film, gå på kino, etc. og se en film med en kvinne du syns er "all that". Under filmen er det som oftest en del øyeblikk du kan komme med kommentarer av typen "mmm...." etc. Hvis det kun er henne i bildet vil du nok få overraska blikk fra venninnene dine. Hvis det er både den kvinnelige og den mannlige skuespilleren, vil nok noen av andre nikke og si at joda "han er jammen fin". Og da kommer det fra en selv: "jeg mente HENNE". En god innledning... Mitt siste råd er å ta tiden til hjelp, selv om det noenganger kanskje ikke er så lett.
Gjest Anonym på dette Skrevet 19. mai 2003 #10 Skrevet 19. mai 2003 Takk, setter enormt stor pris på å få ordentlig tilbakemelding. Kanskje jeg skal ta deg på ordet med å være litt mer "åpen" slik at andre kan se det på meg... Veksler stadig mellom å være lettere desperat, eller å tenke at det er like greit å la det være med fantasien. Har, når jeg tenker etter, sett på jenter siden jeg var 15. Så det er nok noe mer enn typisk nåtidens frigjorte mote som river i meg... Er litt redd for at jeg aldri får sjansen til å prøve det ut...fader, jeg lever jo bare en gang!!!!! Har du noen egne erfaringer? Hører stadig om de som har prøvd det, men har blitt skuffet.... Tror faktisk ikke det gjelder meg!!! 8) Når jeg allikevel snakker om den moten det har blitt med å være mer frigjort, det skal liksom være så mange av dem nå...HVOR???
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #11 Skrevet 19. mai 2003 Hei igjen Ja, der er du virkelig inne på noe som også opptar meg sterkt. For noe så ufatterlig meningsløs som å være bi fordi det er på moten eller for å pirre en mann. Det er vanskelig nok fra før for mange om ikke disse ignorante tuppene skal komme å bidra med sitt, for å opphisse menn som drømmer om to damer samtidig. Tja, hva skal jeg si. Dette skillet som tydeligvis har oppstått i norsk språk mellom bifil og biseksuell er et fiktivt skille. Det finnes ikke i andre språk eller i fagspråk. "Bisexual" inneholder alle nyanser fra det og være seksuelt tiltrukket av begge til å bli forelsket i det ene kjønn, men seksuelt tiltrukket av det andre og innenfor dette er det grader av tiltrekning. Jeg selv er der jeg hovedsaklig blir forelsket i og seksuelt tiltrukket av menn, men intenst seksuelt tiltrukket av noen kvinner. (Men jeg utelukker ikke at jeg KUNNE ha blitt forelsket i en dame). I mange lange år har jeg ikke levd ut noe som helst, siden jeg lever med en mann og i dette forholdet er trofasthet en forutsetning. Derfor lever bikvinnen i meg i skjul. Noen ganger er det vanskelig, men siden det ikke er all verdens av kvinner jeg blir tiltrukket av går det ganske greit, selv om trangen er der. Men det er mer som et behov som ikke er retta mot noen spesielle. Tidligere har jeg levd det ut. Ikke til den store gullmedalje riktignok, men likevel. Da var jeg i et litt "kreativt" miljø (musikk, kunst), der toleransen for andre legninger var utprega. Så fordelen var jo at miljøet var der og jeg slapp å lete etter det. Der var det litt sånn at alle "flørta" med alle uansett legning. Men nå er alle spredd for alle vinder. Om det å bli skuffa... Der tror jeg kanskje at det med bi-nyskjerrighet kommer inn. En del jenter vil gjerne være fordomsfrie og "in". Derfor vil de prøve å ha sex med en jente. Men skuffelsen kommer kanskje inn når legningen står i veien.... For når en jente som tenner utelukkende på menn har sex med en jente, så sier det seg selv at tenningen umulig kan være så intens. Hvis jenta er genuint bi, så kan det også være at tenningen ikke var der i utgangspunktet med akkurat DEN jenta. Det er dette jeg mener med å ta seg god tid til du kjenner at det er gjensidig tenning der. Like lite som du tenner på enhver mann tenner du på enhver jente. Skal du få noe ut av det er det viktig. For å si det slik, du må ha LYST på henne.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #12 Skrevet 19. mai 2003 Og ja, bare så det er sagt, å ha sex med ei jente du kjenner intens tenning med er sinnsykt deilig
Gjest guran Skrevet 19. mai 2003 #13 Skrevet 19. mai 2003 Jeg mener ikke å ødelegge debatten din, men jeg reagerer på en del av problemstillinge. Du har lyst til å prøve sex med en annen jente, og det er jo sikkert greit nok, men så lurer du på hvordan/hvem du skal finne/spørre ???? For meg blir dette merkelig ? Jeg trodde man hadde sex med de man hadde sterke følelser til og for ? Jeg trodde sex var prikken over i'en i et føleslsesmessig forhold ? Det du egentlig spør om, er hvem som skal onanere deg ! Sex uten følelser er vel ikke annent enn onani ? Enten alene eller sammens med andre ? Om det er en jente eller gutt du vil ha sex med, bør det vel starte med følelser som etterhvert utvikler seg til et ønske om sex ? Er jeg gammeldags ?
Sandman Skrevet 19. mai 2003 #14 Skrevet 19. mai 2003 Jeg mener ikke å ødelegge debatten din, men jeg reagerer på en del av problemstillinge. Du har lyst til å prøve sex med en annen jente, og det er jo sikkert greit nok, men så lurer du på hvordan/hvem du skal finne/spørre ???? For meg blir dette merkelig ? Jeg trodde man hadde sex med de man hadde sterke følelser til og for ? Jeg trodde sex var prikken over i'en i et føleslsesmessig forhold ? Det du egentlig spør om, er hvem som skal onanere deg ! Sex uten følelser er vel ikke annent enn onani ? Enten alene eller sammens med andre ? Om det er en jente eller gutt du vil ha sex med, bør det vel starte med følelser som etterhvert utvikler seg til et ønske om sex ? Er jeg gammeldags ? Ja...du er jævlig gammeldags, og ganske naiv. At god sex er kronen på verket i en følelsesmessig langtidsforhold, er jeg enig i, men sex KAN faktisk leve sitt eget liv, ha sin egenverdi, og være veldig tilfredstillende, selv om de to ikke har til hensikt å gifte seg og leve sammen, eller på andre måter binde seg til hverandre over tid.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #15 Skrevet 19. mai 2003 Guran, du er ikke gammeldags, men totalt uvitende. Det er takket være sånne som DEG at sånne som MEG ikke orker å snakke om legning! Dette er nok et eksempel på at folk med "normale" legninger (slike holdninger kan faktisk både heterofile, homofile og lesbiske ha) ikke bør uttale seg før de vet hva de snakker om. Er det rart at selvmordsraten blant unge biseksuelle er høy? I den ideele, utopiske og over-romantiske verden til enkelte er det slik at seksualiteten UTELUKKENDE er knytta til "å leve evig med hverandre". Kanskje det er nettopp derfor at skilsmissetallene er så høy? Seksualitet har mange former, og det er enighet om at en undertrykking av impulser bidrar til psykiske problemer hos mange (da snakker jeg om seksuelle impulser innenfor lovlighetens ramme og ved gjensidig frivillighet, uten tvang). Du kan være glad for at du lever på en måte som er akseptert. Det må være utrolig deilig. Det er tydelig at du gjør dette siden du kan tillate deg å sette deg til doms over andre sin seksualitet. Guran, har DU seksuelle behov når du ikke er i et forhold? Eller har du en av og på-knapp? I noen forhold er det som det skal være å være monogam (jeg er det!). Hos andre er det på andre måter. Dessuten, hvem er det opp til å definere hva et følelsesmessig forhold er? Deg, eller personen det gjelder? Man kan også ha sterke følelser overfor flere. Man kan til og med elske flere. Tror du ikke på det? Vel, synd for deg. Men ikke alle er interessert i å holde hender med samme person resten av livet (satt på spissen). Man kan elske noen og likevel føle dragning mot andre. Men man elsker ikke han eller henne mindre. Kjærlighet blir ikke mindre om den deles. Når det gjelder biseksualitet er det ofte slik at man kan være sammen med det ene kjønnet (jeg er sammen med en mann, vært i mange år), vi har det supert på alle måter, også seksuelt. Men der er fortsatt en liten del av meg som en mann ikke kan tilfredsstille 100 %. Hvis jeg hadde vært sammen med en kvinne hadde det vært det samme. En del som ikke hun kunne tilfredsstille. Slik er det. Men om man velger å gå ut aktivt for å søke tilfredsstillelse er hver enkelt sitt valg. For meg er det slik at det absolutt ikke er "gjensidig-onani" det er snakk om. Hvorfor skulle jeg trenge det ettersom jeg har en duganes mann og det jo finnes alskens av sexleketøy for den som vil ha. Hvis det hadde vært det, hadde det jeg har vært nok. Det er det emosjonelle med en kvinne biseksuelle også har behov for. Det er sex, ja. Men sex er ikke et vakuum, det er noe mer. Og dette noe mer, må også de som er biseksuell få definere for seg selv!
