Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Crash
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det prisen på strawberrynet du snakker om nå, eller dollarkursen?

De hos strawberrynet skriver prisen fra den dagen du bestilte varen på pakken. Og det er denne prisen som gjelder hos tollen.

Men det som er fint med strawberrynet er at du kan sende kvittering på at du har måtte betalt toll til dem, og så gir de deg igjen pengene du har lagt ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Strwberrynet skriver jo alltid prisene i NOK, så da er det ikke så nøye hva kursene til tollvesenet sier. Så lenge det er under NOK 200, så går det greit.

Skrevet (endret)

.

Endret av Crash
Gjest Gjest
Skrevet
Idag står prisen på produktet jeg vil kjøpe på 40$ og 200NOK på Strawberrynet. Men på toll.no står dollarkursen fra 19.05-25.05 i 5.070 = 202.80 NOK. Fra 26.05-01.06 er dollarkursen 5.000 = 200NOK.

Det er det jeg ikke skjønner helt, hva er det som gjelder? Strawberrynet bruker jo tydeligvis en annen kurs enn det toll.no gjør (har hørt at kursen toll.no bruker er den jeg må se på, fordi kursen egentlig skifter fra dag til dag).

Det jeg egentlig lurte på, var om jeg måtte passe på at pakken kom til Norge i perioden 26.05-01.06, eller bestille i den perioden, for å være sikker på at kursen er 5.000 = ingen toll.

Mener du at sålenge det står 200NOK på Strawberrynet når jeg bestiller så er det det som står utenpå pakken, og dermed slipper jeg toll uansett hva kursen til toll.no er? Vet at jeg kan få tilbakebetalt, men synes det blir så mye styr..

SN refunderer dine utlegg til toll. De er mange innlegg om dette bl.a. under Velvære, kosmetikk m.m.

Du betaler momsen+ gebyr fra posten, scanner kvitt og sender til SN customer service, mens du spør pent om de kan hjelpe deg med utgiftene du har fått. Dette er ikke noe de må gjøre, men en service de yter. Har fått tilbake mange ganger. Bestill i vei, også over nok 200,- :jepp:

Jeg har fått tilbake penger både via Paypal til kred.kort og direkte til kred.kort andre ganger. Shop to you drop..

Gjest Gjest
Skrevet
Mener du at sålenge det står 200NOK på Strawberrynet når jeg bestiller så er det det som står utenpå pakken, og dermed slipper jeg toll uansett hva kursen til toll.no er? Vet at jeg kan få tilbakebetalt, men synes det blir så mye styr..

Jepp. Når jeg bestiller fra strawberrynet ber velger jeg alltid prisen i NOK. Da er det det som står på pakken også. Har vært farlig nært 200-grensen mange ganger, men pakken har aldri blitt stoppet. Ville jo blitt veldig mye ekstra jobb for tollvesenet å finne ut hva pakken koster i dollar (for det står jo ikke på den), og så regne det om, så tror de bare godtar den norske prisen.

Og så har du kanskje en rabatt til strawberry også, da kommer du jo enda lengre under 200-grensen?

Skrevet (endret)

.

Endret av Crash
  • 4 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
SN refunderer dine utlegg til toll. De er mange innlegg om dette bl.a. under Velvære, kosmetikk m.m.

Du betaler momsen+ gebyr fra posten, scanner kvitt og sender til SN customer service, mens du spør pent om de kan hjelpe deg med utgiftene du har fått. Dette er ikke noe de må gjøre, men en service de yter. Har fått tilbake mange ganger. Bestill i vei, også over nok 200,- :jepp:

Jeg har fått tilbake penger både via Paypal til kred.kort og direkte til kred.kort andre ganger. Shop to you drop..

Hvor mye handlet du for da?

Snakker vi om noen kroner eller noen hundre?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor mye handlet du for da?

Snakker vi om noen kroner eller noen hundre?

Det meste jeg har handlet samme gang er ca. 800,-

En venninne handlet for 1400,- hos SN og fikk også refundert tollutgiftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...