Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Hvordan regner man ut årsinntekt?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må man ha et utgangspunkt. F.eks. timelønn, månedslønn, eller lignende.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Først må man ha et utgangspunkt. F.eks. timelønn, månedslønn, eller lignende.

Det har man jo selvfølgelig.

Deretter???

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Det har man jo selvfølgelig.

Deretter???

Ganger månedslønn med 12, eller gange timelønn med 1900? (For meg som jobber 35,5 timers uke blir det gange timelønn med 1846)

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Ganger månedslønn med 12, eller gange timelønn med 1900? (For meg som jobber 35,5 timers uke blir det gange timelønn med 1846)

Hei

Men blir det riktig? De ene måneden får man jo feriepenger.

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Hei

Men blir det riktig? De ene måneden får man jo feriepenger.

Ja, men man regner det slik alikevel

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Ja, men man regner det slik alikevel

Noen mener månedslønn x 11+ 10,2 %

Hva er riktig,tro?

( klør seg på hodet )

Skrevet

også i desember er det halv skatt???!!! :hakeslepp:

:fnise:

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Dette hjalp meg ikke i det hele tatt.

Skrevet

Hva har skatt med dette her å gjøre? Årsinntekt går ikke på skatt.

Skrevet

note to self: ikke spøke med dumme innlegg på KG

Gjest Gjest_kari_*
Skrevet
note to self: ikke spøke med dumme innlegg på KG

Det er du som fremstår som dum her.

Hun stilte et spørsmål, og jeg regner med at hun gjerne vil ha svar på det.

Du får finne på noe annet moro,tror jeg.

Gjest Gjest_Laila_*
Skrevet

Jeg har faktisk flere ganger lurt på det samme som TS. Noen som vet?

Skrevet

Søkte på kvinneguiden, der finner du svaret -om den brukeren har rett da!

Slike temaer har gjerne blitt tatt opp før! ;)

I tillegg leste jeg dette hos norsk journalistlag: Likebehandling innebærer at også lønn for tilkallingsvikarer skal bygge på de kriterier som ligger til grunn for lønnen for andre ansatte. Men for tilkallingsvikarer kan det være mer aktuelt å benytte timelønn. For arbeid på dagtid (37,5 timers uke) vil det være 1950 timer i et årsverk. Omregning fra årslønn til timelønn skjer da ved at årslønn divideres med 1950. Omregning fra timelønn til årslønn skjer ved at timelønnen multipliseres med 1950. Arbeider du mye som tilkallingsvikar i en turnusordning der det gjelder 35,5 timers uke, vil du kunne ha krav på å få timelønnen beregnet med utgangspunkt i 1846 timer som årsverk. Omregning fra årslønn til timelønn skjer da ved at årslønn divideres med 1846. Omregning fra timelønn til årslønn skjer ved at timelønnen multipliseres med 1846.

Kan være smart å google selv før man spør andre om den samme jobben! ;)

Håper du finner ut av det! :)

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Må innrømme at man blir litt frustrert når folk her foreslår google som om vi ikke har tenkt på det selv. Har selvfølgelig googlet og ikke funnet svaret.

Trodde et forum var et sted man kunne stille folk spm uten å bli kalt dum hele tiden.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Har fått forskjellige svar og man lurer jo selvfølgelig på hva som er rett. Så hvis noen kunne svare på det hadde det vært kjempeflott. Disse svarene har jeg fått:

- månedslønn x 12

- månedslønn x 11 + 10,2%

- månedslønn x 11 + 12%

- 1950 timer x timelønn + det man fikk i feriepenger året før

Hvilken er rett?

Skrevet

Riktig svar er månedslønn x 12.

Skrevet

Eksempel på utregning av månedslønn/timelønn når prinsippene i Statens Lønnsregulativ legges til grunn:

Månedslønn er årslønn delt på 12.

Dagslønn er årslønn delt på 260 dager (5 dager pr. uke x 52 uker), ev. månedslønn delt på 21,67 (gjennomsnittlig antall arbeidsdager i en måned)

Timelønn er årslønn delt på 1 950 timer (37,5 timer pr. uke x 52 uker)

Hilsen regnskapsføreren :)

Skrevet
Må innrømme at man blir litt frustrert når folk her foreslår google som om vi ikke har tenkt på det selv. Har selvfølgelig googlet og ikke funnet svaret.

Trodde et forum var et sted man kunne stille folk spm uten å bli kalt dum hele tiden.

Nei, dessverre er det ikke det.

Skrevet

Bare for å ha sagt det så kaller jeg deg så absolutt ikke dum. Poenget var at jeg søkte med med tre søkeord på google: "årslønn" "månedslønn" "regne ut" og fant flere svar på ett trykk! På kvinneguiden søkte jeg bare på "årslønn". Derfor var det opplagt i mitt hodet at andre ville finne det samme, og bruke to min på å finne svaret i stedet for å vente på at andre skal svare her! :) Men meg om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...