Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2003 #21 Del Skrevet 18. mai 2003 fordi om det er så vanlig og naturlig at 13 åringer gjør sånn, så kommer jeg ikke til å tillate at døtrene mine sminker seg som en 5 kroning. Jeg er stolt av dem og vil at de også skal være stolt av seg selv. Sminke er fint det, men da må det også være riktig mengde. Sminken skal jo ikke lage et nytt ansikt, den skal fremheve sjønnheten du allerede har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 18. mai 2003 #22 Del Skrevet 18. mai 2003 waco; slør kontra sminke er jo å dra det LITT langt!? man sminker seg for å fremheve det man er fornøyd med, og skjule det man ikke er så fornøyd med! og det TRENGS eksperimentering! om du er tolv eller tjue; første gangen man tar på seg sminke blir det ikke pent! så la jente prøve seg, hun vokser det av seg, og ser selv etterhvert at det ikke er pent... og prøv ikke å nekt henne , da tar hun bare med seg sminke på skolen og sminker seg der. jeg begynte å sminke meg da jeg var elleve, det ble mer og mer etterhvert, deretter mindre og mindre, nå bruker jeg nesten ingenting.. og som waco skriver:mødrene burde være forbilder og ikke sminke seg selv; eh.. hallo.. noen trettenåringer tenker selv, og gjør ikke som mora si (tror de færreste 13åringer vil se ut som mora si!). min mor har stort sett aldri sminket seg, jeg har gjort det siden jeg var elleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 18. mai 2003 #23 Del Skrevet 18. mai 2003 Masse gode råd her, så jeg skal ikke komme med noen. Men jeg vil henge meg på de som sier at det går over av seg selv. Da jeg var på den alderen fikk jeg sminke meg hjemme, fikk ikke gå ut med sminke, og at jeg virkelig så malt ut i ansiktet kan mange bilder bekrefte. Men det gikk over, og nå bruker jeg ikke sminke engang. Det har jeg ikke gjort siden jeg hadde "maledilla" som 12-13 åring. Tror nok mamma gjorde noe lurt der når ho lot meg få gå med sminke hjemme, men ikke ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest1 Skrevet 18. mai 2003 #24 Del Skrevet 18. mai 2003 En jente i familen min som er snart 15 år,sminker seg også helt forferdelig! Det siste nye er sorte streker rett ned under øynene(ser ut som "halve" klovneøyner!).....juuhuu! Hun syns forøvrig det er kult når yngre unger kommer og spør om hun er satanist osv.... Håper det bare er en fase som snart går over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2003 #25 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg begynte ikke å bruke sminke ute blant folk før jeg gikk i 8.klasse jeg, men jeg hadde da sminket meg mye hjemme, bare for å prøve. fargene det gikk i var rosa og blå øyeskygge og blå maskara. Men jeg har en tante som er 7 år eldre enn meg selv, så når jeg var på besøk hos henne, sminket hun meg, og viste meg hvordan det kunne gjøres. Lærte nok litt av henne ja. Men det fins jo også "voksenutgaver" av de som ikke helt har skjønt det med sminke..Ikke minst Anita Valen.. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. mai 2003 #26 Del Skrevet 19. mai 2003 Det finnes voksenutgaver også ja. Min lærer på vgs, hun hadde ikke skjønt at de sorte strekene over/under øyet i det minste kunne holde seg rundt øyet, så den fotsatte like godt bakover mot øret. Og, forsåvidt var det samme sak hun brukte til markering av leppene. Dette var en godt voksen, "forsiktig" kvinne som aldri gjorde skumle ting, men sminken, den hadde hun ikke skjønt. Trur ikke det er dumt å lære av noen som er 5-6-7-8 år eldre nei (de er ung nok til å anses som "kul" i motsetning til hva mamma er, men antakelig gammel nok til å være ferdig med oversminkinga*) Lurer på om jeg burde ta for meg sambos søstre etterhvert (de er 11 og 13 nå da, men "fotballjenter" som ikke har fattet interesse for sminke enda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 19. mai 2003 #27 Del Skrevet 19. mai 2003 Sett deg ned en kveld og spør om du får sminke hennes vakre ansikt.Vis henne hvor fin hun kan bli uten den teatersminken. Håper du er flink til å sminke da :D for det tror jeg kunne ha hjulpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå