Amanlis Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Vi har dørvrider i messing på ytterdøra vår. Den er blitt stygg og har begynt å irre. Med min tolmodighet hadde det vært greit å slippe å gni den med messingpuss, for det tar så lang tid. Hvordan holder dere dørvriderne deres pene?
Ruth Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Lag en blanding av 1 liter varmt vann, 1 spiseskje Zalo (eller lignende) og 1 spiseskje sitronsyre (av typen som brukes i vinlegging). Bruk en svamp og vask det godt med dette. Tørk av med en klut. Dette kan brukes både til messing og kobber. Enkleste som finns og det funker garantert.
Gjest vimselot Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Gni den inn med sur melk. Det fungerer, men vask av melka etterpå for å fjerne lukt. Jeg har ikke prøvd det selv, men en jeg kjenner ser på Ekstrem rengjøring på tv og hun forteller meg om alle slike rare ting...
Amanlis Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2008 Takk for svar. Hvor får jeg kjøpt sitronsyre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå