Gjest _Hufsa_ Skrevet 22. mai 2008 #1 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg skal ta opp igjen engelsk vg1 (gk) som privatist nå til jul, og da er det snakk om en skriftlig og muntlig eksamen. Jeg hadde engelsk på vgs for noen år siden og da fikk jeg 4 i standpunkt uten å gjøre en spesielt stor innsats. Språkfag kan jo være litt vanskelig å lese til på egenhånd, siden det er snakk om både uttale, mestre ordforråd og skriveunnskaper, derfor tenkte jeg at jeg skulle enten ta et nettkurs eller kjøpe meg et sånt lingua kurs på http://www.linguaphone.no/ Lingua tilbyr et nybegynner kurs og et påbyggingskurs, og problemet mitt er da hvilket jeg skal velge? Jeg er jo som sagt ikke helt nybegynner i engelsk, fikk en firer uten særlig anstrengelser og klarer fint å lese bøker på engelsk. Men kanskje jeg vil få større utbytte av nybegynner kurset lingua tilbyr? Ikke vet jeg altså. Noen som har erfaring med hvordan disse engelsk kursene er? Kanskje hadde det beste vært å meldt seg på et nettkurs hos sonans eller lignende? Men man lærer kanskje ikke så mye uttale og sånt der? Noen som har noen tanker og fakta om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. mai 2008 #2 Del Skrevet 22. mai 2008 Nå har jeg ikke prøvd akkurat disse kursene, men min erfaring med slike språkkurs er at hvis du kan litt så kjeder du deg med nybegynnerkursene. Hvis du har fått 4'er på videregående, så vil jeg tro at påbygning er tingen. Da handler det jo om å utvikle det du kan, ikke starte på det helt grunnleggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå