Gjest Gjest_Gine_* Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 For litt siden skulle en venninne komme på besøk fra andre siden av landet. Hun har hatt et trøblete år med mannen sin og har nå kjøpt leilighet, de skilles. I de siste månedene har vi derfor snakket en del, gjennom prosessen. Så nærmet det seg besøket hennes, og plutselig kom det opp at hun skulle kjøre sammen med en gammel kamerat av seg. Først skulle han sove over hos en kamerat i nærheten av byen, men det endte med at begge bodde hos meg. Jeg har blandede følelser. Jeg kjenner riktignok ikke hennes mann (snart eks-mann) og kommer ikke til å havne i noe dilemma slik sett. Kanskje jeg tenker helt feil, men jeg kjenner meg skuffa. Jeg vet ikke helt hva jeg er skuffa over. At jeg trodde vi skulle hatt en jentehelg, kanskje, vi hadde snakket om månedsvis i forveien at vi måtte få til en helg med jenteprat, spa og tur på byen. Følte meg utnyttet, at jeg bare var en beleilig anledning for dem å være sammen uten at noen fikk vite det. At hun ikke hadde kommet ellers, bare for å besøke meg. Har i alle fall en ekkel bismak etter besøket. Er jeg bare hårsår?
Gjest Gjest_eve_* Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Jeg skjønner veldig godt at du føler deg utnyttet, for det var ikke dette som var avtalen fra børjan. Du hadde sett for deg en jentehelg med jenteprat og så blir det helt annerledes. Du er ikke hårsår! Regner med at hun inviterte ham uten omtrent å spørre deg først, eller.....?
Gjest Chrissy82 Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg forstår deg godt! Har du sagt det til henne? Spurte hun deg om det var greit at han kom og?
Gjest Jente37 Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Hadde dere på forhånd avtalt en jentehelg da? Eller antok du bare at det ville være det? Er sistnevnte tilfelle, syns jeg du er hårsår. Er grunnen til at du føler deg "utnyttet", en klar svikt i din kommunikasjon med henne, er det bare dumt å hisse seg opp over at kompisen hennes også ble med på lasset. Mangelfull kommunikasjon mellom folk er årsak til mange misforståelser som kunne vært unngått. Som i ditt tilfelle. Du må aldri "anta" noe, men vær klar og direkte i din komminikasjon.
Gjest TS Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Han er vel en "kompis" som er blitt noe mer, og nå hadde de en sjelden mulighet til å se hverandre mer. De bor et stykke fra hverandre og snakker stjålent i tlf nå og da, men er naturlig nok ikke så mye sammen i den fasen hun er i med skilsmisse etc. Hun og jeg har snakket om en jentetur siden tidlig i høst. Jentetur. Dette med ham kom opp fem dager før. I en mail, og hun har aldri nevnt ham tidligere. "Tenkte bare jeg skulle nevne det nå, i tilfelle jeg drar innover sammen med ham". Det falt meg ikke inn etter den setningen at hun hadde tenkt til å ta ham med seg til meg, regnet med de skulle ta følge, ut fra hvordan hun formulerte seg ellers. Det kom først opp dagen før de kom. Hun ringte, og spurte om jeg hadde plass til flere. Snakket om at det var blitt vanskelig for ham å overnatte der han skulle. Følte meg litt bondefanget der og da, og klarte ikke si så mye. Fikk meg ikke til å si "da vil jeg heller at du ikke kommer" når vi har planlagt det så lenge.
Jigva Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Jeg ville blitt irritert over hennes oppførsel. Hadde nok passet på neste gang hun skulle komme å fortelle at det ikke blir aktuelt å be med seg ekstra personer hjem til meg uten å først be meg om lov. Det er frekt å be med ekstra personer til en venninne, og det hadde hun fått høre fra meg også. jeg liker nå uansett ikke å få ukjente mennesker inn i hjemmet mitt over lengre tid og heller ikke som overnattingsgjester. Men det er meg, sikkert andre som er mer liberale der, men i mine øyne er mitt hjem MITT hjem og folk som kommer for å være hos meg må være godkjent eller bedt av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå