Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan velge riktig concealer? Er det stor forskjell på kvaliteten på billigmerker (Maybelinne, Max Factor osv) og de dyrere?

Bør concealeren ha samme farge som foundation/pudderet man bruker, eller kan man gå for en litt lysere? Synes det er så fint med "Eva Longloria-look", med et lyst parti under øynene. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Smarties_*
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt både en concealer fra Guerlain, Lancôme og nå har jeg akkurat fått meg den siste til Max Factor. Jeg syns vel de to siste har vært best, faktisk, for de har dekket litt bedre. Jeg bruker concealer hovedsakelig under øynene, og jeg bruker gjerne den lyseste fargen (nå har jeg lys hud ellers også, da). Jeg syns gjerne du kan bruke en som er litt lysere enn foundation / pudderet du bruker :)

Skrevet

Veldig godt spørsmål, ts! Eg har også lenge vurdert å få meg concealer, men er så usikker på kva den gjer for noko og korleis den skal vera! Er det for å dekka kviser og diverse? Gjev den samstundes ein "sminkeeffekt" ved at den framhevar noko? :klø:

Gjest Gjest_Smarties_*
Skrevet

Jeg er ingen "sminkeekspert", så noen må gjerne rette på meg hvis de mener jeg tar feil... :) Men jeg bruker som sagt concealer under øynene, og det er for å dekke over litt mørke ringer og sånn. Man kan bruke det for å skjule litt rødhet o.l. ellers også, men på kviser, og mer ujevne "punkter" (altså ikke større områder) vil jeg nok tro at de som "kan det", heller anbefaler dekkstifter el.l.

Foundation er jo ment å jevne ut hudtonen, så hvis man ikke har noe spes. man ønsker å "dekke til", vil jeg anbefale å bruke det under øynene hvis man syns man har litt mørke ringer og sånn.

Sånn jeg bruker det, vil jeg si at det har den "sminkeeffekten" at det fremhever øynene, nettopp ved det at det blir et lysere parti under øynene. På den måten blir jo kanskje kinnbena også fremhevet, men der hjelper man jo gjerne til med rouge uansett.

Langt svar, uten at jeg vet om du syns det var til noen hjelp, hehe..

Skrevet

Tusen takk for svar, Smarties :) Du er flink å forklara :) Eg fekk lyst på ein concealer...

Gjest Gjest_Smarties_*
Skrevet

Tusen takk, så koselig sagt :) Jeg har hvertfall blitt "avhengig" av concealer i årenes løp, hehe...

Gjest Gjest
Skrevet

Så hvis jeg forsto det riktig...:

Concealer under øynene

Dekkstift på urenheter

Rouge under/på kinnbeina

Solpudder skal på kinnbeina (?)

Har jeg fått med meg alt nå?

Merker jeg blir litt forvirret av alle disse produktene. :fnise: Det er ikke lett å være kvinne. ;p

En concealer "blank"? Hvis ikke kan man vel bruke den på kviser og slikt også?

Skrevet

Det finnes uendelig mange varianter av concealere, fra de helt dekkende til de lysreflekterende, som strengt tatt er mer en highlighter (altså brukes for å fremheve, ikke så mye for å skjule). De kommer i alle konsistenser også, fra pudder til stift til flytende... Du må bare prøve deg frem og finne ut hva du foretrekker.

Vel. For å få den looken TS snakker om vil jeg anbefale en highlighter, f.eks. Touche Eclat fra YSL som du vil finne en million tråder om på KG, eller tilsvarende. Selv bruker jeg en fra Body Shop som heter Lightening touch.

Solpudder kan du forresten gjerne bruke i hele ansiktet, da det gir mindre farge enn en rouge, bare glød.

Hvis du kjøper Det Nye som er i salg akkurat nå, får du med bladet Makeup&hår, hvor det er en fin artikkel om hvordan man bruker highlight for å skape lys og skygge i ansiktet. Anbefaler deg å lese denne, ser ut til at det er akkurat det du er på jakt etter.

Gjest Gjest
Skrevet

Taakkk :) Skal lese mer om produktet, og prøve å få snappet opp et Det Nye også. :)

Jeg har litt mørke ringer under øynene. Vil en highlighter dekke vekk dette, eller bør jeg da bruke concealer under, og en highlighter oppå der?

Skrevet

Du må nesten prøve deg litt frem og se. Jeg har bare én concealer, og det er den fra Body Shop jeg nevnte over her. For min del er den dekkende nok til å kunne brukes på kviser og ujevnheter i huden også.

Et tips når du skal ut og handle: Prøv produktet i butikken, ta med deg et håndspeil og stikk ut på gaten. Da ser du hvordan du ser ut i dagslys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...