Gå til innhold

Oioioi, lei nå..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fersken_*
Skrevet

Alright, da var det vel min tur til å skrive innlegg på KG, som jeg har lest mye på:) Jeg trenger egentlig bare litt "mental støtte" på denne casen.. Historie:

Kjøpte ny mobil i sept. 2007, denne mobilen hadde en produksjonsfeil (som butikken visste om, men ikke fortalte meg om..), og mobilen ble sendt inn til rep. Jeg fikk den tilbake og feilen var ikke utbedret, det eneste som var gjort var at programvaren var oppdatert, noe som jeg fint klarer selv takk, og det var heller ikke relevant for feilen.

Sendte inn mobilen 2 (!) ganger til, ettersom jeg likte telefonen og ikke var bevisst på mine rettigheter, da iallefall. :sukk:

Siste gangen den var inne "måtte" den inn til reklamasjon til SE for at de skulle bestemme seg for om jeg skulle få heve kjøpet eller få ny/evt. valgfri telefon. Det skulle ta dem to mnd å bestemme seg, til jeg da troppet opp på butikken en januardag og lurte på hvor den ble av. Da tok de OMSIDER en telefon dit ned, hvor de på et mystisk vis klarte å bli enige der og da om at jeg skulle få en telefon til gode hos den butikken.

Jeg bestemte meg for en Nokia som jeg måtte betale mellomlegg for, siden jeg ville ha en skikkelig telefon når jeg nå skulle trå til, og jeg ville unngå mer reklamasjon.

Tok to uker før mobilen begynte å fuske, hovedtastene fungerte ikke alltid, og da dette var en slide-telefon ville heller ikke tastelåsen gå bort selv om jeg dro den opp, eller prøvde å trykke "lås opp". Jeg ble irritert, og leverte den inn, jeg hadde tross alt betalt ekstra for å få en bedre telefon!!! :kjefte:

Dagen idag:

Nå har telefonen vært inne på rep. to ganger, og ingen feil er påvist, eneste de har gjort, IGJEN, er å oppdatere den (/)(/#(&¤ programvaren! Igår kom det til tredje gang det var feil, jeg har satt meg godt inn i forbrukerkjøpsloven og jobber selv i butikk. Nå hadde jeg bestemt meg for å heve kjøpet. Jeg møter opp på butikken med alt som hørte med mobilen, fint pakket i eska, og ser oppgitt på ekspeditøren og sier: "Nå vil jeg gjerne heve kjøpet, vær så snill". Da de vet godt hvem jeg er nå, takket være min uflaks, bare småler han litt før han sier: "Telefonen må sendes inn til reklamasjon til Nokia. Det er opp til dem å bestemme om du får heve kjøpet eller ikke. Og det blir nesten som at de skal finne ut om du lyver eller ikke". LOL i havet!!

Ikke visste han hvor lang tid det tok, ikke vet de om jeg får mine 2500 kr tilbake fordi de ikke klarer å påvise en sporadisk feil, eller om de sender en ny mobil. For de kunne tydeligvis ikke utbetale pengene fra butikken, som jeg faktisk kjøpte den i, for "det ble feil". FAEN.

I følge forbrukerkjøpsloven, sies det: "...selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet." Har de da retten på sin side til å sende den inn, atter en gang, til Nokia denne gang for å bestemme om jeg får heve kjøpet eller ikke? Vet ikke om jeg skal føle meg litt naiv, jeg :sukk: Hvor står jeg evt. med rettigheter?

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes du skal dra ned en siste gang å sleng fram forbrukerkjøpsloven og så fortelle de ganske enkelt at hvis ikke de oppfyller dine krav vil forbrukerombudet få en interessant telefon..

Skrevet

Kjøper forholder seg til selger, ikke produsent. Hvis ikke ekspeditøren gir seg be om å få snakke med butikksjefen, vis til kjøpsloven og krev heving av kjøpet. Sørg for å ha nummeret til forbrukerrådet lagret på telefonen din, dra til butikken i forbrukerrådets åpningstid og ring mens du står der hvis de ikke gir seg.

Gjest Gjest_Fersken_*
Skrevet

Så jeg må rett å slett bare slutte å være så innmari pudding? :sjenert: De har gjort meg sååå usikker på hvor jeg står i forhold til rettigheter at det går i surr snart, men den som intet våger, intet vinner.. Vet at jeg er alt for snill, og relativt lettlurt, dog ikke dum:P Men viker unna ubehagelige situasjoner, men jeg syns og det er pokker så ubehagelig å være 2500 i MINUS :tristbla: Noen som har vært i lignende situasjon? Kanskje ikke samme sak/produkt, men allikevel.. :) Og Frey og Zarabi, tusen takk for svar.. :) Vært borti noe lignende selv? Må "manne" meg opp jeg nå..

Skrevet

Jepp, du må slutte å være pudding :fnise:

"Loven sier at alle feil som oppstår de første seks månedene skal regnes som fabrikkfeil, hvis ikke selgeren beviser noe annet. Det vil si at selgeren har bevisbyrden for at feilen ikke skyldes han... Selgeren har da en undersøkelsesplikt, det vil si en plikt til å undersøke årsaken til feilen. Finner ikke selgeren årsaken eller skyldes årsaken at varen har hatt for dårlig kvalitet, er det en mangel."

http://forbrukerportalen.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...