Gjest Étoile Skrevet 16. mai 2003 #1 Del Skrevet 16. mai 2003 Det blir visst Champagnefrokost på oss i morgen, og må ha med en flaske boblevann, men har ikke råd til ordentlig champis for tiden... Så kan noen anbefale en flaske god musserende vin til under 150? Takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. mai 2003 #2 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg synes Martini Asti (ca 100,-), eller Toso Asti (ca 70,-) er kjempegpde jeg da. Men det er vel smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2003 #3 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg gikk inn på siden til Vinmonopolet og søkte på musserende under 150,-. Da kom det opp 138 treff!! Så det burde være nok å velge i. Så veldig mange anbefalinger kan jeg ikke komme med, men Frexient Grodon Negro (svart, matt flaske fra Spania) er ganske ålreit. Litt tørr/sur slik som ordentlig champagen er. Ellers vet jeg om folk som liker Martini Asti (italiensk) fordi den er søt. Tror også jeg har drukket Opera (finnes også i rosé. Kanskje litt kult med rosa champagne?). Fransk. Mener å huske at smaken var omtrent som Gordon Negro. Tror Spumante er ganske søt. Og i tilfelle du ikke vet det, så betyr Brut tørr (litt sur etter min mening) og Sec/Seco søt. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 16. mai 2003 #4 Del Skrevet 16. mai 2003 Takk for tips!! Får prøve å søke litt inne på vinmonopolet. Er ikke så glad i Martini Asti, blir for søtt for meg dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 16. mai 2003 #5 Del Skrevet 16. mai 2003 Har Kjøpt to flakser av denne Frexient. Den er helt grei. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 16. mai 2003 #6 Del Skrevet 16. mai 2003 Til jordbær: Saracco. Partivare her til lands, 1500 eksemplarer til litt over hundrelappen hver. Yummy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 16. mai 2003 #7 Del Skrevet 16. mai 2003 Hmm, får prøve en sånn neste gang! :D Kjæresten kom hjem med en Conde de Caralt, har aldri smakt eller hørt om den, så vi får se i morgen da... I verste fall kan vi jo bruke den til Mimosa, (Champagne og appelsinjuice, den ideelle frokost drinken.... :D ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 16. mai 2003 #8 Del Skrevet 16. mai 2003 Saracco er en vinner til jordbær :-) Selv synes jeg at Cremant de Bourgogne er en god musserende, og et godt alternativ dersom man ikke vil eller kan koste på seg ekte vare. Cremant er "hverdags-champagne" her hos oss :-) Det går en flaske midt i uken både titt og ofte hvis vi føler for det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mai 2003 #9 Del Skrevet 16. mai 2003 Cremant de Bourgogne er god og er "hverdagschampagne" her i huset også! (Selv om vi er av den oppfating at "ekte vare" smaker vel så godt på en vanlig tirsdag som når det er noe å feire:P. Da blir det gjerne en Pol Roger). Champagne er himmelsk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå