Gå til innhold

Haster: God musserende vin?

Gjest Étoile

Anbefalte innlegg

Gjest Étoile

Det blir visst Champagnefrokost på oss i morgen, og må ha med en flaske boblevann, men har ikke råd til ordentlig champis for tiden... Så kan noen anbefale en flaske god musserende vin til under 150?

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Martini Asti (ca 100,-), eller Toso Asti (ca 70,-) er kjempegpde jeg da.

Men det er vel smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gikk inn på siden til Vinmonopolet og søkte på musserende under 150,-. Da kom det opp 138 treff!! Så det burde være nok å velge i.

Så veldig mange anbefalinger kan jeg ikke komme med, men Frexient Grodon Negro (svart, matt flaske fra Spania) er ganske ålreit. Litt tørr/sur slik som ordentlig champagen er. Ellers vet jeg om folk som liker Martini Asti (italiensk) fordi den er søt. Tror også jeg har drukket Opera (finnes også i rosé. Kanskje litt kult med rosa champagne?). Fransk. Mener å huske at smaken var omtrent som Gordon Negro.

Tror Spumante er ganske søt.

Og i tilfelle du ikke vet det, så betyr Brut tørr (litt sur etter min mening) og Sec/Seco søt.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Takk for tips!! Får prøve å søke litt inne på vinmonopolet.

Er ikke så glad i Martini Asti, blir for søtt for meg dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Til jordbær: Saracco. Partivare her til lands, 1500 eksemplarer til litt over hundrelappen hver. Yummy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Hmm, får prøve en sånn neste gang! :D

Kjæresten kom hjem med en Conde de Caralt, har aldri smakt eller hørt om den, så vi får se i morgen da... I verste fall kan vi jo bruke den til Mimosa, (Champagne og appelsinjuice, den ideelle frokost drinken.... :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saracco er en vinner til jordbær :-)

Selv synes jeg at Cremant de Bourgogne er en god musserende, og et godt alternativ dersom man ikke vil eller kan koste på seg ekte vare. Cremant er "hverdags-champagne" her hos oss :-) Det går en flaske midt i uken både titt og ofte hvis vi føler for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cremant de Bourgogne er god og er "hverdagschampagne" her i huset også! (Selv om vi er av den oppfating at "ekte vare" smaker vel så godt på en vanlig tirsdag som når det er noe å feire:P. Da blir det gjerne en Pol Roger). Champagne er himmelsk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...