Krommelure Skrevet 19. mai 2003 #16 Skrevet 19. mai 2003 Har støtt og stadig jentesex jeg....... I allefall i fantasien
Gjest guran Skrevet 19. mai 2003 #17 Skrevet 19. mai 2003 Her føler jeg meg temmelig missforstått ! Jeg har vel ingen ting med hvilken legning folk har ! Og jeg har vel ingen fordommer mot hvem folk har sex med, eller hvilken metode de benytter ! Og jeg snakker ikke om at folk bør være i et langvarig forhold før de har sex ! Det jeg prøver å si, er at sex (for meg) ikke er en teknisk ting man gjør med en tilfeldig partner. Jeg tolket innlegget slikt, at vedkommende var på jakt etter et "offer" som hun kunne prøve jentesex med ? I tillegg sa hun at hun ikke ville prøve med en venninne ! Jeg mener at ting bør komme i motsatte rekkefølge enn det som ble uttrykt ! Jeg tror det er viktig å innlede et vennskap/forhold først. Man løper vel ikke rundt på gata og spør om å få kysse noen ? Når vennskap er etablert, medfører dette gjensidig respekt, de man er venn med, og respekterer blir man glad i . Og så kan man gjerne uttrykke dette på mange måter. Kanskje sex ? Igjen ; legninger, "- filer" eller metoder, har jeg ingen fobi eller mening om. Jeg reagerer på at sex blir så upersonlig at man "må finne noen". håper jeg blir "tolket" rett i mitt hjertesukk. Hilsen en guran som er svært åpen----
Mann 40 Skrevet 19. mai 2003 #18 Skrevet 19. mai 2003 Her føler jeg meg temmelig missforstått ! Det jeg prøver å si, er at sex (for meg) ikke er en teknisk ting man gjør med en tilfeldig partner. Selv om det er en tilfeldig partner, trenger det ikke være en teknisk ting.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #19 Skrevet 19. mai 2003 Vel, noen ganger tror man at man er åpen, men det man sier er i praksis noe annet. Hvis jeg forstår deg rett er det slik at for det første eksisterer ikke din seksualitet på egenhånd, den dukker kun opp etter en stund, når du har har innleda et forhold eller har et vennskap. Jeg spør deg da, hva skal forholdet bestå av? Respekt? Hva er respekt? Hva består respekt av? Hvordan skal respekt uttrykkes? Er det slik at du føler deg som et offer (tolk det som du vil) hvis du har sex med noen du har lyst på hvis der ikke er en viss historikk først? Er det "ekkelt" at to mennesker som er intenst tiltrukket av hverandre har sex, selv om de ikke har vært sammen i lengre tid og jobba med respekt og vennskap? De selv har det fantastisk og plager ingen. Eller var det slik at du ikke har lyst hvis du ikke blir "respektert"? Jeg spør igjen: hvor er av og på-knappen? Nå har ikke "anonym på dette" sagt med et eneste ord at det er tilfeldig sex hun er ute etter eller at hun prøver å finne et "offer". Det var det du selv som tolka inn. Det får meg til å tro at du har "skitnere" tanker om ting enn du selv vil vedkjenne deg. Du sier at du ikke har fordommer mot hvem folk har sex med eller hvilken metode. Men du har fordommer mot NÅR. Er du like engasjert mot heterofile one night-stands? (bare lurer) Skal jeg si deg noe.... Den gang da jeg levde ut min legning (og jeg kommer til å gjøre det igjen om dette forholdet ikke skulle vare), så var det ingen som løp rundt på gata for å kysse noen. Når det gjaldt sex var det heller ikke noen "teknisk ting". Det var fantastisk og gjensidig, uansett om det var en kvinne eller mann. Legg merke til en ting... Jeg sier ingenting om tilfeldig sex her. Men jeg er overraska over hvor naiv du er. Mange har en intens seksualdrift. Og for noen retter den seg mot både menn og kvinner. Hva skal de biseksuelle gjøre som ikke blir forelska i begge kjønn (men seksuelt tiltrukket av begge), men bare det ene? Skal den siden bare pakkes ned og glemmes? Ifølge deg er det slik. Tenk litt på det og sa selv og sammenlign med hva du skrev så ser du det... Du er ikke åpen, skjønner du, når du setter deg til doms over seksualitet. Det ER det du gjør. Som Sandman var inne på i innlegget sitt kan absolutt sex være fantastisk i et langvarig forhold, men seksualdriften for mange er også noe langt mer.
Gjest guran Skrevet 19. mai 2003 #20 Skrevet 19. mai 2003 Det var da voldsomt !?!?! først et lite sitat fra forrige innlegg: "Er du like engasjert mot heterofile one night-stands? (bare lurer) " - sitat slutt. Svaret er JA. JEg mente ikke å moralisere eller å fordømme. Jeg vil bare uttrykke et lite varsko over at sex er for en del mennesker blitt litt "enkel". For meg fungerer ikke sex uten følelser. Og som det er sagt fra flere, så kan man selvfølgelig ha følelser uten å være gift og/eller ha et laaaaangt forhold. Men jeg tror ikke det er mulig å ha følelser for et menneske som man tilfeldigvis treffer på byen. Ja man kan bli sexuelt tent, og det kan være fristende å hoppe til køys, men at man skal få god sex ut av det, tror jeg ikke. Jeg tror heller ikke at man får den "gode og riktige" erfaringen ved å velge seg et tilfeldig offer for sine eksperiment ? Skal man få det riktige svaret, bør man vel sikre seg at begge personer nyter respekt og en viss grad av kjærlighet for hverandre ? Ja. jeg har samme mening ovenfor hetrofile ! Gammeldags ? JA, dersom romanse er gammeldags, så er jeg gjerne gammeldags. hilsen en "drømmende" guran (eks Chris)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå