Gå til innhold

Hvor skal vi booooo ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi i villrede her.

Vi skal leie oss en ny leilighet og komme oss bort fra burugla i første etasje som gjør livet surt for oss, og samtidig plager oss med sin sviske-suppe-country-harrymusikk :o

Vi har funnet to flotte leiligheter. Jeg har skrevet om de begge og vurdert for og imot i dagboka, men intet resultat. Og vi må si ifra i dag!

Har mest lyst til å lete videre da vi aldri kan bestemme oss, men sambo sier at vi må nesten ta sjansen på en av dem, siden det er høy standard på dem begge og de er fine på hver sin måte.

:gape:

Nå søker jeg DERES hjelp!

Vil dere ta en titt på dagboka mi og se litt og si DERES mening om saken ?

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...21407&start=210

Tuuusen takk :D

Det er så greit å se det fra andres synsvinkel : - )

Diva :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Diva.. Etter å ha lest i dagboka di tror jeg at jeg ville valgt den i det huset :ler: hvis du skjønner hvem jeg mener.. rett og slett fordi jeg ikke kunne bodd et sted nesten uten vinduer..

Skrevet

Etter å ha kikket på dagbok-lista di er jeg sikker på at jeg ville valgt den i det gamle huset. Det er viktig å ha muligheten til å være ute både i hage og på balkong - dessuten har den jo alt den andre har (eller mulighet til å få alt den andre har).

Et annet (her kommer snusfornuften) viktig poeng er mulighet for vedfyring. Sjøl om det er søplete så sparer du mye strøm på det - og du kan si hva du vil om å bo i andre etasje, men det varmer det og :wink:

Kast deg på og ta leiligheten "på landet"

Suz :wink:

Skrevet

Jeg ville valgt leiligheten. Ganske enkelt fordi der bor ikke husverten ved siden av / over /under. Uansett hvor hyggelige husverter er, er det greiest å ha huseier på avstand (og jeg er ikke rølper).

Dessuten var det drømmeleiligheten?

Skrevet

Pokker Diva, DETTE var intet lett valg...

Hmmm.. la meg tenke.... *tenker så det knirker i øverste etasje*

Jo, jeg tror jeg ville valgt den med balkong. Det er sååå deilig å ha mulighet til å gå ut når det er finevær.. Å henge dyner ut, spise frokost osv.

Meeen på den annen side, så høøørtes den andre finere ut...

F***....

Der var du like langt.

Ok, la meg tenke igjen, så kommer jeg tilbake til deg.... :enig:

Skrevet

hadde valgt den leiligheten i andre etasje, men ut fra mine preferanser, da... og det trenger ikke være de samme som dine...

men uteplass, balkong og lys og luft er SÅ viktig for meg!

og jeg har en gang bodd i en mørk leilighet. nyrenovert gård, alt var flunkende nytt. men det ble så mørkt og trist likevel at vi flyttet ut etter fire måneder...

Skrevet

Tusen takk for innspill dere :D

Det hjelper faktisk å se hva dere andre mener også :)

Ivanka, tror vi tenker litt likt sånn.

Har bodd lenge i en gammel bygård i Oslo, og balkong, hage og luft er også viktig for meg.....

Tenker litt til jeg og tar gjerne imot flere svar :D

Dere er såå snille som hjelper meg :wink:

D.

Skrevet

Alternativ 1 - ingen uteplass, ingen balkong, og lite vindu -> mørkt. Høyrest trist ut. Kva om de har lyst til å sitja ute og nyta sola - kor vil de gjera det?

Alternativ 2 - bur over vertskapet. Kanskje ikkje det kjekkaste, men... Om de kan bruka hagen, utan at de føler de trenger dykk på vertskapet, så høyrest det deilig ut. (Og det kan de, fekk eg inntrykk av.)

Sjølv merka eg det godt på humøret då eg flytta frå mørk til lys leilighet; mykje lettare til sinns no. Og så kan eg lett setja meg ute. :-)

Altså, korleis leiligheten er er ein ting - korleis de vil leva og trivast er ein annan ting. Og trivsel er viktig. For meg er lys og luft viktig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vanskelig å velge,men jeg hadde nok valgt den leiligheten i det gamle huset med terrasse og hage.

Jeg bor i en kjellerleilighet nå. Fargene i leiligheten er lyse, men det er lite vinduer,så det blir ganske mørkt her. Ikke har vi hage, kun en asfaltflekk hvor sola aldri skinner ( unntatt klokka 7 om morgenen).

Og jeg merker hvor deprimert jeg har blitt av den mørke leiligheten og ikke ha noe sted å være ute.. Så DET er kjempeviktig blitt for meg nå.

Og dessuten har dere et pluss med vedovn nå som strømprisene er så forferdelige.

Håper dere finner ut av det og at begge blir fornøyde med valget! LYKKE TIL

Gjest Étoile
Skrevet

Vrient ja....

Den første høres jo stiligst ut, men dersom uteplass og lys er viktig for dere (det er kjempeviktig for meg iallefall!), ville jeg nok valgt nr 2. Dessuten høres den veldig koselig ut, og dersom naboene her ikke ser ut til å bli noe problem burde det jo gå greit?

Dere får ha lykke til med valget,

klem E

Skrevet

Lys, uteplass og sjel i veggene hadde vært avgjørende for meg.

Lite lys og manglende uteplass er mindre viktig enn å få holde fester uten at andre hører det.

Skrevet

Jeg bor i skrivende stund under vertsskapet. Vi storkoser oss sammen og de er supre.

Jeg ville def. valgt leil. nr 2.

Hage og balkong er uvurderlige om sommermnd. Jeg ville ikke byttet det mot en stiligere leil.

Skrevet

OK, nå har jeg tenkt lenge og vel..

Jeg ville valgt den i andre etasje... Pga det jeg skrev tidligere, og pga lys og vinduer...

Dere kan jo pusse opp litt i den leiligheten om dere er interessert i det da.. Å om dere leier, så er det ofte slik at leietaker betaler oppussing.. Hvertfall litt...

Å at vertskapet bor i etasjen over er jo ett lite minus, men de er sikkert hyggelige folk og dere er ingen bråkere...

Jeg tror du vil ha mye igjen for å ha balkong og hagemuligheter.. Hvertfall nå når sommeren nærmer seg.. Det har utrolig mye og si!

Lykke til med valget da vennen!!!!!!!!!!! :D

Skrevet

burugler - er da litt søte

skru opp musiken :briller:

jeg vet ka jeg prater om- detr er best å overse dem helt til man vinner i lotto.

Gjest Anonymous
Skrevet
burugler - er da litt søte

skru opp musiken :briller:

jeg vet ka jeg prater om- detr er best å overse dem helt til man vinner i lotto.

Har du lest hva Diva har skrevet om den gale burugla eller? Ikke så lett å skulle overse noe sånt i lengre periode tror jeg.. :wink:

Gjest Samara
Skrevet

Ville nok valgt nr. 2 jeg også... Lys er alfa og omega for meg. Har bodd i en litt dunkel leilighet før, mens den jeg bor i nå er kjempelys og fin. Trives så mye bedre her, blir rett og slett i godt humør. Jeg har ikke veranda, og det savner jeg faktisk veldig!!

Uansett, ønsker deg lykke til med valget. Håper du blir fornøyd :)

Skrevet

Tusen takk skal dere ha :)

Etter dager med frustrasjon, timer med krangling og surmuling, og diverse kaos, fant vi ut at den lyse og eldre, men dog fasjonable leiligheten passer oss best. Vi meldte fra til huseier i den nye og fancy leiligheten og har samtidig frist til mandag mht den andre, da vi må sjekke opp ADSL fra NextGenTel, osv....

Håper vi gjør et riktig valg :D

- Vega : tror neppe du vet hva du prater om i mitt tilfelle, før du har opplevd den ikke særlig søte burugla nede hos oss...... Du ANER ikke hva vi må kjempe mot :o

Klemmer fra Diva

- god søndag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...