Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal på ferie til USA og har betalt med DNB mastercard. Jeg dekkes derfor av reiseforsiktingen deres. Er det noen som har erfaring med den, er den god nok eller bør jeg ha noe annet i tillegg? Skal reise litt rundt, bo på forskjellige hoteller og privat, ikke risikosport etc, men kommer både til å kjøre bil selv og å sitte på med andre.

Jeg har lest vilkårene og synes det ser greit ut, men vet ikke helt hva jeg skal se etter, hvilke summer som er viktige osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg kan ikke kommentere på DNB sitt opplegg. Men jeg har betalt reiser med Eurocard Gold og da får man en Vesta reiseforsikring. Den funket da mitt kamera ble stjålet på tur for noen år siden. Så jeg tviler vel litt på at du trenger dobbelt opp av reiseforsikring. Men les villkårene godt :gjeiper: Skal du være borte lenge? Noen av de vanlige reiseforsikringene har tidsbegrensning.

Skrevet
Jeg skal på ferie til USA og har betalt med DNB mastercard. Jeg dekkes derfor av reiseforsiktingen deres. Er det noen som har erfaring med den, er den god nok eller bør jeg ha noe annet i tillegg? Skal reise litt rundt, bo på forskjellige hoteller og privat, ikke risikosport etc, men kommer både til å kjøre bil selv og å sitte på med andre.

Jeg har lest vilkårene og synes det ser greit ut, men vet ikke helt hva jeg skal se etter, hvilke summer som er viktige osv.

Reiseforsikringen vil ikke dekke noe bilforsikringsrelatert når du kjører bil i USA. Leier du bil må du derfor sørge for å få med bilforsikring når du leier. Kjører/låner du bil av folk du kjenner så er det bilforsikringen til de som eier bilen som gjelder. Men om du blir skadet i bilulykke (håper ikke det) så vil reiseforsikringens skade/ulykkesbit dekke deg - dvs. utgifter til lege, sykehus, transport hjem el.l.

Jeg lurer på om DnBNOR har forsikringen til AIG på sine Mastercards.

I så fall har du det som blir regnet for markedets beste reiseforsikring for tiden....

Du ser sikkert ut av forsikringsvilkårene om det er AIG som står bak forsikringen.

Skrevet

Alle forsikringsvilkår har en dekningsoversikt hvor summer fremgår (finner du de ikke i papirene dine så slå opp på forsikringsselskapets nettside). Se på den du også sjekker du beløpene der.

Når det gjelder summer så må du sjekke om de er tilstrekkelig for deg.

Hva har du i bagasjen? Hvor mye vil det koste deg å gjenskaffe alt om bagasjen kommer bort eller blir stjålet. Du må altså sjekke om denne summen stemmer med reisegodsdekningen på forsikringen. Er forsikringsdekningen 30.000,- og du har med deg masse desingerklær osv. som tilsammen koster mye mer så får du bare dekket inntil 30.000,- på forsikringen. Det pleier også å være en begensning på et beløp på enkeltgjenstander.

Når det gjelder avbestillingsforsikringen må du sjekke om beløpet i forsikringen stemmer overens med det dine reiseutgifter - altså hva billettene koster. Vil forsikringen dekke alt? AIG har 30.000,- på avbestillingsforsikringen. Altså dekker de inntil 30.000,- hvis du må avbestille grunnet sykdom.

Reisesyke/hjemstransport pleier det alltid å være ubegrenset dekning på. Og det er det amerikanerne er opptatt av. At legeregningen din blir betalt og at du kan bli fraktet hjem til Norge uten at det koster noe for dem.

Sjekk også hva selskapet utbetaler ved forsinket baggasje eller hvis flyet/transportmiddelet ditt er forsinket - og om de har karenstid. (karenstid betyr at det må ha gått en hvis tid - antall timer - før du kan få noe på forsikringen).

Les ellers nøye i vilkårene når det gjelder begrensninger, hvilke skader som omfattes og hva som ikke dekkes av forsikringen. Sikkerhetsforsikrifter er det også greit å ha satt seg inn i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...