Gjest Minimia Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg la inn et bud på en ting på australsk ebay. porto til Norge var oppgitt som 15 AUD. Etter å ha vunnet budet fikk jeg mail fra selger som hevder hun har gjort en feil, at hun normalt ikke sender "overseas" og at reell porto blir minimum 36 AUD, men at jeg kan kansellere handelen om jeg synes det blir for dyrt. Spørsmålet er om jeg kan stå på mitt, og hevde at jeg forholder meg til oppgitt pris? Og evt. true med å klage til Ebay / legge negativ feedback om hun ikke sender gjenstanden til oppgitt pris og porto? Takknemlig for svar.
Nausicaä Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg ville mottat tilbudet om å kansellere handelen og heller kjøpt produktet fra noen andre om det var mulig. Kan desverre ikke hjelpe deg med rettigheter og sånt, da jeg har minst like lite peiling selv.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Spørsmålet er om jeg kan stå på mitt, og hevde at jeg forholder meg til oppgitt pris? Og evt. true med å klage til Ebay / legge negativ feedback om hun ikke sender gjenstanden til oppgitt pris og porto? Takknemlig for svar. Det kan du selvfølgelig, men alt du oppnår da er en sur selger. Du kan ikke tvinge henne til å sende varen.
DDuck Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Det høres helt feil ut... et salg er bindende med de priser som står oppgitt når salget utføres... De kan ikke kreve deg for mer etterpå... nei... jeg ville nok avbrutt den handelen...
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Var portoen for worldwide? Eller sto det kun for australia?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå