Gjest Sisu Skrevet 22. mai 2008 #1 Del Skrevet 22. mai 2008 Tenkte å være flink og levere brukbare klær, sko etc til Fretex istedenfor å hive det i søpla. MEN: Tar Fretex også imot gamle gardiner, bøker, spill osv som vi ikke skal ha mer, men som fint kan brukes av andre som måtte ønske det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 22. mai 2008 #2 Del Skrevet 22. mai 2008 Fretex tar i mot alt så lenge det er helt og brukbart. Ull (tepper/klær etc som ikke er helt) blir brukt til nødhjelpstepper, og endel tekstiler som ikke kan selges leveres til Ultimat og blir brukt til å lage isolasjon av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 22. mai 2008 #3 Del Skrevet 22. mai 2008 OK. Da skal jeg jammen finne det som er brukbart og bli kvitt det. Får liksom litt ekstra god samvittighet når det kan komme andre til gode også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 27. mai 2008 #4 Del Skrevet 27. mai 2008 Fretex tar i mot alt så lenge det er helt og brukbart. Ull (tepper/klær etc som ikke er helt) blir brukt til nødhjelpstepper, og endel tekstiler som ikke kan selges leveres til Ultimat og blir brukt til å lage isolasjon av. Når det gjelder klær så tar de vel imot det meste, men da jeg var på flyttefot så kontaktet jeg Fretex for jeg hadde en del møbler som jeg ikke trengte lenger. Helt fine regisørstoler (Vet ikke hvordan det skrives), Nei det var ikke moderne nå fikk jeg til svar. Om de hadde vært kjempe in, så hadde jeg vel beholdt de selv.. Cd spiller.....Nope 2 kjøkkenstoler.....Nei. Interiørblader fra fjoråret.....Nei. Men da fikk jeg henne til å ringe sjefen sin for jeg mente,og mener at det er av interesse for andre. Nå var sikkert denne sjåføren litt vel vanskelig, men det endte med at jeg kjørte fullt brukbare møbler på bossfyllingen. Min konklusjon er at fretex forventer enten moderne møbler, antikviteter eller retro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabris i.i. Skrevet 28. mai 2008 #5 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi leverte småplukk til Fretex nå i vår, det var snakk om gamle pynteting, bøker, blader osv. Vi ga dem bare posene, og de ble ikke sortert mens vi var der så hvor mye de faktisk har satt ut i butikken vet jeg ikke. Men alt ble tatt i mot usett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #6 Del Skrevet 29. mai 2008 Når det gjelder klær så tar de vel imot det meste, men da jeg var på flyttefot så kontaktet jeg Fretex for jeg hadde en del møbler som jeg ikke trengte lenger. Helt fine regisørstoler (Vet ikke hvordan det skrives), Nei det var ikke moderne nå fikk jeg til svar. Om de hadde vært kjempe in, så hadde jeg vel beholdt de selv.. Cd spiller.....Nope 2 kjøkkenstoler.....Nei. Interiørblader fra fjoråret.....Nei. Men da fikk jeg henne til å ringe sjefen sin for jeg mente,og mener at det er av interesse for andre. Nå var sikkert denne sjåføren litt vel vanskelig, men det endte med at jeg kjørte fullt brukbare møbler på bossfyllingen. Min konklusjon er at fretex forventer enten moderne møbler, antikviteter eller retro. Jeg har samme erfaringen når det gjelder møbler. Da vi tømte huset etter min bestemor i fjor, så endte faktisk det aller aller meste opp på dyngen, til tross for at det var helt fine og brukbare møbler. En veldig fin spisestue med skjenk og høyskap og det hele, som jeg gjerne skulle hatt selv hadde leiligheten min vært stor nok til den. Det var direkte trist. Da jeg selv var på leting etter en kommode i vår var jeg innom flere fretexutsalg her i byen, og det var fint lite de hadde av møbler. Og de møblene de hadde var styggere (mer slitt) enn det de ikke ville ta imot fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #7 Del Skrevet 29. mai 2008 Tror det er pga av at det er veldig mye bruk og kast ute å gå. Fretex kunne nok tatt imot møbler til det tøt ut dørene. Skjønner at de må sette begrensninger. Bare synd at smaken til de som jobber på fretex ikke helt samsvarer med min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 29. mai 2008 #8 Del Skrevet 29. mai 2008 Hvis ikke Fretex vil ha det så vil sikkert noen loppemarkeder ha ting, følg med i lokalavisen for når de tar i mot lopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #9 Del Skrevet 29. mai 2008 Når det gjelder klær så tar de vel imot det meste, men da jeg var på flyttefot så kontaktet jeg Fretex for jeg hadde en del møbler som jeg ikke trengte lenger. Helt fine regisørstoler (Vet ikke hvordan det skrives), Nei det var ikke moderne nå fikk jeg til svar. Om de hadde vært kjempe in, så hadde jeg vel beholdt de selv.. Cd spiller.....Nope 2 kjøkkenstoler.....Nei. Interiørblader fra fjoråret.....Nei. Men da fikk jeg henne til å ringe sjefen sin for jeg mente,og mener at det er av interesse for andre. Nå var sikkert denne sjåføren litt vel vanskelig, men det endte med at jeg kjørte fullt brukbare møbler på bossfyllingen. Min konklusjon er at fretex forventer enten moderne møbler, antikviteter eller retro. Merkelig... For her jeg bor (Tromsø) har Fretex en samling urstygge møbler som verken er moderne, antikviteter eller retro. De er bare stygge... :klø: Men så har vi også et bruktmarked på søppelfyllinga. Der huker de tak i brukbare møbler før de går på haugen, og selger det billig fra en hall på området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #10 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvis ikke Fretex vil ha det så vil sikkert noen loppemarkeder ha ting, følg med i lokalavisen for når de tar i mot lopper. Her i byn er det ingen loppemarkeder som tar imot møbler.. Selv om man kjører dem selv. Hadde fretex hatt -for mye- møbler hadde jeg skjønt at de ikke tok imot ting, men når de kun har 2 stuebord, 1 sofa og 1 skjenk til salgs, og det er glissent i lokalet, altså plass til en god del mer, så skjønner jeg ikke helt hvorfor de avviser fullt brukbare møbler, som er penere enn dem som allerede står der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 4. juni 2008 #11 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Merkelig... For her jeg bor (Tromsø) har Fretex en samling urstygge møbler som verken er moderne, antikviteter eller retro. De er bare stygge... :klø: De Fretexene jeg har besøkt har hatt akkurat det samme problemet - hvor kommer alle de stygge møblene fra da? Endret 4. juni 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraistin Skrevet 10. juni 2008 #12 Del Skrevet 10. juni 2008 Om de ikke ville ha møblene, så kunne de vel ha gitt dem til noen som trenger det? Skal ikke Fretex hjelpe andre da? Det samme skjedde hos oss. Vi måtte kvitte oss med noen helt vanlige rammemadrasser fra IKEA. Skjønner godt at de ikke ville ha det i butikken sin, men det hadde vel vært mulig å gi det videre..? Men men, faren min kom over noen som ville ha møblene, lurer på om det var en organisasjon som donerte møbler til studenter eller noe sånn:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 10. juni 2008 #13 Del Skrevet 10. juni 2008 Man kan jo alltid ha ting på finn.no som gratis også? Vi ble kvitt sofaene veldig fort på den måten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 2. juli 2008 #14 Del Skrevet 2. juli 2008 Helt fine regisørstoler (Vet ikke hvordan det skrives), Nei det var ikke moderne nå fikk jeg til svar. Om de hadde vært kjempe in, så hadde jeg vel beholdt de selv.. Cd spiller.....Nope 2 kjøkkenstoler.....Nei. Interiørblader fra fjoråret.....Nei. Nå var sikkert denne sjåføren litt vel vanskelig, men det endte med at jeg kjørte fullt brukbare møbler på bossfyllingen. Min konklusjon er at fretex forventer enten moderne møbler, antikviteter eller retro. Det kommer nok an på hvor man bor og hvor stor kapasitet den enkelte avdeling har for mottak av store møbler. Men jeg synes det høres rart ut at de ikke ville ta imot verken blader, cd-spiller eller møbler! Men: Hvorfor bossfyllingen?? Man kan jo alltid ha ting på finn.no som gratis også? Vi ble kvitt sofaene veldig fort på den måten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Wicca_* Skrevet 2. juli 2008 #15 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg tror nok Fretex hadde hatt kapasitet til å ta imot mye mer om de hadde solgt unna til lavere priser. Dette ville hjulpet mange fler. Min mor kunne lattermildt bivåne en laminert (altså ikke heltre) seksjon til salgs der for 1800.- Hun kjøpte samme seksjon ny i 1982 for 1500.- Det er klart konsumprisindeks spiller en rolle i sammenligningen, allikevel vil jeg si den var grovt overpriset. Det samme gjelder det meste av møbler, samt klær som selges til priser OVER de som står på merkelappen fra originalbutikken. Hallo? Skulle ønske ordningen på søppelfyllinga i Tromsø gjaldt over hele landet, altså at brukbart "søppel" kunne selges til lave priser. Fretex er for meg kun en utbyttingsbedrift, hvor de lønner folk minst mulig og skal ha mest mulig profitt på varene. Ikke for dèt; jeg både leverer og handler der selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 2. juli 2008 #16 Del Skrevet 2. juli 2008 Vi hadde en reol (veldig fint brukt, men litt gammeldags, sikkert fra 70-tallet). Fretex ville ikke ha den. De forklarte det med at de hadde tatt inn noen slike, men det var ingen som ville kjøpe det, så det endte bare med at de måtte kjøre det på fyllinga selv. Jeg er overbevist om at det er mange som ville hatt en slik reol hvis den hadde kostet et par hundre kroner, og hvis fretex hadde kjørt den hjem til kjøperne. De som virkelig trenger å kjøpe brukte møbler, og som har nesten ingen penger, har ihvertfall ikke råd til å leie tilhenger/varebil for å få kjørt møblene hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå