LilleKylling Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Skal prøve å gjøre en lang historie kort.... Vi har pusset opp et bad, og har leid profesjonelle (????) murere til å legge fliser, hvitt arbeid såklart. Badet var i utgangspunktet helt ferdig, jeg hadde vasket og ryddet alt på plass. Men så viser det seg at flisa som ligger bak doen er kuttet alt for stort hull i. Dette skulle de da komme opp i dag og fikse. Jeg kom hjem, åpnet døra, og hva ser jeg? Jo, en sky av støv i hele huset. Støvsugeren til fliseleggeren hadde gått i stykker og blåst alt støvet UT i huset. Alle dører i 1 etasje stod oppe, og nå har vi et fint hvitt belegg over det hele. Mannen har litt støvallergi, så han merket det litt i øynene. Jeg fikk selvfølgelig sjokk, ble flyforbannet og ringte til sjefen og :kjeftet: Han la seg helt flat og sa de selvfølgelig skulle ordne så huset ble vasket. Dette skulle bli gjort enten i morgen ettermiddag eller lørdag. I mellomtiden må vi gå og vasse i dette. Han tilbøy meg 2400 kroner (han regnte da på at 2 personer skulle vaske i 6 timer hver for 200 kr timen) i rabatt på regninga mot at vi vasket selv. Kunne til nød strekke seg til 3000. Helt uaktuelt at jeg skal gjøre alt dette selv for kun 3000. Nå er jeg litt usikker på hvor mye jeg skal forlange at de skal gjøre.... det er jo ikke lett å se støvet over alt, som fks i gardiner og sofa. Og noe støv var det jo her fra før av. Men jeg føler liksom at de bær ta "alt". Hva tenker dere? Og hva har man krav på?
punkyB Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Skjønner ikke at håndverkere tenker litt mer på hvor mye dritt de etterlater seg - praktisk anlagt bør de jo væresiden de har det yrket de har. Hadde vært en smal sak for de å stenge dører eller evnt. dekke til litt. Ville fått de til å betale for et firma slik at de vasker. De bruker el maskiner som jeg tror vil klare å fjerne mest mulig av støvet. Synes jo det virker bra at frimaet prøver å ordne opp etter seg - mange tror jeg bare gir faen og sier at litt støv må man regne med. Men her skyldes det jo forsåvidt feil fra de kommer jeg plutselig på nå- så da gjelder jo ikke 'oppgulpet' mitt så mye ditt tilfelle .......
Donpedro Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Kjenner noen med en liknende historie, og da de sjekket med vaskefirmaer lå prisen på ca 15.000.
LilleKylling Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2008 Usj, for noe drit... jeg har ikke sovet meg roligere i løpet av natten for å si det sånn. Jeg vil ha det vasket IDAG! Orker ikke gå å labbe i dette her... så hvis han prøver seg med at ikke de kan før i morra er det ukatuelt. Da skal jeg prøve å si kaldt og rolig at jeg betaler regninga, men trekker fra 4800 kroner. Han må jo skjønne at han ikke kan tjene på dette badet? Det har liksom ike vært bare litt tull.... gulvet måtte bl.a legges 2 ganger. :slåss:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå