Gå til innhold

blomster til kirke og festlokale

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

I dag var jeg i blomsterforretning og bestilte brudebuketten min. Som på bildet skal den være liten, rund og romantisk - og bestå av lyserosa roser, med perler i farge ivory tvinnet litt rundt. Stilen i bryllupet skal bære preg av lyserosa og perler. Jeg bestilte også matchende knapphullsblomst til brudgom, forlover og min far.

Er så usikker på hvor mye mer av blomster vi trenger.

For det første; man trenger vel litt blomster til kirken? Har også hørt at det er en tradisjon å sette igjen en blomsterbukett på alteret -som gave til kirken (og at dette er forventet).

For det andre: tar dere med dere blomstrene fra kirken til festlokalet? Noen tips til hvor mange blomster man trenger der? Tenker å ha middagen inne i en spisesal, der bordene står i en slags E-form. Kaffi - og videre fest skal derimot være i peisestua/festsal med små bord. Kunne det vært en ide å bruke samme dekorasjoner på disse bordene som de under middagen? Da må jo all pynten flyttes dit liksom.

Har ikke lyst til å bruke enorme summer på blomster. Kanskje 5000 kr til sammen hvis det er mulig. Men er fint med blomster da, men går jo også ann å bruke annen pynt kanskje som også gjør det hele vakkert?

Tar gjerne i mot tips, linker og ideer til hva som kunne vært fint :)

Vedlegget er slettet ihht reglene.

Camilla (mod)

Endret av Camilla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt å samkjøre med det andre brudeparet som skulle vies i samme kirke den dagen, men de valgte å utsette bryllupet. Så da var jeg litt usikker på hva vi skulle gjøre i kirka. Det vi har endt opp med er å bestille to litt høye og forholdsvis smale oppsatser som skal stå fremme på alteret, disse tar vi med oss til selskapslokalet etterpå, setter den ene på buffetbordet og den andre på gavebordet tror jeg.

Ellers har vi kjøpt noen smale gjennomsiktige vaser på ikea til 19 kr stk, disse skal vi ha en stor mørkerød rose i og noen strå. Jeg har bestilt de samme rosene som jeg skal ha i buketten, men fikk de til halv pris siden jeg bestilte brudebuketten der, de koster normalt 60 kr stk, men jeg får de til 30 kr. i tillegg skal vi ha hvite kubbelys, 2 forskjellige størrelser, to og to sammen og litt roseblader utover bordene, så det blir veldig enkelt, men samtidig veldig flott, vi har testet hjemme:-)

håper du fikk litt hjelp:-)

Skrevet

Jeg vet enda ikke hvordan det bli i kirken. Skrev under på det papiret som vi måtte sende tilbake til kirkekontoret at vi ønsker å pyntingen i kirken med de andre som også gifter seg den dagen. Hadde vært kjempe fint å få gjort det, da blir det jo litt billigere.

Pyntingen der vi skal ha festen ordner de med.(de som driver lokalet) Det følger med i prisen, noe som er helt supert :) Der vil bordene bli pyntet med eføy og gule blomster :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...